Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 15:57

Die wijsheid heb ik ook al gehoord van chefs/specialisten en meestal gaat het over de 996 en eerste generatie Boxster.

Toyota heeft Porsche in de 90's geleerd hoe om auto's meer efficient te bouwen. Zo is bijvoorbeeld sommige van de bouten die ze hebben gespecificeerd een lager kwaliteit dan vroeger. Deze bouten hebben dan ook een voorliefde om vast te roesten, en dan moet de monteurs harder werken om ze los te krijgen. Met resultaat dat het reparatietijd soms minder voorspelbaar is en de chef met rode gezicht aan de klant moet vertellen dat het wat langer gaat duren.

De 993 was de eerste slachtoffer van deze "afwatering" in kwaliteit. Daarom kon de 993 goedkoper geproduceerd worden en ook goedkoper op de markt gezet worden.

:popcorn:
Laatst bijgewerkt door Johann op 22 feb 2013 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 18:44

Toch wordt de 993door veel specialisten gezien als de beste Porsche ooit :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 18:53

Alleen dan niet de vierwiel aangedreven, of die met een onnodig zware kont.. :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 19:15

Das n kwestie van smaak :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 19:38

De 3.2 is de beste ooit, de 964 is de beste ooit, de 993 is de beste ooit, ( dan sla ik er 1 over), de 997 is de beste ooit, de 991 is de beste ooit....... :popcorn:
De 911 is gewoon een goed gebouwde auto, kent weinig problemen, en heeft voornamelijk met persoonlijke voorkeur te maken. Je moet ook een beetje mazzel hebben, respect voor de techniek, dan is de 996 ook de best gebouwde ooit.

Maar een licht gebouwde luchtkoeler zal nooit meer gebouwd worden, hooguit door een specialist, liefhebber of specialist, en dan betaal je alsnog de hoofdprijs.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 20:01

Voor mij is de 3.2 het meest gebalanceerd van de latere lucht gekoelde 911s. Fuchsen is mooi in verhouding, de nieuwe ventilatie roosters, goeie injectie, en de bak bij de laatste jaren. Als er weer een klassieker bij komt zal het bijna zeker een 3.2 zijn of een laat 60's 2.2/4.

De 993 heeft voor mij te veel rare convexe curves rond de wielkuipen...maar voor de rest een prachtige auto. Maar bij mij zal er nooit een 993 komen.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

22 feb 2013 20:18

Gelukkig willen we allemaal niet dezelfde Porsche........zou saai zijn :mrgreen:

......en dat is nou net het leuke aan de 911 :!:

Als ik het over moest doen, zou ik waarschijnlijk weer voor de 964 gaan. Had bijna de 993 gekocht, maar vindt hem helaas ook te gladjes.
Zou er wel 1 hele oude en 1 GT3RS bij willen hebben.....enne Jeroen, ik hou ook niet van knopjes, maar ben wel blij dat ik achterwisser heb.
Anders had ik hem in de winter nooit zonder kleerscheuren achteruit het erf op gekregen. En die stoelverwarming is toch lekkerrrrrr 8)

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 12:03

weet je, Ik hou van nostalgie en dat is waarom ik een lichte voorkeur heb voor de luchtgekoelde.
Laten we allen eerlijk zijn en kijk zelf eens naar dit filmpje (dat jullie wss kennen)
Dit is porsche lucht of watergekoeld wat maakt het uit? love it for live!
http://www.youtube.com/watch?v=1eHqZjYOoIU

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 12:17

Wat een wagen!! En een waanzinnig coureur! :thumleft:

Jammer dat het watergekoeld is :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 12:39

Wat een geluid.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 12:41

Wow, wat een coureur :ba:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 13:05

klefroid schreef:Dit is porsche lucht of watergekoeld wat maakt het uit?

Veel :wink: http://youtu.be/vh4w8nbnlAg

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 13:19

Lucht of water, techniek is anders maar het doel wordt in beide bereikt. Fun to drive !

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 13:25

Franz schreef:Veel :wink: http://youtu.be/vh4w8nbnlAg


Klopt, lucht heeft minder goeie coureurs :ass:

Maar in alle eerlijkheid, ik verkies de geluid van de GT3 boven deze.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 13:27

Dus is er verschil :wink:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 13:41

Als meer handgemaakt de betere Porsche is......Is de beste toch een waterkoker!,,,

Laatste handgebouwde ... 996 GT3 MK1 : :cheers: :cheers: :cheers:

:popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 15:04

Nu ga ik veel op men dak krijgen maar de enige dat in ''minder leuk'' vindt in het gamma 911 is de 996 en dit enkel om de koplampen.
De 911 is rond of ovaal en als het dat niet is moet je het niet 911 noemen! '' but that's just my opinion guy's :rabbit:
Het zal wel een leuke porsche zijn voor de rest maar ze zijn toch terug naar ronde lichten gegaan.
de 997 is prachtig net als 991!
Laatst bijgewerkt door klefroid op 24 feb 2013 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 15:05

Ik ben het helemaal met je eens :thumleft:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 15:09

Maar ooit worden de 996 misschien de duurste ooit, over 40 jaar zeggen ze dan ''De 996 is speciaal omdat dit de enige 911 was zonder ronde/ovale koplampen :res:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 15:26

Goed inzicht klefroid :thumleft: :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 15:27

Precies, zolang ze blijven gevoelige IMS Lager wordt die ene 996 vast veel geld waard over 40 jaar. :cheesy:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 16:12

997 heeft ook aardig wat gevoelige IMS Lager Franz dus die worden over 50 jaar geld waard.... :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 16:30

Jeeh...die van mij blijven over.....die gevoelige IMS Lager niet meer!!!!! :ba:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 17:23

Luchtgekoeld/ handgemaakte 911jes komen qua rij-eigenschappen wat mij betreft meer in de buurt van Wiesmann ed. Allemaal wat kleiner, direkter, spartaanser en kleinschaliger in oplage.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 18:23

Ik heb in een Boxster, 996, 3.2 en 964 gereden en mijn conclusie is: voor het dagelijkse werk een snelle Audi (lees Boxster, 996) en voor puur rijplezier en emotie een Porsche (lees 3.2, 964). :mrgreen:
Plaats een reactie