01 maart 2013 11:40
Pascal schreef:Maareh, waarom moet je een station rijden?
01 maart 2013 13:18
Devils son schreef:In een station past echt een stuk meer en deze is dan ook gewoon een stuk praktischer. Ik zou ook niet weten wat er minder handig zou zijn aan een station tov een sedan...
01 maart 2013 15:04
Godspeed schreef:Devils son schreef:In een station past echt een stuk meer en deze is dan ook gewoon een stuk praktischer. Ik zou ook niet weten wat er minder handig zou zijn aan een station tov een sedan...
Er zijn wel wat nadelen: lagere structuurstijfheid,
meer geluiden komende van achterste wielkasten in het interieur,
grotere zijwindgevoeligheid, achterruit die sneller vol met smurrie hangt...
Maar uiteindelijk ben ik eveneens een fan van station's. Qua ruimte durven ze uiteindelijk wel eens tegenvallen ten overstaande van de verwachtingen, omdat je niet hoog kunt stapelen (achterruit en zijruiten leunen sterk naar binnen). Maar in vele gevallen zien ze er fraaier uit dan een sedan en bieden ze ook een mooi overzichtelijk koetswerk naar achteren toe (met de lengte van de huidige middenklassers niet onbelangrijk).
01 maart 2013 16:28
Devils son schreef:Krijg je van me, maar dat lijkt mij voor 99,999999 vd 100 gebruikers geen probleem. Je bent nl. volstrekt idioot als je met een station het circuit opgaat oid.
01 maart 2013 16:30
01 maart 2013 16:57
01 maart 2013 17:00
Ah, wacht, verkeerd geschreven/geinterpreteerd... Ik bedoel te zeggen dat je een sedan VOL kan proppen, dat je op de kofferklep moet gaan zitten om hem dicht te krijgen, en dat je daar geen last van hebt. Als je dat in een station doet, komt alles "over" je achterbank... Op die manier "minder handig" dus...Devils son schreef:In een station past echt een stuk meer en deze is dan ook gewoon een stuk praktischer. Ik zou ook niet weten wat er minder handig zou zijn aan een station tov een sedan...Pascal schreef:Maareh, waarom moet je een station rijden? In mijn sedan (auw) kan ik net zo veel, zo niet meer kwijt in de kofferbak als een vergelijkbare station. Lekker afgesloten en alles.... Ja, in de station kan het hoger, maar minder handig als je het mij vraagt...
True, maar hoe vaak gebeurt dat? Overigens, het is jammer (maar helaas waar) dat je rekening moet houden met anderen die niet van je spullen af kunnen blijven bij het kiezen van een auto!Devils son schreef:Het enige voordeel van de sedan is dat niemand kan zien wat je achterin de kofferbak hebt liggen. Een voordeel wat ophoudt een voordeel te zijn als men de kofferbak open breekt om even te kijken of er wat in zit (ik dek mijn laadruimte nooit af onder het mom: dan zien ze dat er niets te halen valt).
01 maart 2013 17:24
01 maart 2013 17:28
Pascal schreef:Ah, wacht, verkeerd geschreven/geinterpreteerd... Ik bedoel te zeggen dat je een sedan VOL kan proppen, dat je op de kofferklep moet gaan zitten om hem dicht te krijgen, en dat je daar geen last van hebt. Als je dat in een station doet, komt alles "over" je achterbank... Op die manier "minder handig" dus...
True, maar hoe vaak gebeurt dat? Overigens, het is jammer (maar helaas waar) dat je rekening moet houden met anderen die niet van je spullen af kunnen blijven bij het kiezen van een auto!
Laat ik het zo stellen, ik denk dat 90% van de stationrijders in NL prima met een sedan uit de voeten zouden kunnen. Of het mooier is of niet, is inderdaad een keuze... (smaak, niet te twisten, die kreten)
01 maart 2013 17:29
Michiel911 schreef:Had VM020 toch gelijk.
01 maart 2013 18:19
Devils son schreef:In ieder geval vind ik bij Audi de avant mooier dan de sedan.
01 maart 2013 20:54
02 maart 2013 9:44
caelin schreef:Mijn vrouw vindt sedans voor, eh, "chronologisch geavanceerden"...als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus dat past eigenlijk wel prima bij de gemiddelde porsche rijder
02 maart 2013 10:01
Godspeed schreef:Devils son schreef:In ieder geval vind ik bij Audi de avant mooier dan de sedan.
Meer dan eens!
02 maart 2013 11:44
caelin schreef:Mijn vrouw vindt sedans voor, eh, "chronologisch geavanceerden"...als je begrijpt wat ik bedoel.
02 maart 2013 12:36
02 maart 2013 12:49
02 maart 2013 13:03
02 maart 2013 14:18
02 maart 2013 16:15
02 maart 2013 16:18
02 maart 2013 16:21
Devils son schreef:Ik merk dat nu ik een hoop zooi voor mijn dochtertje mee moet nemen dat die avant verdomd goed van pas komt. En dan rij ik toch veel liever een avant dan een SUV of (the horror...) een MPV.
02 maart 2013 16:25
02 maart 2013 16:26
02 maart 2013 16:29