Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

01 maart 2013 11:40

Pascal schreef:Maareh, waarom moet je een station rijden?

Hond vind het niet zo fijn in een sedan, achterin :idea:

Wat een mooie bak, wordt ik wel hebberig van. Maar praktisch..... Ongeveer vergelijkbaar met onze P als gezinsauto, het kan

net.

01 maart 2013 13:18

Devils son schreef:In een station past echt een stuk meer en deze is dan ook gewoon een stuk praktischer. Ik zou ook niet weten wat er minder handig zou zijn aan een station tov een sedan...

Er zijn wel wat nadelen: lagere structuurstijfheid, meer geluiden komende van achterste wielkasten in het interieur, grotere zijwindgevoeligheid, achterruit die sneller vol met smurrie hangt...

Maar uiteindelijk ben ik eveneens een fan van station's. Qua ruimte durven ze uiteindelijk wel eens tegenvallen ten overstaande van de verwachtingen, omdat je niet hoog kunt stapelen (achterruit en zijruiten leunen sterk naar binnen). Maar in vele gevallen zien ze er fraaier uit dan een sedan en bieden ze ook een mooi overzichtelijk koetswerk naar achteren toe (met de lengte van de huidige middenklassers niet onbelangrijk).

01 maart 2013 15:04

Godspeed schreef:
Devils son schreef:In een station past echt een stuk meer en deze is dan ook gewoon een stuk praktischer. Ik zou ook niet weten wat er minder handig zou zijn aan een station tov een sedan...

Er zijn wel wat nadelen: lagere structuurstijfheid,

Krijg je van me, maar dat lijkt mij voor 99,999999 vd 100 gebruikers geen probleem. Je bent nl. volstrekt idioot als je met een station het circuit opgaat oid :^: .

meer geluiden komende van achterste wielkasten in het interieur,

Het is mij niet opgevallen. Misschien omdat daar ook bij mij een uitlaat wat herrie maakt. ;)

grotere zijwindgevoeligheid, achterruit die sneller vol met smurrie hangt...

Klopt. Maar ik dacht dat we het vooral over interieurruimte en praktisch laden hadden, dus daar lag mijn focus op. ;)

Maar uiteindelijk ben ik eveneens een fan van station's. Qua ruimte durven ze uiteindelijk wel eens tegenvallen ten overstaande van de verwachtingen, omdat je niet hoog kunt stapelen (achterruit en zijruiten leunen sterk naar binnen). Maar in vele gevallen zien ze er fraaier uit dan een sedan en bieden ze ook een mooi overzichtelijk koetswerk naar achteren toe (met de lengte van de huidige middenklassers niet onbelangrijk).

In ieder geval vind ik bij Audi de avant mooier dan de sedan. :thumleft:

01 maart 2013 16:28

Devils son schreef:Krijg je van me, maar dat lijkt mij voor 99,999999 vd 100 gebruikers geen probleem. Je bent nl. volstrekt idioot als je met een station het circuit opgaat oid :^: .

Je RS6 heeft dus nog nooit het circuit gezien en gaat dit ook nooit zien? Of geef je nu toe dat je volstrekt idioot bent? :mrgreen: :mrgreen:
:popcorn:

01 maart 2013 16:30

Dat laatste.

Ik zeg toch niets nieuws hoop ik? :wink:

01 maart 2013 16:57

Had VM020 toch gelijk. :pale:

Ik stel dan ook voor om zijn permanente ban om te zetten in een ere lidmaatschap :mrgreen:

01 maart 2013 17:00

Devils son schreef:
Pascal schreef:Maareh, waarom moet je een station rijden? In mijn sedan (auw) kan ik net zo veel, zo niet meer kwijt in de kofferbak als een vergelijkbare station. Lekker afgesloten en alles.... Ja, in de station kan het hoger, maar minder handig als je het mij vraagt...
In een station past echt een stuk meer en deze is dan ook gewoon een stuk praktischer. Ik zou ook niet weten wat er minder handig zou zijn aan een station tov een sedan...
Ah, wacht, verkeerd geschreven/geinterpreteerd... Ik bedoel te zeggen dat je een sedan VOL kan proppen, dat je op de kofferklep moet gaan zitten om hem dicht te krijgen, en dat je daar geen last van hebt. Als je dat in een station doet, komt alles "over" je achterbank... Op die manier "minder handig" dus...

Devils son schreef:Het enige voordeel van de sedan is dat niemand kan zien wat je achterin de kofferbak hebt liggen. Een voordeel wat ophoudt een voordeel te zijn als men de kofferbak open breekt om even te kijken of er wat in zit (ik dek mijn laadruimte nooit af onder het mom: dan zien ze dat er niets te halen valt).
True, maar hoe vaak gebeurt dat? Overigens, het is jammer (maar helaas waar) dat je rekening moet houden met anderen die niet van je spullen af kunnen blijven bij het kiezen van een auto! ;)

Laat ik het zo stellen, ik denk dat 90% van de stationrijders in NL prima met een sedan uit de voeten zouden kunnen. Of het mooier is of niet, is inderdaad een keuze ;)... (smaak, niet te twisten, die kreten)

01 maart 2013 17:24

Mijn vrouw vindt sedans voor, eh, "chronologisch geavanceerden"...als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus dat past eigenlijk wel prima bij de gemiddelde porsche rijder :mrgreen:

01 maart 2013 17:28

Pascal schreef:Ah, wacht, verkeerd geschreven/geinterpreteerd... Ik bedoel te zeggen dat je een sedan VOL kan proppen, dat je op de kofferklep moet gaan zitten om hem dicht te krijgen, en dat je daar geen last van hebt. Als je dat in een station doet, komt alles "over" je achterbank... Op die manier "minder handig" dus...

Daar heb je een scheidingsnet voor... ;)

True, maar hoe vaak gebeurt dat? Overigens, het is jammer (maar helaas waar) dat je rekening moet houden met anderen die niet van je spullen af kunnen blijven bij het kiezen van een auto! ;)

Laat ik het zo stellen, ik denk dat 90% van de stationrijders in NL prima met een sedan uit de voeten zouden kunnen. Of het mooier is of niet, is inderdaad een keuze ;)... (smaak, niet te twisten, die kreten)

Ik merk dat nu ik een hoop zooi voor mijn dochtertje mee moet nemen dat die avant verdomd goed van pas komt. En dan rij ik toch veel liever een avant dan een SUV of (the horror...) een MPV. ;)

01 maart 2013 17:29

Michiel911 schreef:Had VM020 toch gelijk.

Dat dan weer niet.

01 maart 2013 18:19

Devils son schreef:In ieder geval vind ik bij Audi de avant mooier dan de sedan. :thumleft:

Meer dan eens! :thumleft:

01 maart 2013 20:54

Ik vind die lange dingen allemaal geen porum.
Rijd er maar één keer in m'n leven in, omdat ik dan alleen liggend reis....

02 maart 2013 9:44

caelin schreef:Mijn vrouw vindt sedans voor, eh, "chronologisch geavanceerden"...als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus dat past eigenlijk wel prima bij de gemiddelde porsche rijder :mrgreen:

Maar wat is jouw mening?

En ik gok dat je géén station rijdt :mrgreen:

02 maart 2013 10:01

Godspeed schreef:
Devils son schreef:In ieder geval vind ik bij Audi de avant mooier dan de sedan. :thumleft:

Meer dan eens! :thumleft:

+1 :cheers:

02 maart 2013 11:44

caelin schreef:Mijn vrouw vindt sedans voor, eh, "chronologisch geavanceerden"...als je begrijpt wat ik bedoel.

Zonder woorden:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Maar ik snap wat je bedoelt, en in de DTM rijden ze met "coupe's" in plaats van sedans.... En kan me voorstellen dat een station handiger is met inladen, en nog altijd 300x beter dan een SUV of MPV inderdaad!

02 maart 2013 12:36

Die audi is nu wel een sedan in deze foto :D, nu kunnen ze eindelijk een A5 nemen ipv de 4deurs A4.

02 maart 2013 12:49

Er is maar 1 station die op dit forum de baas kan zijn:
Afbeelding :mrgreen:
Ben benieuwd of ie 5 zitplaatsen krijgt (of 4)

02 maart 2013 13:03

Dan ging ik toch voor een RS6 Avant. Net wat specialer dan een Panameravant.

02 maart 2013 14:18

http://megadeluxe.com/videos/two-audi-s ... tball-duel

02 maart 2013 16:15

Ik ben zojuist terug gekomen van de wintersportvakantie met mijn sedan. :drive:
Ik was zo'n beetje de enige die geen dakkoffer mee hoefde te torsen. Alle bagage voor vijf personen paste met gemak 8)
Ik vraag mij altijd af wat men allemaal voor overbodige zooi meesjouwt als ik een fullsize MPV (!) met vijf mensen erin mèt dakkoffer zie rijden :shock:
On topic: deze station is best te pruimen :wink:

02 maart 2013 16:18

Af en toe wens ik ook zo`n geweer voor op de auto , maar dan met echte kogels .

02 maart 2013 16:21

Devils son schreef:Ik merk dat nu ik een hoop zooi voor mijn dochtertje mee moet nemen dat die avant verdomd goed van pas komt. En dan rij ik toch veel liever een avant dan een SUV of (the horror...) een MPV. ;)

Toen wij voor het eerst met ons eerste kind op vakantie gingen had ik mijn Passat variant tot de nok toe volgeladen (had ook zo'n bagagerek gekocht).
Later leer je dat je een groot deel van deze spullen niet echt nodig hebt :wink:

02 maart 2013 16:25

Zoals altijd geldt: groot, groter, grootst!

Heel vroeger gingen we met zijn vieren met een Kever op de wintersport, en ook dat ging. Oftewel: hoe groter de auto, hoe meer 'shit' je meeneemt.

02 maart 2013 16:26

grens is bij ons altijd het afdekzeil. moet nog dicht kunnen. Helpt wel dat ik geen reservewiel heb, zeer handig gat voor voetballen, schoenen e.d.
On topic: AM is mooi, maar deze mag er ook wezen
Afbeelding
Iets voor jou Ewout?

02 maart 2013 16:29

Van sommige auto's moet je geen stationcar willen bouwen.... :wink:
Plaats een reactie