Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 18:11

Voor één weekje wintersport moet je drie weken vakantie opnemen :twisted:
Dan neem ik liever genoegen met 320 PK en één op een lekke emmer :drive:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 18:28

Devils son schreef:En iedere 100 km verplicht 7 uur rust.

Heerlijk onthaasten... ;)


He, wat negatief weer :mrgreen:
Realistische actiradius 400km, dus Winterberg ga ik wel halen :thumleft:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 18:30

Ewout schreef:Voor één weekje wintersport moet je drie weken vakantie opnemen :twisted:
Dan neem ik liever genoegen met 320 PK en één op een lekke emmer :drive:

320PK is voor watjes :mrgreen:
Net ff gechecked: Breda winterberg is 318km---> no problemo :thumleft:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 18:43

heerlijke optimist :mrgreen: :thumleft:

PS In Winterberg ligt nu geen sneeuw. In Zell am See gelukkig wel... 8)

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 18:47

Cazzo Super Veloce schreef:
He, wat negatief weer :mrgreen:
Realistische actiradius 400km, dus Winterberg ga ik wel halen :thumleft:


Er is niets realistisch aan de actieradius van 400 km. Of vind jij het realistisch om constant 90 km/u te rijden naar Winterberg?

En winterberg is alleen maar leuk als je nog niet kan skiën...

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 20:30

90km/u lijkt me nog realistisch, maar is die actieradius realistisch met een volgeladen auto?

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 20:36

Verwarming aan is in die tijd van het jaar ook wel prettig. Muziekje erbij, DVD-tje voor de kinderen.
Ik denk dat het vakantie op de veluwe wordt... :mrgreen:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 23:07

Devils son schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
He, wat negatief weer :mrgreen:
Realistische actiradius 400km, dus Winterberg ga ik wel halen :thumleft:


Er is niets realistisch aan de actieradius van 400 km. Of vind jij het realistisch om constant 90 km/u te rijden naar Winterberg?

En winterberg is alleen maar leuk als je nog niet kan skiën...


He, weer zo negatief, de actieradius bij 90 km/u is 500km
Bij "gemiddeld gebruik" is de actieradius 400km.

Wil je er een keer over praten, over al die negativiteit? :mrgreen:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 23:25

Zolang Top Gear of Fifth Gear dit niet test, geloof ik weinig van die actieradius van 400km bij normaal gebruik :)

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

05 maart 2013 23:29

Top Gear moet je zowieso niet geloven, is een amusementsprogramma, heeft nix met serieuze info te maken.
Ga m gewoon zelf testen binnenkort, kijken hoe snel ik die accu leeg krijg :mrgreen:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 1:28

Mag ik mee? 8)

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 1:49

Dat wordt een kort ritje dan :popcorn:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 9:47

Paul heeft beloofd dat ie nog wat af zou vallen, scheelt toch weer zo'n 20 km :mrgreen:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 9:59

Kan ik me nix van herinneren :mrgreen:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 10:01

PaulusdB schreef:Mag ik mee? 8)


Uiteraard, gisteren contact gehad met Lage Landen, kunnen wellicht nog een auto leveren in 2013 :ba:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 10:02

Delnoy schreef:Dat wordt een kort ritje dan :popcorn:


Join de negativo's :thumleft:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 10:38

Cazzo Super Veloce schreef:He, weer zo negatief, de actieradius bij 90 km/u is 500km
Bij "gemiddeld gebruik" is de actieradius 400km.
Wil je er een keer over praten, over al die negativiteit? :mrgreen:
Optimisme is ook een vak... Want als jij roept... 400PK, dan weet je dat je zegt Actieradius ruim < 400km
Of wil je dat ook ontkrachten? Tijd zal het leren, maar voor mij is het echt nog niet zo'n ding ;)

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 10:39

Join de negativo's :thumleft:


Tja, na 2x een defect accu-pack á 1800 euro ex BTW en inbouw binnen 40K Km. in de lease hybrid mag dat geloof ik ook wel. Blij dat ik van dat hok af ben 8)

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 11:17

Pascal schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:He, weer zo negatief, de actieradius bij 90 km/u is 500km
Bij "gemiddeld gebruik" is de actieradius 400km.
Wil je er een keer over praten, over al die negativiteit? :mrgreen:
Optimisme is ook een vak... Want als jij roept... 400PK, dan weet je dat je zegt Actieradius ruim < 400km
Of wil je dat ook ontkrachten? Tijd zal het leren, maar voor mij is het echt nog niet zo'n ding ;)


Ja hoor, dat wil ik ontkrachten, met 400 PK kun je prima 120 rijden en 400km afleggen (volgens Tesla)

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 11:18

Delnoy schreef:
Join de negativo's :thumleft:


Tja, na 2x een defect accu-pack á 1800 euro ex BTW en inbouw binnen 40K Km. in de lease hybrid mag dat geloof ik ook wel. Blij dat ik van dat hok af ben 8)


Bij Tesla 8 jaar garantie op de accu :thumleft:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 11:30

Cazzo Super Veloce schreef:Ja hoor, dat wil ik ontkrachten, met 400 PK kun je prima 120 rijden en 400km afleggen (volgens Tesla)


Volgens Tesla... Een belangrijke toevoeging... :cheesy:

Net zoals al die zuinige auto's met 14% bijtelling (of geen wegenbelasting) ook daadwerkelijk 1:25 verbruiken... Dat geven de betreffende producenten toch ook op als verbruik? Dat moet je dan toch ook gewoon kunnen halen? No Way!

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 12:36

Eens, ik wil het ook eerst zien, dan geloven.
Maar ik ga er niet per definitie vanuit dat Tesla liegt/halve waarheden verkondigd.
Los daarvan zou een gemiddelde actieradius van 300km voor mij meer dan genoeg zijn,

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 18:42

Het probleem zit 'm bij dit soort auto's niet zozeer in het uiterlijk maar er kleven nog teveel nadelen aan zo'n ding. Ten eerste je actieradius. Je kunt blijven volhouden dat 300 kilometer voldoende zou zijn maar wat als er zich een noodsituatie voordoet of je hebt met spoed de auto nodig? En hoe zit het met de Mobiliteitservice van zo'n ding? De ANWB gaat dat doorgaans niet oplossen voor je. Daarbij is de capaciteit van de huidige accu's nog te laag en kijken ze bij bedrijven zoals Tesla naar toekomstige modellen terwijl het nog helemaal niet zeker is wat de toekomst ons gaat brengen op dit gebied. Autorijden is een vorm van vrijheid en dat gevoel krijg ik bij een Tesla vooralsnog niet.

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 19:09

:lol: Cazzo blijft maar over een Tesla zemelen...... hij wil er denk ik echt 1 hebben..... :mrgreen:

Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze

06 maart 2013 19:55

300km is krap aan, ik moet regelmatig "enkele reis" zo'n 120-130km rijden... En bij de klant staat toch echt niet altijd een laadpaal, dus zou ik "op de dampen" thuis moeten komen. Tel daar wat files bij op (wat zou dat doen met de actieradius?)... Maar goed, we zullen het gaan zien wat het gaat worden! Als er maar niet teveel elektro-parkeerplaatsen komen, want straks kan ik nergens meer parkeren met mijn "normale" auto ;)

Enne, die 14% (en 20%) auto's is zo'n onzin... Ik rij een 320d EDE... Officieel 1 op 24,4 (4.1 liter)... Ik rij 1 op 20 (5.0 liter), best netjes, maar niet 4.1! Een kennis rijdt zo'n 508-hybride-diesel-ding (200PK! en op alle vlakken trager dan mijn 163pk's), die rijdt in de praktijk 1 op 18.5, terwijl de specs daar 1 op 29.4 roepen :!:

Ik zeg: overheid, dit soort gegevens is beschikbaar (via leasemaatschappij'en en tankpas bedrijven)... Hop, zo'n auto naar 25% bijtelling! :cheesy:
(al kom ik er dan ook in gok ik ;) )
Plaats een reactie