06 maart 2013 20:59
Pascal schreef:300km is krap aan, ik moet regelmatig "enkele reis" zo'n 120-130km rijden... En bij de klant staat toch echt niet altijd een laadpaal, dus zou ik "op de dampen" thuis moeten komen. Tel daar wat files bij op (wat zou dat doen met de actieradius?)... Maar goed, we zullen het gaan zien wat het gaat worden! Als er maar niet teveel elektro-parkeerplaatsen komen, want straks kan ik nergens meer parkeren met mijn "normale" auto
Enne, die 14% (en 20%) auto's is zo'n onzin... Ik rij een 320d EDE... Officieel 1 op 24,4 (4.1 liter)... Ik rij 1 op 20 (5.0 liter), best netjes, maar niet 4.1! Een kennis rijdt zo'n 508-hybride-diesel-ding (200PK! en op alle vlakken trager dan mijn 163pk's), die rijdt in de praktijk 1 op 18.5, terwijl de specs daar 1 op 29.4 roepen![]()
Ik zeg: overheid, dit soort gegevens is beschikbaar (via leasemaatschappij'en en tankpas bedrijven)... Hop, zo'n auto naar 25% bijtelling!![]()
(al kom ik er dan ook in gok ik)
07 maart 2013 10:10
steef schreef::lol: Cazzo blijft maar over een Tesla zemelen...... hij wil er denk ik echt 1 hebben.....
07 maart 2013 10:21
Franz schreef:Het probleem zit 'm bij dit soort auto's niet zozeer in het uiterlijk maar er kleven nog teveel nadelen aan zo'n ding. Ten eerste je actieradius. Je kunt blijven volhouden dat 300 kilometer voldoende zou zijn maar wat als er zich een noodsituatie voordoet of je hebt met spoed de auto nodig? En hoe zit het met de Mobiliteitservice van zo'n ding? De ANWB gaat dat doorgaans niet oplossen voor je. Daarbij is de capaciteit van de huidige accu's nog te laag en kijken ze bij bedrijven zoals Tesla naar toekomstige modellen terwijl het nog helemaal niet zeker is wat de toekomst ons gaat brengen op dit gebied. Autorijden is een vorm van vrijheid en dat gevoel krijg ik bij een Tesla vooralsnog niet.
07 maart 2013 13:16
Cazzo Super Veloce schreef:Volgens mij is het enige nadeel de beperkte actieradius.
Als het je enige auto is, kan dat een probleem zijn.
De ANWB heb ik nog nooit nodig gehad, als dat al als argument gebruikt moet gaan worden.
07 maart 2013 15:04
07 maart 2013 15:24
07 maart 2013 15:32
07 maart 2013 16:17
07 maart 2013 23:30
Wie betaalt dat als de wagen bij jou thuis staat? Vraag ik me al een tijdje af, bij al dit soort oplossingen. Ook mensen die zo'n paal voor hun Ampera krijgen enzo.... (serieuze vraag dit overigens!)Cazzo Super Veloce schreef:-15 euro "brandstof" voor 400KM
Zal de klant blij mee zijn (en nee, meestal geen stopcontact op de parkeerplaats, al zal ik eens op gaan lettenCazzo Super Veloce schreef:Overigens @ Pascal; Tesla's hoeven niet aan laadpalen, de lader is ingebouwd in de auto. Je kunt een Tesla aan ieder willekeurig stopcontact hangen.
08 maart 2013 1:28
08 maart 2013 10:05
ASW schreef:Product in kinderschoenen![]()
Dus door voornamelijk financiele voordelen een lange levertijd en wanneer het product volwaardig is zijn alle voordeeltjes er wellicht af. En welke bezoeker van dit forum besteld dan nog een Tesla Model S?
08 maart 2013 10:41
Franz schreef:Juist omdat ook kwaliteitsmerken zoals Audi, BMW en MB kapot kunnen stel ik die vraag over Mobiliteitsservice.Ik rij zelf o.a. rond in een auto met Audi motorisering en heb al drie keer langs de kant gestaan vanwege kapotte sensoren. Dan kun je het gaan hebben over de vier jaar garantie die je hebt maar als je auto afgesleept wordt omdat er geen monteur met Tesla- know how te raadplegen valt dan is dat op z'n minst gezegd 'zeer vervelend'. Vergeet overigens niet dat de meest voorkomende problemen te maken hebben met de electronica, en dat heeft een Tesla meer dan een ander.
Maar daar hoef je het niet voor te laten natuurlijk maar heel dat actieradius verhaal en de tijdsduur om zo'n accu op te laden zie ik wel als een heel groot nadeel. Ik maak zo vaak mee dat ik op de heen of terugweg nog even een boodschap moet doen of even langs een klant moet. Je bent gewoon ontzettend beperkt. En een heel ander verhaal is dat ik totaal niet geloof in een auto met elektro-motor omdat het indirect nog steeds vervuiling oplevert.
08 maart 2013 10:43
Pascal schreef:Wie betaalt dat als de wagen bij jou thuis staat? Vraag ik me al een tijdje af, bij al dit soort oplossingen. Ook mensen die zo'n paal voor hun Ampera krijgen enzo.... (serieuze vraag dit overigens!)Cazzo Super Veloce schreef:-15 euro "brandstof" voor 400KMZal de klant blij mee zijn (en nee, meestal geen stopcontact op de parkeerplaats, al zal ik eens op gaan lettenCazzo Super Veloce schreef:Overigens @ Pascal; Tesla's hoeven niet aan laadpalen, de lader is ingebouwd in de auto. Je kunt een Tesla aan ieder willekeurig stopcontact hangen.)
Stoor me op het moment aan die laadpalen overigens. Bij een paar plekken waar ik moet zijn (jaja) is al een chronisch tekort aan parkeerplaatsen en daar worden er nu telkens 3 opgeofferd voor twee laadpaal-plekken.... Fijn...
Ohja, @ Enguess.... Ik geef wel gas, maar rij ook veel in de spits/files... Dan is het gewoon 100-120 mee kabbelen met het verkeer