And now for something completely different: BACK TO THE SEVENTIES!
Ik wist dat ik 'm had, maar na de verhuizing van Abcoude naar Vinkeveen was ik 'm even kwijt.
Eergisteren was ik even wat dozen die naar zolder waren verhuisd aan het uitzoeken en toen kwam ik 'm weer tegen... Me happy

Het is namelijk een té leuk -en ook best bijzonder- horloge om kwijt te raken!
Het is een originele en in nieuwstaat verkerende Seiko Bell-Matic (4006-6027) in originele Japan-uitvoering. Het cijferblad is heel donkerblauw 'metallic' (door Seiko ook wel 'Sunburst' genoemd) en er zit de originele Seiko (19mm!) band aan. Het glaasje is volledig krasvrij en de indexen geven nog prachtig licht in het donker (ook het driehoekje waarmee je de wekker instelt).
Het horloge loopt top en het alarm doet het ook perfect. Bovendien heeft deze uitvoering de dag- (in Engels) en datumaanduiding in zwart-op-metaal (dus geen zwarte of witte achtergrond, maar een metaalkleurige achtergrond).
Het door Seiko toegepaste Bell-Matic uurwerk is echt een juweeltje: het is een automatisch uurwerk met een wekkerfunktie. De lichtgevende pointer in het rode gedeelte in de ring kun je verdraaien en daarmee de gewenste wektijd instellen. Als je dan de knop bij de 2 uittrekt, schakel je de wekkerfunctie in. Op de ingestelde wektijd klinkt dan een
'trrrrrrrrrrrrrrrrringggg' dat gecreëerd wordt door een hamertje dat tegen de binnenkant van de kast slaat. Erg leuk en handig! Uitschakelen is heel eenvoudig: de knop bij de 2 weer indrukken.
Je moet er wel aan denken om de wekker 'op te draaien'. Dat doe je door met ingedrukte knop bij 2 (wekker staat uit) aan de kroon bij de 3 te draaien. Dan draai je de wekker op en níet het horloge...

Op ebay zie ik de prijzen voor deze Bell-Matics omhoog schieten. Zeker als ze nog voorzien zijn van de originele wijzerplaat en band. Vandaag was ik in een retro-bui en dus heb ik 'm maar weer 's omgedaan.