Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 jan 2012 17:01

Wat foto’s van de dorpel (bruine gloed is textile)
Afbeelding Afbeelding

Is dit de originele koplamp voor een deze auto?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bobje op 08 jan 2012 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 jan 2012 17:08

Kan iemand mij vertellen of de wielvlucht achter instelbaar is (moet volgens mij haast wel)?
Links achter heeft namelijk een andere hoek als recht. Momenteel zijn we alles aan het passen en meten en het linker wiel steekt verder buiten het scherm als rechts. Schermen nagemeten en vergeleken links met rechts en deze zijn +/- identiek. Als beide wielen onder de zelfde hoek staan dan zou dit verschil weg zijn. De auto word nadat deze is opgebouwd uitgelijnd maar ik zou vast willen weten of deze instelbaar zijn of dat er toch iets mis is.

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 jan 2012 17:10

Bobje schreef:.. en het linker wiel steekt verder buiten het scherm als rechts.


(luchtgekoelde) Porsche 911 eigenschap ... zie je vaak pas als er spacers geplaatst zijn, dat het ene wiel verder uitsteekt als het andere :arrow: .. denk dat er met de zoekfunctie hier nog wel wat over te vinden is
:idea:

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 jan 2012 17:20

Ik kan geen kennis aanleveren maar wel heerlijk meekijken :lol:

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 jan 2012 17:25

Bobje, als ik jou was zou ik de sporing en wielvlucht links en rechts eerst gelijk zetten. Met touwtje en waterpas op een waterpas vlakke vloer redelijk eenvoudig gedaan mist de afstelpunten niet te vast zitten. De afstelpunten zijn de twee imbusbouten aan de veerplaten, vlak bij de achterremklauwen.
Dan pas kun je beoordelen of de ruimte tussen wielen en schermen links en rechts gelijk is.

Er zijn af en toe (grote) verschillen te zien bij 911-jes tussen links en rechts, maar dit is niet normaal of vanaf fabriek :shock:
Een millimeter of 2 á 3 is wel normaal, en niet tot nauwelijk zichtbaar.

Re: Restauratie Carrera 3.0

03 feb 2012 18:12

Erwin schreef:Bobje, als ik jou was zou ik de sporing en wielvlucht links en rechts eerst gelijk zetten. Met touwtje en waterpas op een waterpas vlakke vloer redelijk eenvoudig gedaan mist de afstelpunten niet te vast zitten. De afstelpunten zijn de twee imbusbouten aan de veerplaten, vlak bij de achterremklauwen.
Dan pas kun je beoordelen of de ruimte tussen wielen en schermen links en rechts gelijk is.

Er zijn af en toe (grote) verschillen te zien bij 911-jes tussen links en rechts, maar dit is niet normaal of vanaf fabriek :shock:
Een millimeter of 2 á 3 is wel normaal, en niet tot nauwelijk zichtbaar.


Het is gelukt de achter schermen kloppen nu met de wielen

Re: Restauratie Carrera 3.0

03 feb 2012 18:23

Het is nog niet erg druk op het werk dus ik heb genoeg tijd over om aan de auto te werken. 1 achterscherm is uit gedeukt en strak gemaakt met tin. 1 dorpel is hersteld. De schermen voor zijn hersteld en strak gemaakt met tin en in de epoxy gespoten. De kofferklep zit in de epoxy. Hier enkele foto’s

Klaar om in de epoxy gespoten te worden
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
De bruine gloed is textiel (tijdelijk voor de zekerheid)
Afbeelding Afbeelding
Auto op de wielen om de naden te controleren en aan te passen met behulp van tin
Afbeelding

Re: Restauratie Carrera 3.0

04 feb 2012 13:26

Nog wat foto's

Scherm is nog niet afgesteld dus de naden verschillen kloppen nog niet
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Re: Restauratie Carrera 3.0

04 feb 2012 14:07

Bobje, dit gaat de goede kant uit :wink: :res: :res:
en het blijft een super leuk draadje om te volgen 8)

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 feb 2012 13:30

Volgens mij heb ik een rechter deur van een ex politie auto of een Engelse auto. De positie is namelijk verschillend. Ik heb op het forum en met Google gezocht en volgens mij horen beide buiten spiegels op de zelfde positie te zitten. Kan iemand dit bevestigen?

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 feb 2012 13:37

Als je een Ex. politie of UK portier hebt, zitten de spiegels inderdaad aan beide zijden op dezelfde hoogte ... normaal gesproken niet, dan zit de rechter-spiegel ongeveer een spiegel-voetlengte dichter bij de deurgreep :wink:

Links zit dus "voor" de A stijl en rechts "achter" de A stijl ...

De positie op een van je foto's ... lijkt mij de juiste plaats voor die gaten.

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 feb 2012 13:44

Bedankt voor de snelle reactie. Ik dacht juist dat de spiegels op de zelfde positie moesten zitten

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 feb 2012 14:07

Bij mijn auto hebben ze een rechter spiegel gemonteerd op dezelfde plek als links. Je kunt vanaf de bestuurders positie de rechter spiegel niet eens zien laat staan wat er achter je rijdt :bang:

Re: Restauratie Carrera 3.0

08 feb 2012 14:16

... daar heb je dan weer de bijrijd(st)er voor, Heinz :wink:

Re: Restauratie Carrera 3.0

17 feb 2012 20:39

Foto's van de voortgang

Spuit klaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Auto in een frame gehangen om het werk makelijker te maken
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Motor
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Weet iemand waar het kleine pijpje voor dient deze was namelijk niet aangesloten
Afbeelding

Security
Afbeelding

Re: Restauratie Carrera 3.0

28 feb 2012 0:01

Waarom heb je de binnenkant van de deuren ontdaan van de lak ?
Met welk gereedschap maak je lastige hoeken/plekken lekvrij ?

Re: Restauratie Carrera 3.0

05 maart 2012 11:47

Unteed schreef:Waarom heb je de binnenkant van de deuren ontdaan van de lak ?
Met welk gereedschap maak je lastige hoeken/plekken lekvrij ?


Ik probeer zoveel mogelijk oude lak te verwijderen om er zeker van te zijn dat het plaatwerk eronder in goede staat is en omdat ik vanaf de basis weer de auto wil herstellen.
Ik snap niet wat je bedoel met lekvrij. Als je lakvrij bedoelt dan doe ik dit met punt staalborstel op een rechte lucht tol en met afbijt.

Re: Restauratie Carrera 3.0

10 apr 2013 21:26

Leuk topic....ga ik volgen

Re: Restauratie Carrera 3.0

10 apr 2013 21:53

Stiekem in het album gekeken.................schiet goed op :thumleft:

Re: Restauratie Carrera 3.0

11 apr 2013 4:33

Na een lange tijd niets van me te laten horen. De voortgang van de restauratie vorderden te langzaam naar mijn zin dit komt mede door dat ik nog redelijk veel onderweg ben voor mijn werk. Hier enkele foto's van de voortgang.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bobje op 11 apr 2013 4:51, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Restauratie Carrera 3.0

11 apr 2013 4:35

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Restauratie Carrera 3.0

11 apr 2013 4:57

Dat ziet er allemaal goed uit :thumleft:

Keep Up The Good Spirit :ba:

Re: Restauratie Carrera 3.0

11 apr 2013 5:13

Heel netjes hoor, ook mooi hoe je alles op pallet hebt gezet voor het transport :res:

Re: Restauratie Carrera 3.0

11 apr 2013 8:13

Ziet er goed uit :thumleft:
Maar waarom heb je de naven gepoedercoat?

Re: Restauratie Carrera 3.0

11 apr 2013 8:26

:twisted: :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door André op 11 apr 2013 8:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie