Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

08 jun 2013 22:11

Nee ik heb geen aandelen in van Krey maar...

Die zilveren vind ik ook errug naiz (stiekem beiden wel), Lobster Claw's staan er ook erg goed onder, Sportchrono pakketje.
Ben zelf particulier dus BTW biedt voor mij geen meerwaarde.
Beide auto's zitten gewoon leuk in de opties: lederen bekleding incl dash, alcantara hemeltje met schuif-/kanteldakje, Xenon, Bose audio, PDC achter, PCM :thumleft: .

Aangezien jij twijfelt tussen een "gewone" en een "S".........wat kost een S in vergelijkbare conditie extra en wat biedt deze als meerwaarde naast de 3.8 i.p.v. 3.6 motor (zelf nooit in verdiept maar aangezien jij die afweging moet maken zul jij dat wellicht wel gedaan hebben)?

Jij hebt de zilveren bekeken en gereden, ik begreep dat de blauwe alleen bij de officiële Porsche dealer in onderhoud is geweest en de zilveren een enkele keer is vreemdgegaan bij de Porsche specialist, weet je toevallig bij welke specialist :scratch: ?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 12:46

Ja er zitten mooie opties op deze inderdaad.
En hij is inderdaad een paar keer ergens anders in onderhoud geweest, Carlo liet me de boekjes zien. Maar de naam weet ik even niet meer.

Wel of geen S ben ik nog niet uit. Wat daar de meerwaarde van is, behalve iets meer paardenkrachten.
Heb nu twee 'gewone' gereden en ga zaterdag een S rijden, dus dan weet ik hopelijk iets meer.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 14:09

Verschillen 997 Carrera vs Carrera S
- 3.6/3.8 (scheelt 40pk en 30nm)
- S heeft andere uitlaateindsierstukjes
- S heeft standaard fabrieks af 19" "Lobster Claw" velgen (zitten natuurlijk onder deze zilveren ook)
- Bij de 997 is de "S" geen widebody meer wat ik altijd een van de charmes van een S vond (C4/C4S zijn overigens wel widebody)
- Vergeet ik iets???

Ben benieuwd naar je bevindingen en wat het verschil in prijs is tussen een Carrera/Carrera S in vergelijkbare staat.
Ben je er al uit of je de 3.2 er naast houdt, inruilt of particulier verkoopt?
Succes in ieder geval met het nemen van je beslissing :thumleft:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 14:23

Ja mooie opsomming van de verschillen.
Geen widebody vind ik ook wel jammer. Dan zou ik de GTS moeten nemen. Die is wel RWD en breder. En heeft niet zo'n burgerlijke achterruitwisser :-)
Maargoed, dat is dan ook weer een heel ander prsijkaartje..
19" lobsters zijn wel een must. Veel mooier.

Zoals het er nu naar uitziet zal ik de 3.2 houden, denk dat ik daar geen afstand van kan doen. Blijft een briljante auto. En in mijn ogen de laatste échte pure en simpel gehouden 911.
En een 3.2 en een 997 is dan best of both worlds.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 17:10

996 4Svoor 29. Afbeelding

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 17:22

.


H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige quote van volledig, direct bovenstaand bericht verwijderd.

Inderdaad een mooie Porsche...
heb nooit iets gehad met die 996 Porsche

toch niet echt een echte Porsche? wie overtuigd me dat ik ongelijk heb (en het is niet omdat het een badge heeft dat het een P is hoor)

Trouwens die andere oude 911 of die boxer, dat zijn pas koopjes
Ik vind dit nogal verschillen met forse prijzen waarvoor Porsches getaxeerd zijn tegenwoordig.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 17:55

THE MUD schreef:Verschillen 997 Carrera vs Carrera S
- 3.6/3.8 (scheelt 40pk en 30nm)
- S heeft andere uitlaateindsierstukjes
- S heeft standaard fabrieks af 19" "Lobster Claw" velgen (zitten natuurlijk onder deze zilveren ook)
- Bij de 997 is de "S" geen widebody meer wat ik altijd een van de charmes van een S vond (C4/C4S zijn overigens wel widebody)
- Vergeet ik iets???

Big reds
Pasm(erg prettige optie)
xenon
en nog wat obelangrijke dingetjes zoals witte wijzerplaten ipv zwart,ander stuurtje etc etc

al eerder ergens geschreven dat ik persoonlijk nooit een gewone zou kiezen.Meerprijs voor een S is vaak weinig.
Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 09 jun 2013 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 18:07

.


H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige quote van volledig, direct bovenstaand bericht verwijderd.

Xenon heb je toch ook op een Carrera? Heb ik in ierdergeval wel.

Ik snap wel de voorkeur voor een S, maar er zijn degelijk Carrera's (Zoals de mijne) de bomvol is geladen met opties...Ik heb Bose, Xenon, Sport Chrono plus, 19" velgen, adaptive sport seats, sport stuur. Ik kon een S kopen voor precies hetzelfde geld maar dan meer KM op de teller en minder opties...ik heb gekozen voor luukse over de paar extra paardjes.

Mijn advies is rijd ze allebei, als je de extra paardjes etc merk en leuk vind moet je vooral een S koopt....mark je ze niet, ga je lekker voor een Carrera se doe wat leuks met de rooitjes de je overhoud :idea:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 18:17

Na ca 2 maanden ervaring vind ik de 355 paardjes toch een beetje tegenvallen(mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen :mrgreen: )Heb het gevoel dat mijn 993 sneller was en strakker stuurde.
Is natuurlijk niet zo maar zo voelt het wel. :drive:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 18:18

ha dus toch voor een echte 993 gaan? wat is eigenlijk de ultimate Porsche onder de 40K Euries?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 18:28

Een 996 GT3.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 19:00

P_911_993 schreef:ha dus toch voor een echte 993 gaan?

Nop heb ik vorig jaar nog geprobeerd maar dat ging hem niet meer worden. :mrgreen:
Om mijn uitspraak wat te nuanceren..de 3.8(997) is van onderuit zoveel soepeler dan de 3.6 (993) en daarom lijkt de lineaire versnelling (vooral bovenin) bij de 993 heftiger.Verder zitten er wat soepelere rubbers in de ophanging van de 997(naar mijn gevoel)daardoor iets slapper gevoel in de wat sneller genomen bochten.Met een knap setje veren en dempers zal je al een hoop kunnen oplossen voor zover ik me er aan zou ergeren.Het betere comfort en de veel betere rechtuitstabiliteit is me ook weer een hoop waard.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 21:01

Eric schreef:Een 996 GT3.


Niet deze :cheers:

http://link.marktplaats.nl/684554903

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

09 jun 2013 21:15

2000 gtv schreef:Na ca 2 maanden ervaring vind ik de 355 paardjes toch een beetje tegenvallen(mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen :mrgreen: )Heb het gevoel dat mijn 993 sneller was en strakker stuurde.
Is natuurlijk niet zo maar zo voelt het wel. :drive:


Kan ik niet beamen, maar goed X51 optie, volledige sportuitlaat en een ander onderstel maakt wereld van verschil.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 14:20

Reijnders heeft een 997 4S staan voor 35.500 euro.!
Op Marktplaats staat 35.500, op de eigen website 42.500?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 15:44

35500 is met duits kenteken. 42500 wellicht incl NL kenteken?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 20:14

Ja hallo bijna 2 ton op de teller.Zie die maar weer eens kwijt te raken.Interieurkleur is ook lastig.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 20:32

Master Ken schreef:
Eric schreef:Een 996 GT3.


Niet deze :cheers:

http://link.marktplaats.nl/684554903


Afbeelding

6 jaar geen onderhoud en maar 1000km erbij :popcorn:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 21:45

Verzamelaar :roll:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 22:18

69'er 911 T voor 25K
- Eigenaar sinds 2010 (overgenomen van een vriend met een Alfa + bijbetaling als inruil)
- Zat toendertijd een compleet door Motron gereviseerd motorblok in (2007 uitgevoerd)
- Voor aankoop gingen ze er nog een keer mee naar Motron voor een beurtje maar wegens te weinig olie is dat blok stuk gelopen
- Ruilmotor er in gezet door Motron
- Liep niet lekker
- Naar Paul Veens van Car Care geweest: Blok gesplitst, alle zuigerveren vervangen, 3 cilinderwanden vervangen, alle lagers + lagerschalen vervangen, opnieuw verpakt, etc (factuur van 5500,- alleen al voor de onderdelen is aanwezig).
- Boekjes uit California zijn erbij evenals een berg nota's
- Bodem is hard, zouden door Motron reeds nieuwe stukken in gelast zijn
- Bak + koppeling goed en auto zou fantastisch rijden en remmen
- Dorpels (vooral links) zijn slecht, Parafan is slecht, 1 ophangpunt van de stabilisatorstang is slecht
- Interieur van een latere 911 (jaren 70)

Eigenaar heeft nog een 993 er naast als daily en wil deze auto er gewoon uit doen voor het einde van het jaar. Geeft aan verder erg transparant te zijn en staat open voor alle vragen e.d.
Hij schat zelf 11-16K werk als je het geheel uitbesteedt.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 22:57

25K ?
Ik lees 32K.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 23:01

Ik lees ook 32k, als er dan 15k bij komt ben je ruim 40 kwijt voor een non matching T met niet origineel interieur. Geen koopje lijkt me.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 23:16

THE MUD schreef:...en als hij tegen mij zegt "dealerkwaliteit en afkomstig bij PON uit de showroom + gehele onderhoudshistorie aanwezig en dealer onderhouden + die zilveren dealer + specialist" dan weet ik genoeg.

Lijkt die nieuwe volkswagenreclame wel... hoeze weet je dan genoeg? weet je meer dan dat die twee door PON geleverd zijn, de gehele onderhoudshistorie aanwezig is, de blauwe alleen bij een dealer in onderhoud is geweest en die zilveren bij een dealer en een specialist? :popcorn:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 23:20

P_911_993 schreef:toch niet echt een echte Porsche? wie overtuigd me dat ik ongelijk heb (en het is niet omdat het een badge heeft dat het een P is hoor)

daar gaat niemand de moeite voor nemen om je te overtuigen. is nl BS. 996 4S is een waanzinnige 911. Rij er maar eens een uurtje achter :idea:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

10 jun 2013 23:38

horn schreef:
P_911_993 schreef:toch niet echt een echte Porsche? wie overtuigd me dat ik ongelijk heb (en het is niet omdat het een badge heeft dat het een P is hoor)

daar gaat niemand de moeite voor nemen om je te overtuigen. is nl BS. 996 4S is een waanzinnige 911. Rij er maar eens een uurtje achter :idea:



BS?? echt niet... 996 is voor mij geen echte P, voor wie ook niet? :cheers:
Gesloten onderwerp