Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

09 jul 2005 22:06

EriC4C schreef:Als ik wilde glijden had ik wel een slee gekocht. 8) :wink:


Hoi Eric4C,

Je hebt me wel even aan het denken gezet over een reactie :lol: , maar hier komt 'ie.
Als ik hoekig de bocht om wil, dan had ik wel een rupsvoertuig gekocht :salut:

10 jul 2005 12:00

:lol::lol::lol:

10 jul 2005 13:01

Afbeelding

:lol: :lol: 8) :wink:

10 jul 2005 17:39

Geweldig leuke en leerzame dag gehad :lol:

Erwin hartelijk dank, ook voor de perfecte bandenservice :!:

Veel te mooi weer alleen met 25 - 29 C., want er moet wat te klagen blijven :twisted:

Weer serieus: een 993 (zonder voorwielaandrijving) is ook met licht forceren niet vlot in een geweldige drift te krijgen. Dat was een hele goede les waar ik zeker naar op zoek was. Je moet met deze auto A. echt wel gek doen en (vooral!) B. dan ook nog volharden in dat gek doen voor dat het beruchte 911 karakter "je ziet de kont langszij gaan voor je het weet..!!" optreedt. Mogelijk dat de oudere types, en speciaal die met Turbo, daar meer gevoelig voor zijn, maar deze generatie - zonder electronische grapjes aan boord die ingrijpen - breekt echt heel rustig uit, met alle tijd voor een niet al te onbenullige bestuurder om te corrigeren. INDERDAAD 8) : mij lukte het dus ook gemakkelijk, wanneer ik slechts kort fase B. op de P. liet inwerken :idea:

Kortom, ik ben blij dat ik dit model heb.....met dit onderstel :wink: , en zal voortaan best nog eens een stuk sneller door droge bochten gaan, maar ook door natte :P

Driften

10 jul 2005 19:14

Erwin het was toppie geregeld, en een boel geleerd. Het rare is dat je soms hoopt op wat slechter weer :wink: .

Dit is voor herhaling vatbaar

driften

11 jul 2005 10:57

Meest leerzame cursus met een Porsche. Ben wel vaker op het circuit geweest, maar hier leer je exact hoe ver je auto kan, waar de grens ligt en als je erover heen bent, hoe te corrigeren, of lekker door te driften. Een echte aanrader en een fantastische dag. (zeker voor de cabrio rijders :lol: )

Wat betreft Erwin: alle hulde, goed geregeld, goede instructie, fantastische bandenservice, technisch advies, en een fantastisch drifter.

11 jul 2005 14:57

Paul van Engelen schreef:Mogelijk dat de oudere types, en speciaal die met Turbo, daar meer gevoelig voor zijn, maar deze generatie - zonder electronische grapjes aan boord die ingrijpen - breekt echt heel rustig uit, met alle tijd voor een niet al te onbenullige bestuurder om te corrigeren. INDERDAAD 8) : mij lukte het dus ook gemakkelijk, wanneer ik slechts kort fase B. op de P. liet inwerken :idea:

Kortom, ik ben blij dat ik dit model heb.....met dit onderstel :wink: , en zal voortaan best nog eens een stuk sneller door droge bochten gaan, maar ook door natte :P

"Hoogmoed ....." ;)

BTW Paul, de opmerkingen van Walter Röhrl in de meest recente Autovisie "Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4" gelezen :?: :^:

11 jul 2005 18:21

EriC4C schreef:BTW Paul, de opmerkingen van Walter Röhrl in de meest recente Autovisie "Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4" gelezen :?: :^:



Lovende teksten ook in de laatste Autokampioen....

11 jul 2005 23:05

Hij was TOP. Slalommen is leuk, dit niet minder.

Zo beginnen we. Keurig gepoetste klassieker voorzien van door onze huismechaniker geregelde velg plus band (nogmaals hartelijk dank daarvoor; super geregeld)

Afbeelding

Een stel minder goede banden achterop is een must. Vooral op een warme dag als afgelopen zondag is de baan lastig nat te houden, en met name door de droge stukken baan raak je denk ik wel enkele milimeters kwijt. Ik kan overigens voor het driften de banden van WANLI aanbevelen. Ook op nieuwe banden glibber je alle kanten op. :?

Dan lekker spelen ... (met dank aan Paul voor het maken van deze actiefoto)

Afbeelding

Aan het einde van de dag ziet de auto er dan zo uit:

Afbeelding

Dit vuil laat zich overigens met enkel de hogedrukspuit al bijna geheel verwijderen, de spons er even over voor het beste resultaat.

En de meester doet dat driften zo:

Afbeelding

Ik mocht ook even bij Erwin instappen en dat is een bijzondere ervaring... :shaking2: De wind door het zijruitje vol in je gezicht 8)

O ja, bij het wassen van de auto ontdekte ik op de achterruit ook allemaal viezigheid, aan de binnenkant :shock: . Dat komt er van wanneer je met de raampjes open rijdt.
Enfin, ik sta de auto 's avonds te wassen, komt er tegenover mij een Peugeot stationcar staan met een vriendelijk groetende jongeman. Hij werpt een blik op de auto en vraagt: een 2.7? Ik mocht de man direct. :D Hij had zelf sinds 3 maanden een 964 en had zich blijkbaar goed ingelezen.

Het was een prachtige dag. De 2.7 liet helaas verstek gaan na de pauze. Ik dacht dat het de warmte was (heeft hij vorig jaar in Zandvoort ook al eens gedaan), maar Erwin constateerde na 20 seconden onderzoek dat de benzinepomp niet werkte en zocht de zekering op. Bij het verwijderen van het afdekkapje rolde een relais de kofferruimte in. Terugzetten, starten, lopen, balen (daar had ik zelf ook best even kunnen kijken).

Ik overweeg om in het najaar (wanneer de kans op regenachtig weer groter is) nog eens een keertje mee te doen. Tenminste, wanneer meer Porschisten zich aanmelden. AANRADER.

12 jul 2005 9:50

Anne 2.7 schreef:En de meester doet dat driften zo:

Afbeelding

Geen foto van zijn houding achter het stuur tijdens het driften :?: :wink: :lol:

12 jul 2005 20:59

EriC4C schreef:... de opmerkingen van Walter Röhrl in de meest recente Autovisie "Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4" gelezen :?: :^:


Nee, nog niet; ga het wel doen.
Maar weet al dat het positief is, zoals ook zelf gelezen in mot.

In dit verband moet wel ff vermeld worden dat Walter geen objectief oordeel geeft omdat hij het reclame/uithangbord van Porsche is :!:

En wat alle bladen ook schrijven: heeft "de markt" niet altijd gelijk :?:
En die heeft zich met de recente enquete op dit forum duidelijk uitgesproken 8)

12 jul 2005 21:14

EriC4C schreef:Geen foto van zijn houding achter het stuur tijdens het driften :?: :wink: :lol:


Kan verzekeren dat Erwin's houding uiterst relaxed was: bewijs was regelmatig een vrolijk zwaaiende arm uit het raam :D

En er bestaat zelfs een heel bijzonder filmpje, waarbij hij rustig driftend rond glijdt met armen uitgestoken door BEIDE voorramen. Wordt binnenkort gepubliceerd in dit theater :mrgreen:

13 jul 2005 9:27

Paul van Engelen schreef:In dit verband moet wel ff vermeld worden dat Walter geen objectief oordeel geeft omdat hij het reclame/uithangbord van Porsche is


Das gewoon waar.


Maar als je het goed leest, dan is het een (typische marketing) dubbele uitleg.


Een 4wd een beter maar zeker niet veiliger, want als je over de grens gaat dan is het goed mis, een grens die je niet zou bereiken met een 2wd.


Ik zal de alinea is overtikken.

13 jul 2005 9:30

John4S schreef:Ik zal de alinea is overtikken.

tis echt Afbeeldingtijd he :wink:

13 jul 2005 15:30

Paul van Engelen schreef:
EriC4C schreef:Geen foto van zijn houding achter het stuur tijdens het driften :?: :wink: :lol:

Kan verzekeren dat Erwin's houding uiterst relaxed was .....

Vandaar de ;) ..... ;)

13 jul 2005 15:33

Paul van Engelen schreef:
EriC4C schreef:... de opmerkingen van Walter Röhrl in de meest recente Autovisie "Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4" gelezen :?: :^:

Nee, nog niet; ga het wel doen.
Maar weet al dat het positief is, zoals ook zelf gelezen in mot.

Uiteraard positief :^:, maar je zult wel begrijpen wat ik bedoel als je de alinea hebt gelezen die John ook over wil typen. 8) :lol:

14 jul 2005 8:08

EriC4C schreef:Uiteraard positief :^:, maar je zult wel begrijpen wat ik bedoel als je de alinea hebt gelezen die John ook over wil typen. 8) :lol:


Bij deze:


Autovisie 14 schreef:
..................Sedertdien hebben Porsche-puristen altijd een beetje moeite gehad met een Carrera 4.
Het zou een te lieve, te makkelijk rijdbare auto zijn. Een opvatting die Walter Rohrl-nadere introductie overbodig, dunkt me- doet lachen.

Rohrl zegt:

"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."




andere vraag aan Rohrl:

"Welke carrera 4 zou jij nemen Walter? Een S of een gewone?

Rohrl antwoord:

"Een gewone die is snel zat. En investeer in de Porsche Ceramic Composite Brakes".




Duidelijk zo

14 jul 2005 8:28

Rohrl schreef:En investeer in de Porsche Ceramic Composite Brakes".



Een advies om NIET ten harte te nemen :wink: IMHO en eigenlijk die van een bekende Porsche-specialist ...

20 jul 2005 23:34

Deze kerel heeft het vaker gedaan..... :shock:

20 jul 2005 23:43

mooi filmpje ivo

21 jul 2005 17:42

Ivo964C2 schreef:Deze kerel heeft het vaker gedaan..... :shock:



.... gaat wel rakelings (rechtdoor) langs die muur :roll: :shock:

22 jul 2005 16:30

Autovisie 14 / W.R. schreef:"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan."

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

22 jul 2005 16:51

Ivo964C2 schreef:Deze kerel heeft het vaker gedaan..... :shock:

:shock: ..... What a bad driver, he's all over the place :!: :roll: ..... :^:

22 jul 2005 18:07

EriC4C schreef:
Ivo964C2 schreef:Deze kerel heeft het vaker gedaan..... :shock:

:shock: ..... What a bad driver, he's all over the place :!: :roll: ..... :^:
Zie niet zo snel wat voor auto het is.Maar dat ding heeft een behoorlijke sliphoek zeg! :roll:

24 jul 2005 15:50

Over dat echte driften, hier de registratie van Annelies (de vrouw van Paul) van de 10e ;)

Filmpje van Annelies
Plaats een reactie