Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: ultieme rijmachine, de GT3

06 okt 2013 9:11

Anne 2.7 schreef:Purist (nix stuurbekrachtiging, nix rembekrachtiging, nix electronica) zegt: doe mij maar een witte!!! 8)


+1. :mrgreen:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

06 okt 2013 9:35

Edd997 schreef:
Subdriver schreef:
Bob C4 schreef:Ongeacht de auto: als IK de auto bestuur wil IK bepalen wat er gebeurt, dus wanneer
IK wil opschakelen of juist terug enz. en niet de electronica......

Ik zie het probleem niet, bij PDK in manual mode bepaal jij wanneer er geschakeld mag worden niet de electronica.
Het samenspel is er nog steeds alleen scherper en sneller en 1 voetje minder :mrgreen:



+1



+2

Re: ultieme rijmachine, de GT3

06 okt 2013 10:02

outletvalve schreef:Hee Steef, die 964 van jou, die heeft geen electronische hulpmiddelen die de bestuurder "helpen" ??? :roll:

Inruilen dat ding! en voor straf eerste generatie van de 911 gaan rijden :mrgreen:


Zoveel hulpmiddelen heeft de 964 niet (stuurbekrachtiging, ABS)
Totmbo moest er ook mee kunnen rijden.... :mrgreen: Dat heeft wel degelijk bij aanschaf meegespeeld.

2.0/2.2/2.4 of 3.0 Carrera mag er óók komen hoor. Maar laatste hardcore 997 ben ik ook niet vies van.
Maarrrrrrr, nou wordt die 991 de hemel in geprezen, en dan wordt ik toch wel wat week in de beentjes....
Maar die is boven budget :mrgreen:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

06 okt 2013 15:24

Geef mij maar een PDK :drive: Ik ben altijd te veel aan't genieten van het sturen en kom dan pas na of in de bocht erachter dat ik was vergeten om te schakelen. Mijn 997 is mijn eerste automaat in een Porsche, de vorige zeven waren allemaal handbak. Ik ga NOOIT weer terug naar een handbak. Laat de computer maar de schakelen doen, tenminste vergeet mijn Tip nooit om te schakelen en kan ik direct weer knallen na een bocht. :ba:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

06 okt 2013 18:04

Mijn 'RS'je is behoorlijk puur: luchtgekoeld, geen stuurbekrachtiging, ABS, airco, verwarming, elektrische ramen, etc. Ik geniet er altijd geweldig van om er mee te rijden maar vond het drie weken geleden ook geweldig om na een weekendje Nordschleife de P op de trailer te rijden en weer in mijn comfi Beamer te stappen. Ben ik dan een halve purist?

Ik zou dolgraag naast mijn 964 een 991GT3 aanschaffen met de zogenaamde comfortstoelen. Lekker als purist de toerist uithangen in Zuid-Europa, Schotland, etc. Lang leve de (technische) vooruitgang! :drive:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 9:23

Handbak!
http://www.youtube.com/watch?v=rh6bwZ4ooTI
Heb nog geen hulpmiddelen als PDK of blauwe pilletjes nodig... :lol:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 9:51

:mrgreen:


Toen moesten ze nog werken......ook een spektakel als er mis geschakeld werd! Rondetijden liggen er niet ver naast.
Kosten zijn mede door de elektronica niet meer te handhaven.
En wat is er leuk om voor elk dingetje in een auto een laptop te moeten aansluiten?

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 20:52

Johannvb schreef:Geef mij maar een PDK :drive: Ik ben altijd te veel aan't genieten van het sturen en kom dan pas na of in de bocht erachter dat ik was vergeten om te schakelen. Mijn 997 is mijn eerste automaat in een Porsche, de vorige zeven waren allemaal handbak. Ik ga NOOIT weer terug naar een handbak. Laat de computer maar de schakelen doen, tenminste vergeet mijn Tip nooit om te schakelen en kan ik direct weer knallen na een bocht. :ba:


Jij lijkt me ook echt iemand voor winterbanden :mrgreen:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 20:55

ASW schreef:Mijn 'RS'je is behoorlijk puur: luchtgekoeld, geen stuurbekrachtiging, ABS, airco, verwarming, elektrische ramen, etc. Ik geniet er altijd geweldig van om er mee te rijden maar vond het drie weken geleden ook geweldig om na een weekendje Nordschleife de P op de trailer te rijden en weer in mijn comfi Beamer te stappen. Ben ik dan een halve purist?

Ik zou dolgraag naast mijn 964 een 991GT3 aanschaffen met de zogenaamde comfortstoelen. Lekker als purist de toerist uithangen in Zuid-Europa, Schotland, etc. Lang leve de (technische) vooruitgang! :drive:


Net terug van de NS. Gewoon heen en weer gereden.
Volgende keer ook op de trailer denk ik, de autobahn (61) is net zo frustrerend als de nederlandse snelweg.

On Topic; tuurlijk moet die GT3 een handbak hebben.
Schakelen is de helft van de beleving of in ieder geval een kwart, naast gas geven/sturen/remmen :ba:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 22:02

Cazzo Super Veloce schreef:Schakelen is de helft van de beleving of in ieder geval een kwart, naast gas geven/sturen/remmen :ba:

Mailtje naar Tesla dan maar.

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 22:12

Cazzo Super Veloce schreef:
Johannvb schreef:Geef mij maar een PDK :drive: Ik ben altijd te veel aan't genieten van het sturen en kom dan pas na of in de bocht erachter dat ik was vergeten om te schakelen. Mijn 997 is mijn eerste automaat in een Porsche, de vorige zeven waren allemaal handbak. Ik ga NOOIT weer terug naar een handbak. Laat de computer maar de schakelen doen, tenminste vergeet mijn Tip nooit om te schakelen en kan ik direct weer knallen na een bocht. :ba:


Jij lijkt me ook echt iemand voor winterbanden :mrgreen:


:oops: je kent me zo goed :res:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 22:22

Gereden met PDK transmissie. Niks mis mee. Ik voorzie over 10 jaar dat een nieuwe auto standaard PDK-achtige bakken standaard heeft.

Re: ultieme rijmachine, de GT3

07 okt 2013 23:23

Purist : anti technologie?
Dan zou je met paarden moeten racen ipv auto's :D.

Schakelbak of niet, volgens mij ligt dat gewoon aan je voorkeur. De ene gaat eerder voor de snelste rondetijden, de ander voor de beleving met het schakelen er bij.
Voor mij ben je daarom niet meer of minder purist dan de ander. Want een snelheidspurist zou 100% voor de automaat gaan natuurlijk.

Re: ultieme rijmachine, de GT3

08 okt 2013 0:33

Het is juist een uitdaging om een race zonder schakelfouten te kunnen uitrijden, ik vindt het jammer dat die uitdaging weggenomen wordt. Racen gaat over 'Living on the edge'. Omdat het sport is, mogen van mij alle menselijke fouten uitgebuit worden, inclusief een handbak. Wordt straks een computer geaccepteerd in de F1 die de ideale lijn voor de coureur berekend, en dat nog corrigeerd ook? Is F1 nog leuk als er geen coureurs meer nodig zijn? Wat maakt dan de sport nog interessant? Gaat het over de mensen of over de techniek....

Accepteren we straks een nieuwe 991, waar geen stuur meer in zit? Die dat automatisch doet? Waarom wil je dat stuur dan nog in je handen hebben, das dan wel heel ouderwets! Of willen we toch nog iets doen..... 8) Je wilt wel sturen, maar niet zelf roeren met die pook? Dat vind ik dan zwak, maar ja, dat mag ik vinden.
Ik denk niet dat de Donkervoort eruit gaat! Als ik rust wil en een luie bui heb, pak ik de V70.....zeker geen sportwagen waar een automaatje in zit, maar ja, ook ik ben een mens, ik wordt ook ouder, en ook ik wil misschien niet meer een hele reis schakelen, we mogen toch nergens meer jakkeren. Als opa vertel ik mijn kleinkinderen straks met trots en een schittering in mijn lieve kraaloogjes dat we vroegah in 6 uurtjes naar Oostenrijk reden, knipperlicht naar links, groot licht als je eraan kwam, druk roerend met die pook.....daar werd je niet moe van, daar kreeg je energie van! Vroegah deden we Spanje in een dag, een werkdag! :mrgreen:

Ik denk dat beide technieken naast elkaar kunnen blijven bestaan, maar keuzevrijheid is het mooiste goed dat er is.

Re: ultieme rijmachine, de GT3

08 okt 2013 13:05

Helemaal mee eens Steefie :thumleft:
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 08 okt 2013 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: ultieme rijmachine, de GT3

08 okt 2013 13:06

ASW schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Schakelen is de helft van de beleving of in ieder geval een kwart, naast gas geven/sturen/remmen :ba:

Mailtje naar Tesla dan maar.


Is natuurlijk het verschil tussen DD en funauto, maar dat snap jij ook wel, toch :?: :?: :?:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

08 okt 2013 21:01

Dat is hem nou net...mijn 997 is ook mijn DD. Waarom een Porsche kopen als je niet ieder dag van kunt genieten :drive:

Re: ultieme rijmachine, de GT3

09 okt 2013 9:06

Johannvb schreef:Dat is hem nou net...mijn 997 is ook mijn DD. Waarom een Porsche kopen als je niet ieder dag van kunt genieten :drive:

OK dan mag het 8)

Re: ultieme rijmachine, de GT3

11 okt 2013 14:09

steef schreef:Het is juist een uitdaging om een race zonder schakelfouten te kunnen uitrijden, ik vindt het jammer dat die uitdaging weggenomen wordt. Racen gaat over 'Living on the edge'. Omdat het sport is, mogen van mij alle menselijke fouten uitgebuit worden, inclusief een handbak. Wordt straks een computer geaccepteerd in de F1 die de ideale lijn voor de coureur berekend, en dat nog corrigeerd ook? Is F1 nog leuk als er geen coureurs meer nodig zijn? Wat maakt dan de sport nog interessant? Gaat het over de mensen of over de techniek....

Accepteren we straks een nieuwe 991, waar geen stuur meer in zit? Die dat automatisch doet? Waarom wil je dat stuur dan nog in je handen hebben, das dan wel heel ouderwets! Of willen we toch nog iets doen..... 8) Je wilt wel sturen, maar niet zelf roeren met die pook? Dat vind ik dan zwak, maar ja, dat mag ik vinden.
Ik denk niet dat de Donkervoort eruit gaat! Als ik rust wil en een luie bui heb, pak ik de V70.....zeker geen sportwagen waar een automaatje in zit, maar ja, ook ik ben een mens, ik wordt ook ouder, en ook ik wil misschien niet meer een hele reis schakelen, we mogen toch nergens meer jakkeren. Als opa vertel ik mijn kleinkinderen straks met trots en een schittering in mijn lieve kraaloogjes dat we vroegah in 6 uurtjes naar Oostenrijk reden, knipperlicht naar links, groot licht als je eraan kwam, druk roerend met die pook.....daar werd je niet moe van, daar kreeg je energie van! Vroegah deden we Spanje in een dag, een werkdag! :mrgreen:

Ik denk dat beide technieken naast elkaar kunnen blijven bestaan, maar keuzevrijheid is het mooiste goed dat er is.

Mooi gezegd. Mee eens.

Purist of oude jippie, ik wil gewoon zelf schakelen.
Plaats een reactie