06 okt 2013 9:11
Anne 2.7 schreef:Purist (nix stuurbekrachtiging, nix rembekrachtiging, nix electronica) zegt: doe mij maar een witte!!!![]()
06 okt 2013 9:35
Edd997 schreef:Subdriver schreef:Bob C4 schreef:Ongeacht de auto: als IK de auto bestuur wil IK bepalen wat er gebeurt, dus wanneer
IK wil opschakelen of juist terug enz. en niet de electronica......
Ik zie het probleem niet, bij PDK in manual mode bepaal jij wanneer er geschakeld mag worden niet de electronica.
Het samenspel is er nog steeds alleen scherper en sneller en 1 voetje minder
+1
06 okt 2013 10:02
outletvalve schreef:Hee Steef, die 964 van jou, die heeft geen electronische hulpmiddelen die de bestuurder "helpen" ???![]()
Inruilen dat ding! en voor straf eerste generatie van de 911 gaan rijden
06 okt 2013 15:24
06 okt 2013 18:04
07 okt 2013 9:23
07 okt 2013 9:51
07 okt 2013 20:52
Johannvb schreef:Geef mij maar een PDKIk ben altijd te veel aan't genieten van het sturen en kom dan pas na of in de bocht erachter dat ik was vergeten om te schakelen. Mijn 997 is mijn eerste automaat in een Porsche, de vorige zeven waren allemaal handbak. Ik ga NOOIT weer terug naar een handbak. Laat de computer maar de schakelen doen, tenminste vergeet mijn Tip nooit om te schakelen en kan ik direct weer knallen na een bocht.
07 okt 2013 20:55
ASW schreef:Mijn 'RS'je is behoorlijk puur: luchtgekoeld, geen stuurbekrachtiging, ABS, airco, verwarming, elektrische ramen, etc. Ik geniet er altijd geweldig van om er mee te rijden maar vond het drie weken geleden ook geweldig om na een weekendje Nordschleife de P op de trailer te rijden en weer in mijn comfi Beamer te stappen. Ben ik dan een halve purist?
Ik zou dolgraag naast mijn 964 een 991GT3 aanschaffen met de zogenaamde comfortstoelen. Lekker als purist de toerist uithangen in Zuid-Europa, Schotland, etc. Lang leve de (technische) vooruitgang!
07 okt 2013 22:02
Cazzo Super Veloce schreef:Schakelen is de helft van de beleving of in ieder geval een kwart, naast gas geven/sturen/remmen
07 okt 2013 22:12
Cazzo Super Veloce schreef:Johannvb schreef:Geef mij maar een PDKIk ben altijd te veel aan't genieten van het sturen en kom dan pas na of in de bocht erachter dat ik was vergeten om te schakelen. Mijn 997 is mijn eerste automaat in een Porsche, de vorige zeven waren allemaal handbak. Ik ga NOOIT weer terug naar een handbak. Laat de computer maar de schakelen doen, tenminste vergeet mijn Tip nooit om te schakelen en kan ik direct weer knallen na een bocht.
Jij lijkt me ook echt iemand voor winterbanden
07 okt 2013 22:22
07 okt 2013 23:23
08 okt 2013 0:33
08 okt 2013 13:05
08 okt 2013 13:06
ASW schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Schakelen is de helft van de beleving of in ieder geval een kwart, naast gas geven/sturen/remmen
Mailtje naar Tesla dan maar.
08 okt 2013 21:01
09 okt 2013 9:06
Johannvb schreef:Dat is hem nou net...mijn 997 is ook mijn DD. Waarom een Porsche kopen als je niet ieder dag van kunt genieten
11 okt 2013 14:09
steef schreef:Het is juist een uitdaging om een race zonder schakelfouten te kunnen uitrijden, ik vindt het jammer dat die uitdaging weggenomen wordt. Racen gaat over 'Living on the edge'. Omdat het sport is, mogen van mij alle menselijke fouten uitgebuit worden, inclusief een handbak. Wordt straks een computer geaccepteerd in de F1 die de ideale lijn voor de coureur berekend, en dat nog corrigeerd ook? Is F1 nog leuk als er geen coureurs meer nodig zijn? Wat maakt dan de sport nog interessant? Gaat het over de mensen of over de techniek....
Accepteren we straks een nieuwe 991, waar geen stuur meer in zit? Die dat automatisch doet? Waarom wil je dat stuur dan nog in je handen hebben, das dan wel heel ouderwets! Of willen we toch nog iets doen.....Je wilt wel sturen, maar niet zelf roeren met die pook? Dat vind ik dan zwak, maar ja, dat mag ik vinden.
Ik denk niet dat de Donkervoort eruit gaat! Als ik rust wil en een luie bui heb, pak ik de V70.....zeker geen sportwagen waar een automaatje in zit, maar ja, ook ik ben een mens, ik wordt ook ouder, en ook ik wil misschien niet meer een hele reis schakelen, we mogen toch nergens meer jakkeren. Als opa vertel ik mijn kleinkinderen straks met trots en een schittering in mijn lieve kraaloogjes dat we vroegah in 6 uurtjes naar Oostenrijk reden, knipperlicht naar links, groot licht als je eraan kwam, druk roerend met die pook.....daar werd je niet moe van, daar kreeg je energie van! Vroegah deden we Spanje in een dag, een werkdag!![]()
Ik denk dat beide technieken naast elkaar kunnen blijven bestaan, maar keuzevrijheid is het mooiste goed dat er is.