Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Banden

24 jul 2005 11:06

Mogge !!!!

Ja het is idd een verhaal zeg. :twisted:
Punt bij mij was uiteindelijk geen goede banden en de uitlijning was gedaan door Stevie Wonder 8)
Ik heb de P ook meteen toen laten verlagen en eerlijk gezegd raad ik iedereen die dit wil doen af. De wegligging is echt een stuk minder. Ik zou het niet doen als ik het geweten had. Maar ja ..... het leven is net een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Succes allemaal !!!!!!! :D

Re: Banden

24 jul 2005 11:19

Michel T schreef:Ik heb de P ook meteen toen laten verlagen en eerlijk gezegd raad ik iedereen die dit wil doen af. De wegligging is echt een stuk minder.


ik denk de wegligging is niet slechter maar minder comfort.
door dat hij verlaagd en stugger is reageert de auto meer op spoorvorming en andere oneffenheden.
je bent dus drukker in de weer met de auto,minder comfort.

ik heb het ook verlaagd en 18 inch er onder maar dit is wel wat ik wil, stuurt strakker en het gevoel is zo direct,

tja alleen bij zware regen en spoorvorming opletten, blijf liever links dan rechts rijden



robert

24 jul 2005 12:05

verlagen heeft voor en nadelen

voordelen:

je voelt alles[maar dat kan ook een nadeel zijn]
superwegligging
looks

nadelen

drempels :twisted:
op een slechte weg tril je door de auto heen [dus minder comfort]

de mijne kan niet veel lager anders ben ik de jippie bij drempels
dan wordt de uitlaat geraakt :(

Re: Banden

24 jul 2005 12:41

Michel T schreef:Ik heb de P ook meteen toen laten verlagen en eerlijk gezegd raad ik iedereen die dit wil doen af.


Valt wel mee, dacht ik. Ik heb mijn originele dempers en veren laten vervangen door een M030 onderstel van Porsche (sportonderstel). Daarbij komt de auto ook lager.

Dat rijdt vind ik een stuk beter. Je levert in op comfort, maar dat hoort er bij. 8)

24 jul 2005 12:46

Kortom: verlagen heeft dus overwegend voordelen...! :wink:
(Heb overigens zelf ook sportonderstel van Porsche; perfect)

En Robbie, hoezo kan ie niet lager?
Afbeelding :shock:

Re: Banden

24 jul 2005 15:39

Michel T schreef:Maar ja ..... het leven is net een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.


:lol: :lol: :lol: da's een nieuwe voor mij... :wink: 8)

Re: Banden

24 jul 2005 17:15

FS1 schreef:Valt wel mee, dacht ik. Ik heb mijn originele dempers en veren laten vervangen door een M030 onderstel van Porsche (sportonderstel). Daarbij komt de auto ook lager.

Dat rijdt vind ik een stuk beter. Je levert in op comfort, maar dat hoort er bij. 8)

De auto is van amerikaans hoog naar ongeveer standaard hoogte gegaan van een normale europese 993 ;) :^:

24 jul 2005 18:31

Standaard hoogte behorend bij sportonderstel. Dus verlaagd...... :wink:

uitwegen

25 jul 2005 8:08

Toevallig heb ik net de 3.2 laten uitwegen... (jawel, bij Renntech)... Wat een verschil....! Had ik twee jaar geleden moeten doen!

Autotje rijdt wel heel strak nu! (ok ok.. ook uitgelijnd, nieuwer conti's, gebalanceerd natuurlijk...) maar dit alles maakt de wagen echt drie keer fijner!

Succes

Hans 3.2

11 aug 2005 13:39

Nooit geweten dat je zoveel problemen kunt hebben :shock:
Wat ik er van heb geleerd : altijd naar een erkende specialist gaan
en desnoods wat meer betalen! (alhoewel dat niet altijd zo is) :lol:

En hoe zit het nu met TARGA 93? Nog op vakantie zeker!

17 aug 2005 16:34

Ik had hetzelfde zwabber-probleem en je kunt uitbalanceren en uitlijnen tot je een ons weegt, maar het zwabberen werd in mijn geval volledig veroorzaakt door waardeloze sh#tbanden. Voorop lagen bij aankoop banden van het C-merk Tyfoon met enorm slappe wangen. Zodra ik boven de 110 kwam trok het stuur in een hoge frequentie naar links en rechts, doodeng. Er liggen nu Toyo's onder en het zwabberen is voorbij.

17 aug 2005 17:09

Gerbrand schreef:Ik had hetzelfde zwabber-probleem en je kunt uitbalanceren en uitlijnen tot je een ons weegt, maar het zwabberen werd in mijn geval volledig veroorzaakt door waardeloze sh#tbanden. Voorop lagen bij aankoop banden van het C-merk Tyfoon met enorm slappe wangen. Zodra ik boven de 110 kwam trok het stuur in een hoge frequentie naar links en rechts, doodeng. Er liggen nu Toyo's onder en het zwabberen is voorbij.
Ik houd het wel bij mijn Conti's Sportcontact.....wereld banden... :wink:

17 aug 2005 17:36

Ivo964C2 schreef:Ik houd het wel bij mijn Conti's Sportcontact.....wereld banden... :wink:


.... helaas zit ik daar nu ook aan vast :? Toyo proxes met N-codering in 'onze' maat is niet meer leverbaar :(

17 aug 2005 17:58

Ik ben een zeer tevreden Pirelli rijder (al jaren en met al mijn wagens met vermogen) :wink:

17 aug 2005 22:19

Ivo964C2 schreef:Ik houd het wel bij mijn Conti's Sportcontact.....wereld banden... :wink:


maar in de regen is het niet je van het :( en ja ,ik heb ook wel eens een keer noodgedwongen in de regen moeten rijden
Plaats een reactie