Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 964, roze bril effect ?

13 okt 2013 23:15

Leuke discussie vrienden ! :cheers:

Afbeelding

Re: 964, roze bril effect ?

13 okt 2013 23:28

Joost993 schreef:vind de prijzen niet meer in verhouding staan met wat ze te bieden hebben, laatst nog bij P specialist een 997 turbo voor een iets lagere prijs dan een 993 4S beide met gelijke km stand. Gaat nergens meer over.


Ander voorbeeld, een 997 GT3 RS kost ongeveer hetzelfde als een 993 4S met dezelfde (lage) km-stand. Bij Porsche Centrum Leusden is een oranje 997 GT3 RS met ongeveer 15.000-20.000km een tijdje geleden verkocht voor 95.000 euro. Een 993 4S met die km-stand kost tegenwoordig hetzelfde (of nog meer).

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 9:05

frankv schreef:..........maar ik geloof niet dat een 996 aan de hele "ownership experience" van een 964 kan tippen. Met alle nadelen van een 964 is het ook een stuk emotie.


Klopt het toch van de roze bril.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 9:30

Peter schreef:
frankv schreef:..........maar ik geloof niet dat een 996 aan de hele "ownership experience" van een 964 kan tippen. Met alle nadelen van een 964 is het ook een stuk emotie.


Klopt het toch van de roze bril.


Zeker, dat was ik vergeten te zeggen idd, het is zeker een roze-bril effect, er zijn wat aparte zaken waar je een roze bril voor nodig hebt om ze glad te strijken. Maar als je die op hebt is jouw 964 werkelijkheid dan ook wel heel mooi.

Zo mooi dat ik me vannacht af lag te vragen of ik mijn 964 C2 met 205.000km zou willen ruilen voor een 996 turbo met 100.000km op de teller. Ik denk van niet. Alhoewel een 996 turbo technisch gezien op elk vlak beter is, vermoed ik dat met mijn roze bril op meer plezier in mijn 964 zal hebben. Maar wie weet, ik ga eens een 996 turbo uitproberen denk ik.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 9:53

erwin996 schreef:
Joost993 schreef:vind de prijzen niet meer in verhouding staan met wat ze te bieden hebben, laatst nog bij P specialist een 997 turbo voor een iets lagere prijs dan een 993 4S beide met gelijke km stand. Gaat nergens meer over.


Ander voorbeeld, een 997 GT3 RS kost ongeveer hetzelfde als een 993 4S met dezelfde (lage) km-stand. Bij Porsche Centrum Leusden is een oranje 997 GT3 RS met ongeveer 15.000-20.000km een tijdje geleden verkocht voor 95.000 euro. Een 993 4S met die km-stand kost tegenwoordig hetzelfde (of nog meer).


Zo had ik het nog niet bekeken...
Er is maar 1 Porsche waar ik mijn 4S-je eventueel voor zou willen verkopen, een 997 GT3RS.....
Nog ff wachten en ik kan m inruilen zonder bijbetalen :ba: :ba: :ba:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 10:06

Een 964 kun je niet vergelijken met een 996. Twee totaal verschillende auto's. Na de 964 is het roer bij Porsche duidelijk omgegooid. Efficiënter bouwen uit marketingtechnisch oogpunt en ook de emissienorm werd nog belangrijker dan voorheen. Meer verkoop was nodig vanwege de dure investeringen in de productielijn en zo werd er bij de 911 meer gekeken naar comfort dan sportiviteit. En om de Porscherijders van het eerst uur tegemoet te komen werd de GT3 in de markt gezet om de lufti's een beetje te doen vergeten.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 10:38

De hele discussie doet me denken aan kamperen. Leg maar eens uit aan een verstokte hotelganger waarom drie weken bijeengepakt op een camping waarbij er gebruik gemaakt moet worden van overvolle sanitair voorzieningen ed. leuk is. Ook een hele roze bril. Less is more of zo iets. :D :D Ben overigens een verstokt campeerder :D

Of de het 'karakter' van een oud Engelse auto, hij lekt oilie, verbruikt olie, stinkt en gaat altijd stuk..... :ba: :cheers:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 11:09

PeterB schreef:Het is gewoon een feit dat het een oude auto is die ook rijd als een oude auto. Ook toen de 964 nieuw was, waren de concurrenten vaak beter (b.v.Honda NSX, lekker Japanse auto)


En wat zijn dan die andere concurrenten die beter waren? De 964 reed zelfs (die tamme en erg dure) Ferrari 348 het snot voor de ogen. In acceleratie (metingen uit Autogids) deed de 964 het ook nog beter dan de NSX (die toen nog een 3000cc op 15" (vooraan) en 16" (achteraan) velgen was). Zelfs Paul Frère, die betrokken was bij de ontwikkeling van de NSX, had nog lovende woorden over de 964. Toegegeven de NSX was handelbaarder en misschien wel (net) sneller op circuit. Maar deze was dan ook zelfs duurder dan een 964 (Carrera 2)! Vandaag de dag gaat de Nissan GT-R de 991 ook op bepaalde vlakken, en zelfs tegen een lagere prijs, aftroeven, maar is de 991 daardoor achterhaald? Kortom lees de testen uit de jaren '90 maar eens terug en je zal zien dat de journalisten best onder de indruk waren van de 964! Anno vroege jaren '90 was de 964 zeker geen anachronisme! En ik denk vandaag de dag nog steeds niet, en daarin sta ik niet alleen te zien aan het hoge aantal 964's dat ik afgelopen weekend in Knokke spotte.
Lees hier de vergelijkende test van Autovisie maar eens terug, waar de NSX het haalt van de 964, ondanks dat die laatste wel ruimer, stiller, lichter en sneller (in acceleratie) is...
http://www.autotekoop.nl/testverslagen/read/2076/AV_36e_jg._1991_nr._8_Reportage_Honda_NSX_en_Porsche_911_Carrera_2.htm

Ik denk dat elke generatie van de 911 in zijn eigen tijd tot de absolute top van de sportwagens behoorde, het hangt gewoon af van de kenmerken waarop je selecteert om een rangorde op te stellen. Zodoende gaan deze wagens ook jaren later nog aantrekkingskracht uitoefenen en een zeker publiek aanspreken. Zo ook betreffende de 996, die blijkbaar perfect bij je eigen noden en wensen past.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 12:10

Nog maar eens een reactie. Waarom moet die 964 momenteel zo duur zijn, zegt de TS. Hij is duur in onderhoud, hij stinkt en dat geluid begint ook gauw te vervelen. Bovendien zijn die rij-eigenschappen ook niet zo fantastisch. Duur in onderhoud? Hoeft niet, als er in het verleden ordentelijk mee gereden is en het onderhoud consequent is uitgevoerd. Dat "stinken" en dat geluid is voor veel liefhebbers juist een enorm pre. Kwestie van smaak dus. Natuurlijk kun je voor minder geld een jongere 996 kopen. Goedkoper in onderhoud (mits....zie hierboven), stinkt niet en er is ook geluid. Rijeigenschappen objectief gezien beter, want moderner. Je kunt met minder geld dus een mooie 996 kopen, niet zelden omdat je je een 964 niet kunt permiteren. En.......je gaat dan vanzelf van die 996 houden.....en je kunt geneigd zijn om die "dure" en "oude" 964 eigenlijk helemaal niets te vinden.

Ik vind die 964 een fantastische auto. Bijzonder, eenvoudig omdat er relatief weinig van zijn gebouwd. Bijzonder, omdat het geluid echt is en niet gemanipuleerd, om dat geluid van de luchtkoelers te imiteren. Bijzonder, omdat het om een fantastisch design gaat. Ik ga mij hier echt niet afzetten tegen de 996. Mij persoonlijk spreekt het type helemaal niet aan, maar we kunnen hier toch wel vaststellen, dat ook de 996 een fantastische sportwagen is.

Wil ik nog wat kwijt? Ja, topic heet: 964, roze bril effect. Waarom komt dat gezegde " vloeken in de kerk" bij mee steeds boven?
TS heeft een beetje geprovoceerd :) Gelet op de vele reacties heeft hij zijn doel wel bereikt.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 12:27

PeterB schreef:De 964 ...
Het is gewoon een feit dat het een oude auto is die ook rijd als een oude auto.


(ten dele mee) Eens :!: ... dat is nu juist de charme van het (klassieke) Porsche rijden .... :wink:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 12:30

Ook ten dele mee eens....... Mijn 964 rijdt als nieuw : :cheers:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 12:32

... als een nieuwe 964 :thumleft:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 12:35

Die van mij rijdt/reed ook als nieuw; écht niet als een oude auto!

Je kan dit topic voor elk model opstarten!
Niet voor elk merk overigens :mrgreen:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 13:22

jan-1 schreef:Je kunt met minder geld dus een mooie 996 kopen, niet zelden omdat je je een 964 niet kunt permiteren. En.......je gaat dan vanzelf van die 996 houden.....en je kunt geneigd zijn om die "dure" en "oude" 964 eigenlijk helemaal niets te vinden.


Zo gaat het met de 964 ook. Niet zelden wordt die gekocht omdat een nieuwe 991 te duur is. Stel je voor dat een 991 hetzelfde zou kosten als een 964 (of omgekeerd, d.w.z als een 964 meer dan 100.000 euro zou moeten kosten), hoeveel 964-liefhebbers zouden dan liever een nieuwe 991 kopen? Ik denk heel veel.

erwin996 kocht zijn 996 voor EUR 50K, waarvoor je toen (2010) twee 964's kon kopen. Niettemin met volle overtuiging een mooie 996 gekocht

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 13:31

erwin996 schreef:erwin996 kocht zijn 996 voor EUR 50K, waarvoor je toen (2010) twee 964's kon kopen. Niettemin met volle overtuiging een mooie 996 gekocht

Tilt liet 4 jaar geleden de keuze volledig afhangen van wat eerst zijn pad kruiste. Een 964 of een 996 4S. 't Werd de 996 4S die ik dan ook nog iets meer betaalde dan een nette 964. Wie zegt dat die auto geen emotie heeft weet niet waarover hij spreekt.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 13:55

de dag dat ik mijn 964 inruil voor een 996 mogen ze mij komen halen en laten checken bij de psychiater :mrgreen:

ik bedoel maar : ik ben al meer dan 20 jaar verliefd op de oer-911 en alles wat erbij hoort. Ik kocht mijn eerste 911 (T uit 1969) in 1997 omdat ik mij toen geen 964 kon permitteren (nu is het net andersom vrees ik, wat dat betreft).
Ik was 18 toen de 964 verscheen, ik weet nog exact waar ik hem voor het eerst tegenkwam (ik in de Renault 25 van mijn pa). Het heeft dus allemaal met emotie te maken en over smaken en kleuren valt niet te discussieren.......of waarom denk je nu echt dat die ouwe 11-jes zo duur zijn/worden ?

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:01

achterhoedegevechten ven de waterkokers.
watermotoren zijn een cesuur in de geschiedenis van porsche.
no more niche maar massaproductie. lekker veel, lekker luxe, lekker slecht. en binnenkort ook in afrika.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:16

Bwa...
Binnenkort?

http://www.porsche.com/middle-east/southafrica/

Since 1955... :cheers:
Btw: je bent lekker snel en lekker bruut vergeten 8) :thumleft:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:23

nieuwe markten, lekker verkopen.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ren__.html

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:33

Oelalaaaa!
Wat lees ik nu?
Mijn favoriete autoconstructeur gaat proberen nieuwe markten aan te boren :bang:
Had ik toch beter die Minerva gekocht. Daarvan ben ik zeker dat ze geen nieuwe modellen gaan uitbrengen, dan blijf ik tenminste "speciaal" in mijn wereldje.
Ze gaan zelfs proberen *grasp* auto's te verkopen!!
Het idee alleen al :sick:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:44

da's niet zo zeker

http://www.autowereld.be/2013/07/01/minerva-automobiles-2013/#

:popcorn:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:55

Aaaaargh!!!
Wat moet een mens doen om nog exclusief te zijn??? :mrgreen:
Ik weet het! Een 991 Jubi 8)

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 14:58

Tilt! schreef:Oelalaaaa!
Wat lees ik nu?
Mijn favoriete autoconstructeur gaat proberen nieuwe markten aan te boren :bang:
Had ik toch beter die Minerva gekocht. Daarvan ben ik zeker dat ze geen nieuwe modellen gaan uitbrengen, dan blijf ik tenminste "speciaal" in mijn wereldje.
Ze gaan zelfs proberen *grasp* auto's te verkopen!!
Het idee alleen al :sick:



:D audi+, dat is het geworden. minus de betrouwbaarheid :twisted:
niks mis mee maar ik had het liever wat kleinschaliger gehouden.

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 15:00

erwin996 schreef: Stel je voor dat een 991 hetzelfde zou kosten als een 964 (of omgekeerd, d.w.z als een 964 meer dan 100.000 euro zou moeten kosten), hoeveel 964-liefhebbers zouden dan liever een nieuwe 991 kopen? Ik denk heel veel.

erwin996 kocht zijn 996 voor EUR 50K, waarvoor je toen (2010) twee 964's kon kopen. Niettemin met volle overtuiging een mooie 996 gekocht

Als een 993 4S nu evenveel zou kosten als een 991 4s ging ik zonder een seconde te twijfelen voor de 993 :salut:

Re: 964, roze bril effect ?

14 okt 2013 15:03

wolf schreef:
Tilt! schreef:Oelalaaaa!
Wat lees ik nu?
Mijn favoriete autoconstructeur gaat proberen nieuwe markten aan te boren :bang:
Had ik toch beter die Minerva gekocht. Daarvan ben ik zeker dat ze geen nieuwe modellen gaan uitbrengen, dan blijf ik tenminste "speciaal" in mijn wereldje.
Ze gaan zelfs proberen *grasp* auto's te verkopen!!
Het idee alleen al :sick:



:D audi+, dat is het geworden. minus de betrouwbaarheid :twisted:
niks mis mee maar ik had het liever wat kleinschaliger gehouden.


+1
Maar Audi betrouwbaar?
Kennis van me kocht 2 jaar geleden een nieuwe Audi met chiptuning af PON, inmiddels 18 keer terug geweest met storingen...
Plaats een reactie