04 dec 2013 11:34
steef schreef:Cloaca schreef:Al spijt van je topic?
nergens meer welkom met een Cayenne. Dat is reeds in sommige steden zo.
04 dec 2013 11:38
Ewout schreef:Persoonlijk rij ik liever in een G-label zuipschuit waar ik met een glimlach instap dan in een saaie A-label duracell auto maar dat was al bekend.
Wegenbelasting naar gebruik zou ik het meest eerlijke systeem vinden, dan zou je het moeten verwerken in de brandstofprijs.
Rij je weinig km's met je oldtimer betaal je weinig, rij je veel met je A-label leasert, betaal je meer.
Echt zuinige auto's betalen dan relatief minder omdat ze een laag brandstofverbruik hebben. Ook een manier om milieuvriendelijk rijden te stimuleren.
04 dec 2013 11:48
steef schreef:.......
De keuze om in een beter vervoermiddel te rijden zou een individuele keuze MOETEN zijn. Geen gedwongen! Dat gebeurd nu wel. Ik wordt gedwongen om in een electra-mobile te rijden, omdat dat financieel aantrekkelijk is, niet omdat ik dat wil.
....
04 dec 2013 13:05
steef schreef: want je bent straks gewoon nergens meer welkom met een Cayenne.
04 dec 2013 14:22
Cazzo Super Veloce schreef:Ewout schreef:Persoonlijk rij ik liever in een G-label zuipschuit waar ik met een glimlach instap dan in een saaie A-label duracell auto maar dat was al bekend.
Wegenbelasting naar gebruik zou ik het meest eerlijke systeem vinden, dan zou je het moeten verwerken in de brandstofprijs.
Rij je weinig km's met je oldtimer betaal je weinig, rij je veel met je A-label leasert, betaal je meer.
Echt zuinige auto's betalen dan relatief minder omdat ze een laag brandstofverbruik hebben. Ook een manier om milieuvriendelijk rijden te stimuleren.
+1
Enige eerlijke systeem.
Waarom moet ik de volle mep voor mijn 993 betalen terwijl een SC oid niet MRB-plichtig is?
04 dec 2013 14:25
04 dec 2013 14:36
Olaf schreef:Ik voel met je mee Steef, maar ben bij dit soort berichten toch zo blij dat ik een leaseloze loonslaaf ben met een frequent flyer kaart van de baas en een zelf uitgekozen en gekochte, G-label 6-cylinder DD
04 dec 2013 14:54
04 dec 2013 15:32
Frans D schreef:Ik vind het allemaal onzin dat wegenbelasting vrij mogen rijden.
Het is een belasting voor het gebruik van de weg en ik ben van mening dat iedereen die er dan ook gebruik van maakt, ervoor moet betalen.
Het voordeel bij een zuinige wagen is er al met het oog op het verbruik (kosten per km) en overige subsidies, dat moet genoeg zijn.
.
04 dec 2013 16:13
Targa Floriaan schreef:Olaf schreef:Ik voel met je mee Steef, maar ben bij dit soort berichten toch zo blij dat ik een leaseloze loonslaaf ben met een frequent flyer kaart van de baas en een zelf uitgekozen en gekochte, G-label 6-cylinder DD
![]()
![]()
Olaf, wat heeft woonbeheer Borne hiermee te maken ??? Verkeerd linkje?
04 dec 2013 16:29
ps schreef:Frans D schreef:Ik vind het allemaal onzin dat wegenbelasting vrij mogen rijden.
Het is een belasting voor het gebruik van de weg en ik ben van mening dat iedereen die er dan ook gebruik van maakt, ervoor moet betalen.
Het voordeel bij een zuinige wagen is er al met het oog op het verbruik (kosten per km) en overige subsidies, dat moet genoeg zijn.
.
Ik zeg: alle subsidieregelingen afschaffen, geen wegenbelasting meer afhankelijk van gewicht of theoretisch verbruik, maar gewoon tax via de brandstof accijns: de werkelijke gebruiker betaalt. Dus de literprijs naar 2Euro.
![]()
Dit zou een echte overheidsbezuiniging van 1.3 miljard Euro zijn, die m.i. zelfs een positieve invloed op het milieu zou hebben: minder onnodige productie van nieuwe auto's en een veel directere link met daadwerkelijk verbruik.
04 dec 2013 19:36
Cloaca schreef:Targa Floriaan schreef:Olaf schreef:Ik voel met je mee Steef, maar ben bij dit soort berichten toch zo blij dat ik een leaseloze loonslaaf ben met een frequent flyer kaart van de baas en een zelf uitgekozen en gekochte, G-label 6-cylinder DD
![]()
![]()
Olaf, wat heeft woonbeheer Borne hiermee te maken ??? Verkeerd linkje?
Ha ha.... wel mooi wonen in Borne hoor....
04 dec 2013 21:07
ps schreef:Ik zeg: alle subsidieregelingen afschaffen, geen wegenbelasting meer afhankelijk van gewicht of theoretisch verbruik, maar gewoon tax via de brandstof accijns: de werkelijke gebruiker betaalt. Dus de literprijs naar 2Euro.
04 dec 2013 21:38
Targa Floriaan schreef: maar dat kan Olaf niet weten.
Targa Floriaan schreef:Ben dus erg nieuwsgierig
04 dec 2013 21:56
04 dec 2013 22:08
05 dec 2013 0:08
05 dec 2013 0:55
Frans D schreef:.. want ik zie in nieuwbouw vaak dat er een totale misrekening is qua parkeerplekken en dat er auto's op de raarste plekken staan door een gebrek aan parkeerplaatsen.
05 dec 2013 10:24
05 dec 2013 10:46
05 dec 2013 12:32
En daarom moeten ze dus maar weer meer betalen?Frans D schreef:Het percentage mensen wat vrij woont en wel voldoende parkeerplek heeft is relatief gezien veel kleiner.
Dat soort huizen liggen vaak in een veel hogere prijsklasse, of in gebieden waar amper werkgelegenheid is.
05 dec 2013 12:53
Frans D schreef:ps schreef:Ik zeg: alle subsidieregelingen afschaffen, geen wegenbelasting meer afhankelijk van gewicht of theoretisch verbruik, maar gewoon tax via de brandstof accijns: de werkelijke gebruiker betaalt. Dus de literprijs naar 2Euro.
Ik heb zelf gemengde gevoelens bij zoiets.
Bij totaal geen wegenbelasting zal het autobezit en gebruik alleen maar toenemen.
Wanneer iemand WB vrij een wagen voor de deur kan zetten, dan zal hij snel geneigd zijn tot aankoop van een wagen of eventueel een extra wagen (of wagens) erbij.
In veel woonwijken is het nu al problematisch met parkeren, dus dan wordt het helemaal een volle boel.
Wil je echt het autogebruik ontmoedigen, dan zal je dus ook het autobezit moeten ontmoedigen.
Iets wat je niet hebt, zal je immers ook niet kunnen gebruiken.
Verder is de belasting op brandstoffen al torenhoog en betaald een ieder al bovenop die WB naar gebruik en zelfs naar klasse auto.
.
05 dec 2013 17:19
05 dec 2013 21:42
05 dec 2013 23:23
Pascal schreef:Diesel/LPG koop je niet omdat het zo fijn rijdt (de meeste mensen niet in elk geval)