15 apr 2014 23:14
Devils son schreef:Retep schreef:De 996 veel meer sportauto dan de 964? Dan hebben wij een andere defenitie van het begrip 'sportauto'...
Heb jij beiden al eens echt op de limiet gereden?
Ik iig wel.
Ieder zijn voorkeur, maar de gedachte dat de 911 met de jaren minder goed wordt is een beetje vreemd.
15 apr 2014 23:51
16 apr 2014 0:57
horn schreef:Devils Son vergelijkt dan ook wel een 996 turbo-die-niet-meer-helemaal-standaard-was met een min of meer standaard 964 C4 coupe....
16 apr 2014 0:59
porsche964 schreef:
Voor mij zit het in de 'beleving': als ik met de 3.2 over een dijkje rij en zeg 80 ga (terwijl je op veel dijken tegenwoordig niet harder dan 60 mag) dan voelt dat lekker vlot aan en ben je leuk onderweg en echt met rijden bezig om hem over die dijken te laten draaien van bocht naar bocht. Met een moderne auto en dus ook een 996 gaat dit veel makkelijker. Dan voelt het aan alsof je 40 rijdt terwijl je ook 80 gaat. Voor mij zit de fun dus niet zozeer in de werkelijke snelheid maar in de snelheidsbeleving. Dat is met een luchtkoeler veel makkelijker te realiseren zonder gelijk je rijbewijs te moeten inleveren.
16 apr 2014 10:06
Devils son schreef:Maar inderdaad, ik vergelijk de 996 turbo, die overigens ook gewoon een 996 is. Net als de 996 GT3...
16 apr 2014 10:29
16 apr 2014 19:06
996 is 70% sportauto en 30% tourer < 964 is 90% sportauto en 10% tourer < 3.2 is 95% sportauto en 5% tourer.
Duidelijk?
16 apr 2014 19:23
16 apr 2014 19:37
16 apr 2014 19:41
PeterB schreef:Misschien eerst maar een definitie maken van sportief en beleving ???
16 apr 2014 20:18
16 apr 2014 21:18
16 apr 2014 21:20
Nine-eleven schreef:
Mijn 993, die-zeker-niet-helemaal-meer-standaard-is, is op circuitdagen redelijk gewaagd aan een 996 GT3 MK1
16 apr 2014 21:28
turbocruiser schreef:Alleen al op basis van het formaat is de watergekoelde reeks meer een GT en de luft-reihe skelter.
turbocruiser schreef:Ieder wat wils.
16 apr 2014 22:53
PeterB schreef:996 is 70% sportauto en 30% tourer < 964 is 90% sportauto en 10% tourer < 3.2 is 95% sportauto en 5% tourer.
Duidelijk?
Dus als ik het goed begrijp en deze drie auto's op een circuit rijden, rijdt de 3.2 het sportiefst , de coureur heeft een rood hoofd en zweet onder de oksels.
Even later wordt hij ingehaald door de 964, deze coureur rijd al een stuk relaxter want toch meer tourer de 964.
Nu komt er een 996 voorbij de coureur (is het eigenlijk nog wel een coureur) heeft het raampje open en de radio aan. Hij is heerlijk relaxt aan het sturen want helaas maar 70% sportauto.
Gelukkig geen 997 of 991 gekocht want dan kan ik helemaal het circuit niet meer op waarschijnlijk 30% sportauto of is dat nog te veel???
16 apr 2014 23:50
17 apr 2014 10:05
17 apr 2014 10:06
17 apr 2014 10:18
17 apr 2014 10:30
17 apr 2014 10:33
Cazzo Super Veloce schreef:Wat heb je er allemaal aan gedaan dan?
17 apr 2014 15:35
Nine-eleven schreef:Tijdens een dag circuittraining vonden de instructeurs mijn 993 fenomenaal sturen en wegligging hebben, de 996 GT3 mkI vonden ze net iets makkelijker rijden.
17 apr 2014 15:41
18 apr 2014 5:52