Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 13:10

Succes met de zoektocht. Goede keus een 964! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 13:28

Weet het niet bij een 964, maar bij een oudje met Recaro S heb ik 5 cm gewonnen.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 13:46

OK, das dus net zoveel als met een schuifdakdelete.
Zeker het overwegen waard :thumleft:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:05

Evt. vervang je de stoelen voor RS kuipjes o.i.d. :idea:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:09

Klopt, maar moet wel enigzins comfy blijven...
Maar ns proef gaan zitten in n RS-je.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:14

outletvalve schreef:Tja, maar als je met sneeuw en gladheid moet rijden ben je denk ik toch een stuk meer happy ( en veiliger onderweg) met een C4.
Wat betreft die waarde ontwikkeling, ik betwijfel of er zoveel verschil (gaat) zit(ten) tussen en C2 en een C4.


Ik reed de hele winter met de C2, no problemo, zelfs op de wintersport geweest (2x), wel met winterbanden, dat dan weer wel :mrgreen:
Dat onderscheid de echte mannen van de watjes: 2-wiel aangedreven en handbak, gewoon door de sneeuw ploeteren!

C4 hobbelt qua waardevermeerdering echt wel mee op het succes van de C2……de tiptronics daarentegen…. :popcorn:

Schuifdak had ik, en kon ik missen. 3x in de 7 jaar open gehad, en beviel niet. Als ie lekt, pees laten vervangen, en dan lekt ie voor 20 jaar niet meer.
Stijfheid van de auto wordt door een schuifdak aangetast, getuige de parkeerperikelen op hellende vlakken: dan hoor en voel je de auto torderen.
Dus Cazzo: die groene is zo gek nog niet als DD. Maar ook daar heb je de bijtelling.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:19

steef schreef:
outletvalve schreef:Tja, maar als je met sneeuw en gladheid moet rijden ben je denk ik toch een stuk meer happy ( en veiliger onderweg) met een C4.
Wat betreft die waarde ontwikkeling, ik betwijfel of er zoveel verschil (gaat) zit(ten) tussen en C2 en een C4.


wel met winterbanden, dat dan weer wel :


heaumeau!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Voor de rest eensch, vind schuifdaken lelijk en hinderlijk.
Maar n 997RS als DD? gaatum niet worden denk ik.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:24

erwin964c4 schreef:De c2 is leuker voor het circuit gebruik ivm het makkelijker uitbreken van de achterkant
De c4 is gewoon veiliger als alledaagse auto

Ik heb 1keer een c2gehad en wil hem voor niks nog niet terug

Maar ieder wat wils
:mrgreen: exact ieder z'n meug ... ik wil nl voor geen goud een c4..."koning onderstuur"
Vooral in de regen wanneer je de 4 nodig hebt wil zo'n ding alleen maar rechtdoor.Nu baseer ik dat op een 993 waar ik 2x mee gereden heb maar ik ga er vanuit dat dit bij een 964 absoluut niet beter is.
Oja met gas erop breekt een 911 niet zo snel uit...gas los in bocht wel...en dan helpt je 4wd ook niets meer.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:27

Die 993 heeft cazzo nu vandaar dat hij nu een 964 wil :mrgreen:

Bij een 964 werkt dat c4gebeuren dus wel
Anders had ik geen Porsche meer gereden

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:30

Cazzo, ik bedoel die donkergroene 964 C4.
C4 is gewoon logger en zwaarder, voegt niets toe aan een sportwagen. En wat nou 'veiligheid'? Ligt dat niet gewoon aan jezelf 2000GTV?
Maar na de GT2 van Do te hebben ervaren, begrijp ik maar al te goed waarom de Turbo C4 wordt afgeleverd. Anders zou het een rijdende doodskist zijn voor de gemiddelde automobilist.

Doe mij maar een GT3 :cheers: (tot de 991)

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:36

Gewoon je koppie er goed bijhouden.
Afbeelding
en weer terug naar de beste auto, de 964

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 14:50

steef schreef:Cazzo, ik bedoel die donkergroene 964 C4.

OK, bijtelling op basis van taxatie. taxatie voor BD kan lager zijn dan voor verzekering.
stel 20K x 35%= 7k bijtelling
nu 80k x 25%=20K bijtelling

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 15:07

een 964 stoel is goed aan te passen en kan zeker 3a4 cm zakken. :thumleft:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 15:10

OK, dat zijn goede berichten :thumleft:
Wat zou een hemel aanpassen kosten van schuifdak naar geen schuifdak?

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 15:13

erwin964c4 schreef:Bij een 964 werkt dat c4gebeuren dus wel
Anders had ik geen Porsche meer gereden
Watje :mrgreen: C2 met sper is veel leuker.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 16:19

2000 gtv schreef: :mrgreen: exact ieder z'n meug ... ik wil nl voor geen goud een c4..."koning onderstuur"



Dan moet je toch eens in die van mij rijden want die heeft bijna geen onderstuur. Sterker nog een C2 heeft meer onderstuur. Zet een C4 goed de bocht in en vol het gas erop en hij trekt hem er als op rails doorheen. C4 is ook minder gevoelig voor lift off understeer.

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 16:25

Is net een audi-quattro :mrgreen:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 16:40

nog een reden om voor n C2 te kiezen :thumleft:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 16:49

steef schreef:. En wat nou 'veiligheid'? Ligt dat niet gewoon aan jezelf 2000GTV?
Juistum :thumleft:
C4 geeft denk schijnveiligheid voor een hoop mensen.
Zoals ik al schreef met gas erop prima en heeft C4 sommige gevallen wat meer grip/traktie.
Maar gas eraf rollen er gewoon alleen maar 4 stukjes rubber net als bij een C2.

Duss "never lift" :mrgreen: :drive:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 16:54

Now we're talking. Cazzo is helemaal om :ba: 964 carrera 2 is hardcore! :cheers: :cheers: :cheers:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 17:24

Vergeleken bij een Skaudi dan he :mrgreen:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 18:11

Cobra gewoon in de winter als dd gereden. Lotus met semi slicks was leuk in de sneeuw. De 3.2 was ook mooi spelen met gladheid en dan roepen ze hier dat ze geen P meer zouden rijden als ie geen 4wd zou hebben. Misschien is sowieso geen Porsche meer rijden dan ook wel een heel goed idee! :idea: :lol:

Nu maar hopen op veel sneeuw, want ik wil die 996 ook wel eens verwennen. :drive: :drive: :drive:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 18:45

mijn voormalige 964 C2 zonder schuifdak , zonder lelijke wisser op de achterruit , maar met sperdifferentieel staat nog te koop bij een gerenommeerde Porschespecialist bij Bonn.
Goede basis voor RS aanpassing. Bouwjaar is maart 1992.
http://www.9und11.de/9und11/Verkauf/Seiten/964_C2.html
nadere info over deze evt. per PB, ik weet overigens niet wat ze ervoor vragen :roll:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 18:53

Oeh! type 2 C2 handbak met sper.....mooier kan bijna niet :cheers:
Het is dat ik inmiddels er 1 heb maar anders :thumleft:

Re: Schuifdak-delete

12 nov 2014 19:25

Klaar :mrgreen: kan n slotje op... :salut:
Plaats een reactie