Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2015 17:15

je hebt gelijk, dus maar €126 geboden :popcorn:

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2015 22:29

Johannvb schreef:Dankje Willem, mij ging het meer over waarom ze een andere gasklephuis hebben gebruikt.


Toch even aan het zoeken geweest :wink: , op blz 141 van the holy 964 bible staat het antwoord :ba:

De latere versies hebben een extra klep(je) die, wanneer de motor boven de 5500 tpm draait, open gaat, waardoor er een toename van de inlaatlucht snelheid komt wat een verbetering geeft van de brandstofverneveling.


:salut:

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2015 23:09

Je bent een held Willem :res:

Het klinkt een beetje als een vroege versie van varioram.

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2015 23:19

Niet alleen een hele vroege, maar ook miniatuur versie :mrgreen:

Dit is één heel klein klepje op de foto's (schat ter grootte van 1 € )

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 0:40

Zover ik weet is die driehoekige inlaat juist van een vroege met aluminium spruitstuk. De kunstof heeft een vlinderklep alleen op een andere plek echt in het spruitstuk. Dat is inderdaad een soort varioram. Denk dat jullie zich daar in vergissen.

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 8:03

Volgens mij de WOT, Wide Open Throttle.
Tevens zorgt de DME ervoor dat informatie van de O2 sensor wordt genegeerd en een closed loop wordt geactiveerd, dus vol vermogen.
Interessant gegeven is dat WOT switsch defect kan zijn en je dus boven 5500rpm vermogen mist.
Tevens kan de gaskabel niet goed afgesteld zijn, waardoor de WOT niet werkt.
WOT werking is uit te lezen met de 'hamer' of bv Renlist Scantool.
In mijn geval moest ik de kabel stellen.
Laatst bijgewerkt door Kappi2907 op 03 maart 2015 10:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 9:55

Peter 911 RSR schreef:Zover ik weet is die driehoekige inlaat juist van een vroege met aluminium spruitstuk. De kunstof heeft een vlinderklep alleen op een andere plek echt in het spruitstuk. Dat is inderdaad een soort varioram. Denk dat jullie zich daar in vergissen.


Volgens mij hebt je gelijk Peter.

De vroege aluminium spruitstuk met de ovale throttle body met de extra klepje
Afbeelding

De latere kunststof variant had geen klepje
Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 10:07

Vanavond het boek er nog maar eens bijpakken. Die gaf toch echt aan "later versions" :scratch:

Maar het is dus net andersom...

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 13:49

Wat jullie bedoelen met die klep die open gaat boven 5500 rpm en weer dicht gaat onder 5200rpm is de klep die in de onderste pijp zit op onderste foto. Je ziet alleen de actuator (ding met stangetje) dat heet een resonance valve. Verkort/veranderd inlaat bij hogere toeren voor meer top vermogen boven in toerental. Zelfde principe als varioram alleen minder extreem verschil.

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 22:49

Vanavond bij Peter 911 RSR zijn oude Airbox opgehaald :ba:

AfbeeldingAfbeelding

Je hebt een geweldig mooie wagen en het was gezellig even te ouwehoeren over onze hobby :thumleft:

Re: Avonturen met mijn 964

03 maart 2015 22:57

Mooi geregeld :!: :thumleft:

Re: Avonturen met mijn 964

04 maart 2015 13:20

Was zeker even leuk je te ontmoeten en prachtig om dezelfde passie te delen. Succes met de montage. En dank je voor het compliment :thumleft:

Re: Avonturen met mijn 964

04 maart 2015 16:55

waar blijven de foto's van die RSR ??

Re: Avonturen met mijn 964

05 maart 2015 22:03

Ja zal is tijd worden he?... hard mee bezig

Re: Avonturen met mijn 964

07 maart 2015 22:33

zo, ze doet het weer :ba: :cheers: :drive:

Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

07 maart 2015 22:40

En het is mooi weer morgen!
Lekker ff een stukje rijden dus :drive: :thumleft:

Re: Avonturen met mijn 964

14 maart 2015 12:42

Na heel veel wik en weeg besloten de 160dkm beurt te laten uitvoeren bij Robert Visser. Zou deze Yaris even veel lol zijn op de lekdijk :scratch:

Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

14 maart 2015 17:50

je hoeft in ieder geval niet te lopen Johann dus een super service zou ik zeggen :thumleft:

Re: Avonturen met mijn 964

14 maart 2015 17:54

Zeker, ik ben blij met de keuze en de advies van Piet :thumleft: Robert heeft duidelijk veel verstand van de 964.

Re: Avonturen met mijn 964

14 maart 2015 18:06

Motorruimte lijkt wel nieuw, goed man! 8)

Re: Avonturen met mijn 964

14 maart 2015 21:27

Dankje, ik ben daar ook erg trots op :D Ik heb al aardig uren zitten te poetsen.

Re: Avonturen met mijn 964

18 maart 2015 13:34

Johann schreef:Na heel veel wik en weeg besloten de 160dkm beurt te laten uitvoeren bij Robert Visser. Zou deze Yaris even veel lol zijn op de lekdijk :scratch:

Afbeelding

Lag dit plaatje er nog in?
Afbeelding
(had ik erin achtergelaten vorig jaar :mrgreen:)

Re: Avonturen met mijn 964

18 maart 2015 14:23

Hij heeft er 2, kan ook in de andere liggen dus :popcorn:

Re: Avonturen met mijn 964

18 maart 2015 18:14

Vanmiddag even bij de patient op visite geweest. Het wordt een best ingrijpende behandeling :shock:

Niewe draagarmrubbers
Nieuwe remleidingen
Nieuwe verlaningsveren rondom
Nieuwe veerschotels
Nieuwe Bak-, motor- en cardanolie
Nieuwe Bougies
Kleppen stellen
Benzine filter
Luchtfilter
HVAC actuator vervangen voor een werkende gereviseerde versie
Roest weghalen op onderdelen en dan overal tectyleren
Remschijven en klauwen onder handen genomen
Uitlijnen met corner balancing

Mooi geworden
Afbeelding Afbeelding

Nog te monteren onderdelen
Afbeelding

Te reviseren draagarm
Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

18 maart 2015 18:34

gezien de rode merkpuntjes op de bouten, moeren en schroeven staat hij bij een Hilversumse specialist ((Car Service Visser) :wink: dan gaat het zeker allemaal goed komen en is hij/zij weer als nieuw straks. :drive: :thumleft:
Plaats een reactie