Ik heb al een hele tijd een Smiths stopwatch op het stuur van m'n Speedy...
Dat is een mooi accessoire en ook een van de leuke details in het interieur van m'n karretje. Alleen vond ik het altijd jammer dat het een Smiths klokje was; dat had ik toevallig nog liggen en daarom had ik het op m'n stuur gemonteerd.
Leuker en mooier had ik natuurlijk een Heuer, Hanhart of Junghans stopwatch gevonden. Ik vond die dingen alleen altijd te duur, zeker nu ik er al eentje had; een Smiths weliswaar, maar toch.
Nou vond ik altijd al de Junghans 1/10th second Sports Timer optisch de mooiste stopwatch: door de drie klokjes mooi overzichtelijk en goed af te lezen. Bovendien ziet het er bijna als een dashboard uit en vind ik de techniek om ook tienden van seconden (mechanisch) te meten altijd al gaaf...
Afgelopen donderdag en vrijdag waren we een paar dagen in Aken en al sneupend in kleine winkeltjes liep ik zo'n Junghans Sports Timer 'tegen het lijf'. De verkoper had -denk ik- geen idee wat hij had liggen en was bereid om het klokje (dat echt in een super, nagenoeg nieuwstaat) voor € 50,00 van de hand te doen.
Me happy!