Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!

27 okt 2014 15:37

Daar heb ik er ook nog een paar van :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

27 okt 2014 22:07

Afbeelding

Briljant. 8) :thumleft:

27 okt 2014 22:59

Mooie foto's Antoine :thumleft: . Stond dat tankstation vroeger niet langs de A2 bij Vinkeveen?

27 okt 2014 23:21

Klopt, dat is die in Raamsdonksveer.
Moest in 1994 weg bij Vinkeveen vanwege de verbreding van de A2, toen is 'ie naar Rosmalen gegaan (Autotron).
En in 2004 verhuisd van Rosmalen naar Raamsdonksveer (Louwman).
Afbeelding

Google leert me dat er destijds 112 stuks waren verspreid door NL.

En grappig, er staat nog een grote versie in Groningen.
Afbeelding

Oja, sorry, het gaat hier natuurlijk om BB.. :oops:

28 maart 2015 23:17

En Betty kan er weer 2 jaar tegenaan! :wink:

In één keer goedgekeurd inclusief steekproef! De keurmeester van de steekproef heeft bijna 3 kwartier alles zitten checken, controleren en nakijken, maar er was uiteindelijk he-le-maal niets aan te merken op m'n karretje... :cheers: :cheers:

28 maart 2015 23:51

Verbaast mij niets. :ba:

Die apk-steekproef-keurmeester-man nam gewoon de tijd om een een mooie kar te bekijken. Die wist dat het na 2 minuten al snor zat. Geef m eens ongelojk....

16 mei 2015 15:02

Ik heb al een hele tijd een Smiths stopwatch op het stuur van m'n Speedy... :?

Dat is een mooi accessoire en ook een van de leuke details in het interieur van m'n karretje. Alleen vond ik het altijd jammer dat het een Smiths klokje was; dat had ik toevallig nog liggen en daarom had ik het op m'n stuur gemonteerd.

Leuker en mooier had ik natuurlijk een Heuer, Hanhart of Junghans stopwatch gevonden. Ik vond die dingen alleen altijd te duur, zeker nu ik er al eentje had; een Smiths weliswaar, maar toch. :roll:

Nou vond ik altijd al de Junghans 1/10th second Sports Timer optisch de mooiste stopwatch: door de drie klokjes mooi overzichtelijk en goed af te lezen. Bovendien ziet het er bijna als een dashboard uit en vind ik de techniek om ook tienden van seconden (mechanisch) te meten altijd al gaaf...

Afgelopen donderdag en vrijdag waren we een paar dagen in Aken en al sneupend in kleine winkeltjes liep ik zo'n Junghans Sports Timer 'tegen het lijf'. De verkoper had -denk ik- geen idee wat hij had liggen en was bereid om het klokje (dat echt in een super, nagenoeg nieuwstaat) voor € 50,00 van de hand te doen.

Me happy! :ba:

Afbeelding

Afbeelding

16 mei 2015 16:41

Ziet er gaaf uit dat klokkie, Antoine!
....en dat voor 50 euri.....mazzelaar :mrgreen:

16 mei 2015 17:04

leuk man! :thumleft:

16 mei 2015 17:51

Doet me denken aan Tussen kunst en kitsch waar mensen iets voor een prikkie op de rommelmarkt kopen wat later veel geld waard blijkt te zijn.
Goed gedaan jochie! :ba:

16 mei 2015 20:30

Uiteindelijk wil je toch een Junghans ;-)

14 okt 2015 14:45

Ik voel een winterprojectje aankomen... :lol:

Afbeelding

15 okt 2015 18:26

Gaaf! En daar wil je de hele winter over doen? .... geintje :D Heb je voldoende ruimte onder de body hiervoor?

15 okt 2015 18:48

Weet ik nog niet...

Heb ze net binnen.

16 okt 2015 0:51

Wat een mooi verhaal Antoine. Ik heb in één adem (van 3 uur) de hele story van Black Betty gelezen. Een mooie aanvulling op de verhalen die je me al verteld had. Diep respect hoor voor de toewijding, doorzetting en het streven naar perfectie. :salut: Het is echt een zeer bijzondere speedster geworden!

16 mei 2022 20:45

Dag Antoine, ik stond naast jou afgelopen zondag toen je Thom in Alkmaar het verhaal van Black Betty aan het uitleggen was. Toevallig viel mijn oog op deze oude draad. Wat een machtig mooi verhaal. Ik heb het net allemaal door zitten lezen. Petje af. Ik ben jaloers!

21 sep 2022 22:52

Antoine is hier al een tijdje niet meer actief….

Maar mooie kar is het zeker. In de basis gemaakt door Ge Vaandrager :thumleft:
Plaats een reactie