26 apr 2015 13:45
giulia schreef:
Jaja...net zo goed of zelfs beter dan Toyo.
26 apr 2015 13:52
MyFirst964 schreef: kunnen de 205 banden probleemloos op de velgen die ik nu al heb (imi cup)?
26 apr 2015 14:35
Erwin schreef:Het is maar wat je zoekt.
26 apr 2015 15:15
27 apr 2015 20:26
27 apr 2015 20:43
27 apr 2015 21:36
27 apr 2015 21:38
27 apr 2015 21:42
27 apr 2015 22:08
MarkS schreef:Wat heeft BMW nou met door Porsche geteste en gecodeerde (N) banden te maken?
Of moeten we nu weer uitleggen wat een N-codering is en wat de pro's en con's zijn ...
27 apr 2015 22:29
28 apr 2015 10:12
28 apr 2015 10:27
PaulusdB schreef:215/45-17 inderdaad nooit doen.
28 apr 2015 11:01
Erwin schreef:Bij een C4 worden alle wielen tegelijk aangedreven, ook al met minder koppel naar de vooras. De draaisnelheid wil je zo gelijk mogelijk hebben. Is dat niet het geval slijt de koppelverdeler onnodig veel. Daardoor gaat de werking van de 4WD achteruit en krijg je veel vervuiling van de olie waardoor de versnellingsbak weer onnodig slijt.
Advies: Natuurlijk moet je om bovenstaande reden je houden aan de voorgeschreven maat van 205/50-17. Bij een C2 is dat niet zo belangrijk, omdat deze uiteraard geen koppelverdeler in de aandrijving heeft.
En als jouw auto al een tijd met verkeerde maat voorbanden heeft gereden is olie van de versnellingsbak verversen sterk aan te raden. Een 215/45-17 band legt elke omwenteling 4 cm minder af dan de achterbanden. Dat geeft ergens slip. In het geval bij een C4 is dat bij de lammelenkoppeling die daardoor vroegtijdig versleten zal zijn.
28 apr 2015 11:13
28 apr 2015 11:43
28 apr 2015 21:23