rve schreef:Dankzij de tip van Black Betty over een Type 4 blok, heb ik ook maar eens wat plaatjes bekeken en het blijkt dat ik daar nog 1 van heb liggen. Hij is wat gaar, maar ik ga hem even met een vaste porsche revisie kennis uit elkaar halen. Ik neig steeds meer naar een over the top getunede 4 cyl..
Bijkomend voordeel: zo'n blok past gewoon op je verschnellungsback en ook het originele Schwungrad en startmotor passen gewoon.
Alles om een type 4 motor weer mee op te bouwen is tegen redelijke prijzen nieuw te koop (let wel op: er zijn verschillende kwaliteiten) bij http://www.paruzzi.nl. KaagKevers is overigens gespecialiseerd in type 4.
Gisteravond een paar PMOs op het 3.6 blok gezet en het valt me toch tegen hoe hij gilt in de toeren. Een 2.7 blok uit de jaren 70 geeft me toch een andere ervaring dan dit koppelblok. Er ligt dus een derde optie op tafel, een 2.7 uit een andere auto halen waar ik nog niet aan begonnen ben ..
Het type 4 onderwerp laat me ook nog niet los, ik heb er nu een paar van dichtbij mogen ervaren en dat valt me helemaal niet tegen!
De subaru motor heeft er naast gestaan, letterlijk. Toen kwam ineens een telefoontje van een kennis die veel auto's langs ziet komen en stond er een dag later een origineel 1968 porsche 912 blok dat perfect loopt.