Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

13 sep 2005 21:05

Jurgen schreef:om zijn comfort op slechte wegen, zijn gebruiksmogelijkheden, zowel qua personen als bagage, zijn verbruik, voordelig en makkelijk te verzekeren, goedkoop in aanschaf alswel onderhoud...én hij ziet er ook nog leuk uit.

Jurgen, volgens mij heb jij juist die van mij beschreven! 8) :wink:

13 sep 2005 23:38

Rob Herfst schreef:
Jurgen schreef:om zijn comfort op slechte wegen, zijn gebruiksmogelijkheden, zowel qua personen als bagage, zijn verbruik, voordelig en makkelijk te verzekeren, goedkoop in aanschaf alswel onderhoud...én hij ziet er ook nog leuk uit.

Jurgen, volgens mij heb jij juist die van mij beschreven! 8) :wink:


zijn gebruiksmogelijkheden :roll:
zijn verbruik :?
voordelig en makkelijk te verzekeren :shock:
goedkoop in aanschaf alswel onderhoud :lol:
én hij ziet er ook nog leuk uit 8)

Volgens mij wordt hier precies een Porsche 944 beschreven!

1) behoorlijke kofferruimte, zeker als je de rugleuning van de bank plat legt (ik heb er al een compleet tuinset -1 ovale tafel en 4 stoelen- in vervoerd)
2) 1:10 - 1:12 gemiddeld...
3) € 228,00 per jaar op basis van volledig casco ('all risk') met een standaard eigen risico van € 136,00 per gebeurtenis
4) vanaf € 4.500,00 heb je een mooie/goede type 2 en het onderhoud kost niet meer dan van een moderne middenklasser (tussen € 500 en € 750 per jaar op basis van 20.000 km)
5) en ook dát nog!

Try to beat this one!

14 sep 2005 0:02

911 - omdat ik geen andere Porsche kende - en eerlijk gezegd nog steeds vind dat het de enige is, de rest zijn toch veredelde Volkswagens - 964cabrio omdat het de eerste P. was waar ik in ging zitten - en toen al verliefd was... :oops:

14 sep 2005 0:05

Youjonker schreef:911 - omdat ik geen andere Porsche kende - en eerlijk gezegd nog steeds vind dat het de enige is, de rest zijn toch veredelde Volkswagens - 964cabrio omdat het de eerste P. was waar ik in ging zitten - en toen al verliefd was... :oops:


Dat was ook mijn mening , tot ik deze 968CS onder mijn gat kreeg :roll: :wink:
De lijn van de elver ,het concept en de Flat Six mis ik nog steeds , maar verder is het idd een volbloed Porsche :twisted:

15 sep 2005 11:37

Voor mij moest en zou 't een pre-impact bumper 911 worden. Toen ik 8 was had ik daar een poster van op de slaapkamer, en als ik bij m'n pa in de auto zat dan zag je de rijkspolitie met van die mooie targa's rijden. (wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink: )

Het is een 73-er T geworden (F-serie) omdat de 73er de laatste was zonder harmonica's, maar wel de meest doorontwikkelde versie was van deze serie. Het is een gele geworden omdat er al genoeg saaie kleuren zijn (echt seventies ook) en deze erg goed de tand des tijds heeft doorstaan.
Tenslotte werd het een T vanwege het budget; een 'S' or zelfs 'RS' blijft dan ook de ultieme droom-auto.

15 sep 2005 11:50

patrick911 schreef:wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink:


Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen maar elfers hadden?

15 sep 2005 11:55

Devils son schreef:
patrick911 schreef:wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink:


Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen maar elfers hadden?


Waren inderdaad twaalvers...

15 sep 2005 16:51

Betaalbare en bovendien betrouwbare sportwagens! Toen ik rond m'n 20e op zoek ging naar een sportieve auto kwam ik toch tot de conclusie dat: sportief model + betaalbaar = 944! Daarna pas echt verslaafd geraakt aan P en nu dan toch maar een 911 gekocht. Het blijven fantastische stukjes speelgoed!


Youjonker schreef:911, de rest zijn toch veredelde Volkswagens

Ehm, als ik mij goed herinner is de 911 afgeleid van de 356, welke op zijn beurt weer is afgeleid van de kever! Dus wat is nou een veredelde VW?? Zolang het is gebouwd door P is het ook een echte P! (wou ik toch nog ff kwijt)

15 sep 2005 18:04

912 schreef:
Devils son schreef:
patrick911 schreef:wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink:


Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen maar elfers hadden?


Waren inderdaad twaalvers...


Dat ligt toch aan de leeftijd van patrick911 want dit is toch echt een elfer :wink:

Afbeelding

15 sep 2005 18:46

dennis964 schreef:
Devils son schreef:964: omdat het de laatste 911 is met de "juiste" koplampen, maar tevens de eerste moderne 911.

Beter kan je het niet formuleren. :wink:


Amen 8)

Heb een 944S2 gehad naast de 911 ... na 2 weken weer verkocht ... had er "het gevoel" niet in ... jajaaaa kom maar kom maar ...
Is mijn PERSOONLIJKE beleving :!: Qua lijn vind ik de 944'er wel heel chique ...

Kvind een 993 ontzettend GAAF ... maar jammer van de koplampen ... :roll:
Kont is zo horny als wat :!:
dus .... 964 wide body ... ZONDER taartschep ... blijft voor mij de allermooiste P op de 959 na ... 8)


Dirk



8)

15 sep 2005 19:11

Youjonker schreef:de rest zijn toch veredelde Volkswagens


Dit vind ik altijd zo'n lachwekkend iets. De 924 is door Porsche ontwikkeld (voor VW, dat dan weer wel) en had onderdelen die uit een Audi stammen, maar wel door Porsche zijn doorontwikkeld. Maar de 944 was volledig Porsche en de 968 ook.

Ik vind de 911 de meest speciale Porsche, maar alle Porsches zijn gewoon echte Porsches (ja, zelfs de Cayenne)...

15 sep 2005 19:54

Devils son schreef:
Youjonker schreef:de rest zijn toch veredelde Volkswagens


Dit vind ik altijd zo'n lachwekkend iets. De 924 is door Porsche ontwikkeld (voor VW, dat dan weer wel) en had onderdelen die uit een Audi stammen, maar wel door Porsche zijn doorontwikkeld. Maar de 944 was volledig Porsche en de 968 ook.

Ik vind de 911 de meest speciale Porsche, maar alle Porsches zijn gewoon echte Porsches (ja, zelfs de Cayenne)...


:thumleft: Praise the Lord!

15 sep 2005 20:06

Nu de 964 om mee te beginnen. Als kleine jongen altijd DÉ auto gevonden. Als we wat meer Euries hebben doet u mij maar een zwarte 993 Turbo!

15 sep 2005 20:11

Devils son schreef:
Dit vind ik altijd zo'n lachwekkend iets. De 924 is door Porsche ontwikkeld (voor VW, dat dan weer wel) en had onderdelen die uit een Audi stammen, maar wel door Porsche zijn doorontwikkeld. Maar de 944 was volledig Porsche en de 968 ook.

Ik vind de 911 de meest speciale Porsche, maar alle Porsches zijn gewoon echte Porsches (ja, zelfs de Cayenne)...


JE VERGEET de 928!!
Laatst bijgewerkt door 928GTS op 15 sep 2005 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2005 20:32

928GTS schreef:
JE VEGEET de 928!!


Nee, ben ik niet vergeten. Ik heb deze niet genoemd omdat dit niet dezelfde modelserie is. Ik had anders nog veel meer typen moeten noemen...

15 sep 2005 20:51

964 waarom? Omdat (zoals al eerder gezegd) de laatste met de mooie koplampen; ik vind de 964 de mooiste lijn hebben (nou 997 is ook niet verkeerd).

In vergelijking met de SC die we hiervoor hadden rijdt deze soepeler en is een vrij moderne wagen. Heeft gewoon alles wat we willen.

15 sep 2005 21:37

qua uiterlijk en het authentieke 911-gevoel: de 964 (toch dat neusje),

om het rijden :drive: de 993, de wegligging, souplesse en de 6-bak

Ben er nog niet helemaal uit :roll:

15 sep 2005 21:44

vanaf de 964 vind ik de 911 lijn pas mooi worden

de 996 is weer een beetje een inzinker maar de 997 is weer mooi een beetje een gemoderniseerde 993

15 sep 2005 21:53

Waarom noemt niemand het budget bij zijn keuze ?

Bij mij werd het een jonge tweedehands 996 4S omdat dit het mooiste model van de 996 is dat in mijn budget paste (ja het mag vermeld, dat was 75.000 euro). (zoniet werd het een 996 RUF R turbo, maar dan gaan we over de 200.000 euro :shock: )

Een vrij jonge wagen dus, met weinig kilometers, om zo (hopelijk) verzekerd te zijn van jarenlang onbezorgd Porscheplezier. Ook rekening houdend met het feit dat ik in elk weertype wil rijden (en dat doe je toch minder met een wagen op leeftijd, die ga je eerder koesteren).

Pas maanden na de aanschaf ben ik op dit forum terechtgekomen en heb ik ook andere modellen leren liefhebben. Maar de 996 4S zou nog steeds mijn keuze blijven, tenzij een 996 turbo binnen het budget zou passen.

15 sep 2005 21:57

Carrera4s schreef:Waarom noemt niemand het budget bij zijn keuze


Ik noem het niet omdat mijn keuze budgetneutraal is.

Zou ik onlimited funds hebben, dan kwam er denk ik een Carrera GT bij als dedicated track car. Maar een 964 zou ik nog steeds ernaast hebben, want dat vind ik toch echt de mooiste.

15 sep 2005 22:46

Devils son schreef:
928GTS schreef:
JE VERGEET de 928!!


Nee, ben ik niet vergeten. Ik heb deze niet genoemd omdat dit niet dezelfde modelserie is. Ik had anders nog veel meer typen moeten noemen...


in 1969 is aangevangen met het ontwerp en de ontwikkeling van de 928. Toen VW met het verzoek kwam een sportief model voor VW te ontwerpen, hoefden ze niet lang te zoeken: het beschikbare 928-ontwerp werd genomen als uitgangspunt en verkleind en vereenvoudigd.....enz.
Dus eigenlijk staat de 928 conceptueel aan de basis van deze hele serie, dat u het maar weet............... :wink:
Vandaar mijn opmerking.

15 sep 2005 22:54

928GTS schreef:Dus eigenlijk staat de 928 conceptueel aan de basis van deze hele serie, dat u het maar weet............... :wink:


Er zijn meer bloedlijnen tussen de 928 en de 924/944/968 reeks. B.v. de motor van de 944 is gebaseerd op de rechterhelft van de motor van de 928. Maar dan nog is het niet dezelfde modelrij en bovendien wordt het VW-argument altijd tegen 924/944/968 rijders geuit... (de 911 rijders krijgen het platgeslagen kever argument).

15 sep 2005 23:04

928GTS schreef:
Devils son schreef:
928GTS schreef:
JE VERGEET de 928!!


Nee, ben ik niet vergeten. Ik heb deze niet genoemd omdat dit niet dezelfde modelserie is. Ik had anders nog veel meer typen moeten noemen...


in 1969 is aangevangen met het ontwerp en de ontwikkeling van de 928. Toen VW met het verzoek kwam een sportief model voor VW te ontwerpen, hoefden ze niet lang te zoeken: het beschikbare 928-ontwerp werd genomen als uitgangspunt en verkleind en vereenvoudigd.....enz.
Dus eigenlijk staat de 928 conceptueel aan de basis van deze hele serie, dat u het maar weet............... :wink:
Vandaar mijn opmerking.


Als dat inderdaad het geval is, waarom heeft de 924 dan een lagere 'design-code' als de 928? Dat impliceert toch dat Porsche het 'model 924' eerder ontworpen heeft dan het 'model 928'? Of zeg ik nou iets heel raars???

15 sep 2005 23:10

2) 1:10 - 1:12 gemiddeld...


Laat dat speedy er maar vanaf dan :!: :lol:

grt
w

15 sep 2005 23:21

SPEEDY944 schreef:Als dat inderdaad het geval is, waarom heeft de 924 dan een lagere 'design-code' als de 928? Dat impliceert toch dat Porsche het 'model 924' eerder ontworpen heeft dan het 'model 928'? Of zeg ik nou iets heel raars???


Niet ieder idee wordt een auftragsnummer...

De 928 was idd eerder dan de 924. Echter, de 924 werd als eerste ontwikkeld.
Plaats een reactie