20 jun 2016 9:56
22 jun 2016 22:35
23 jun 2016 8:53
23 jun 2016 11:14
23 jun 2016 22:12
23 jun 2016 22:34
24 jun 2016 12:11
24 jun 2016 21:03
24 jun 2016 23:20
24 jun 2016 23:28
25 jun 2016 8:47
25 jun 2016 9:29
25 jun 2016 23:17
26 jun 2016 0:27
Alfred996MKII schreef:Zijn er nog meer leuke 996 ervaringen om te delen?
28 jun 2016 18:33
28 jun 2016 19:05
En dan was er de 928, die aan het eind van zijn leven was. Als een auto een jaar of tien meegaat, moet je wat doen. Maar voor de 928 was geen volgende fase bedacht. Bovendien verloren we miljoenen. Als het dus gaat over de koplampen van de 996, moet je ernaar kijken met de blik van toen. Porsche was finished, feitelijk waren we out of business. Daarom moesten we die lamp op die manier maken. Alles zit in één unit: de koplampen, maar ook de richtingaanwijzers en alle andere lampen. Voor de 997 was ik ook verantwoordelijk, daar werden het twee units. Maar als je dan kijkt naar het materiaal, naar de productie, naar de tooling die je nodig hebt om het te fabriceren, zie je dat die lampen van de 997 misschien wel het tienvoudige kostten van die van de 996. Dat geld hadden we simpelweg niet toen we de 996 ontwikkelden, maar met zulke oplossingen konden we het bedrijf redden. Je moet nooit vergeten dat Porsche daardoor nog bestaat. Iedereen mag ze lelijk vinden, maar ik ben nog er nog steeds trots op. Nee, ik heb die koplampen van de 996 ook niet ingelijst boven mijn bed hangen. Maar je kunt wel zeggen dat we de koplampen van de 996 ervoor zorgden dat we die van de 997 konden betalen.’
29 jun 2016 11:48
29 jun 2016 13:59
29 jun 2016 20:27
29 jun 2016 22:38
02 jul 2016 1:12
02 jul 2016 3:00
Retep schreef:Fijn dat mensen ook plezier van hun 996 kunnen hebben!
03 jul 2016 20:28
03 jul 2016 22:33
03 jul 2016 22:44