Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 10:08

steef schreef:dan ga je voor the-real-deal!


Dus nu opeens is Singer de 'real deal'?

Kan raar lopen in Porsche wereld....


Zullen we eens een polletje houden?

Een mooie originele, onverprutste 1973 911 S tegen een Singer....

Ik weet wel welke auto de voorkeur gaat krijgen....

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 10:19

Wel een leuke stelling btw. Maar ik zou toch twijfelen.

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 10:21

Ik ook, geef mij die Singer maar.
Trouwens, die Madster van Olav in het echt gezien.
Mooi ding en ook hoog niveau van afwerking.

Zo'n Lightspeed is ook niet goedkoop.
Prijs in 2014 rond de €160K.

http://www.stern.de/auto/fahrberichte/l ... 67244.html

https://www.youtube.com/watch?v=RumC5Bz_sF0
Laatst bijgewerkt door RS-R op 14 jul 2016 10:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 10:26

Leuke stelling. Hoeveel waarde hecht je aan originaliteit?

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 10:34

Geen als je hier een Singer voor de deur neerzet :lol:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 10:38

Singer is onwijs gaaf, maar 2x te duur.

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 11:23

... voor iemand met 2 linker handen wellicht niet :wink:

Dit kost een stuk minder :arrow:

68907

... maar toch nog een flinke duit, ookal heb ik er zelf best wel wat werk aan gedaan :wink:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 12:00

Geef mij maar zo'n Lightspeed i.p.v. een Singer. Voor mij echt de meerprijs niet waard.
Die van Olaf mag hij ook voor mijn deur neerzetten, zal ik niet over mopperen! :mrgreen:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 12:05

Of een Singer het geld waard is moet iedereen voor zich maar uitmaken, iedere Sjaak zijn smaak (en budget) lijkt me.

Maar de kwaliteit van Singer halen tegen een fractie van de prijs? Kansloos tenzij je in sprookjes gelooft. Specialistisch werk van experts, of het nu over carrosserie, motoropbouw, of interieur gaat heeft een prijs en de uren moeten er hoe dan ook in. Dure onderdelen moet je ook gewoon betalen. Best mogelijk dat Singer een grote winstmarge hanteert, die zou je kunnen besparen, maar dat is echt geen 100%.

Neemt niet weg dat er heel mooie niet-Singer backdates gemaakt zijn. Die van Olaf is er een die ik best zou willen hebben. Maar ik moet me voorlopig even beperken tot sparen voor BBSen op mijn 964 ;-)

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 12:21

Damn Olaf,

dat ziet er gelikt uit! :thumleft:

bestaat er daar ergens een draadje van of meer info?

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 12:24

912 schreef:
steef schreef:dan ga je voor the-real-deal!


Dus nu opeens is Singer de 'real deal'?

Kan raar lopen in Porsche wereld....

Zullen we eens een polletje houden?

Een mooie originele, onverprutste 1973 911 S tegen een Singer....

Ik weet wel welke auto de voorkeur gaat krijgen....


Misschien nog even een keer (goed) lezen? :scratch:

Het gaat over een Singer, of als alternatief daarop een andere ombouw/backdate auto van een (mindere) garagist. :salut:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 13:40

Wout_RS schreef:.. bestaat er daar ergens een draadje van of meer info?


.. een draadje dat (al) in 2007 is gestart :wink:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 15:38

dirty gertie schreef:
Maar de kwaliteit van Singer halen tegen een fractie van de prijs? Kansloos tenzij je in sprookjes gelooft. Specialistisch werk van experts, of het nu over carrosserie, motoropbouw, of interieur gaat heeft een prijs en de uren moeten er hoe dan ook in. Dure onderdelen moet je ook gewoon betalen. Best mogelijk dat Singer een grote winstmarge hanteert, die zou je kunnen besparen, maar dat is echt geen 100%.



2500 U$ voor het spuiten van de motorruimte.
Das 2250 euro. Laten we zeggen voor 250 euro lak en overige materialen.
Uurtrief voor een spuiter in de USA 50 euro? 55 U$?
Dan doet hij dus 40 uur over het spuiten van de motorruimte, van een kale bodyshell :popcorn:
Wie gelooft er nu in sprookjes?
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 14 jul 2016 15:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 15:49

Ergens heb ik het idee dat een singer kopen je geen windeieren zal leggen. Die dingen zijn exclusief, gewild en bijzonder mooi opgebouwd.

Zou ik in de positie zijn dat ik genoeg geld had om er eentje te kopen zou ik er geen moment over twijfelen.

Wil je over een aantal jaar wat anders en roep je in Europa dat je een singer verkoopt denk ik dat je die sneller kwijt bent dan iedere andere back-date. Altijd wel iemand die centen genoeg heeft en er een wil.

Het idee alleen al een gare 964 te zoeken, deze in een container naar Amerika te sturen en als singer terug te krijgen lijkt mij geweldig!!! Gewoon een originele Nederlandse 964 zoeken en gaan.

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 15:50

@ cazzo
Inderdaad een zeer langzame spuiter daro :mrgreen:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 16:18

dirty gertie schreef:Of een Singer het geld waard is moet iedereen voor zich maar uitmaken, iedere Sjaak zijn smaak (en budget) lijkt me.

Ben ik helemaal met je eens.

dirty gertie schreef:Best mogelijk dat Singer een grote winstmarge hanteert, die zou je kunnen besparen, maar dat is echt geen 100%.

Persoonlijk denk ik het toch wel. :popcorn:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 16:27

Dat, of ze doen 40 uur over het spuiten van een motorruimte :lol:

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 18:31

Cazzo Super Veloce schreef:
dirty gertie schreef:
Maar de kwaliteit van Singer halen tegen een fractie van de prijs? Kansloos tenzij je in sprookjes gelooft. Specialistisch werk van experts, of het nu over carrosserie, motoropbouw, of interieur gaat heeft een prijs en de uren moeten er hoe dan ook in. Dure onderdelen moet je ook gewoon betalen. Best mogelijk dat Singer een grote winstmarge hanteert, die zou je kunnen besparen, maar dat is echt geen 100%.



2500 U$ voor het spuiten van de motorruimte.
Das 2250 euro. Laten we zeggen voor 250 euro lak en overige materialen.
Uurtrief voor een spuiter in de USA 50 euro? 55 U$?
Dan doet hij dus 40 uur over het spuiten van de motorruimte, van een kale bodyshell :popcorn:
Wie gelooft er nu in sprookjes?


Zo werkt het natuurlijk niet. F-jes en Lambo's worden op de lopende band gemaakt en gaan door een spuitstraat. Toch zijn die hokken behoorlijk duur.

Er zit gewoon een hoop ontwikkelingswerk in kleine aantallen zoals Singer en dan is de mal voor de spatborden bijvoorbeeld al een enorme investering die gewoon terug verdiend moet worden.

Pagani is ook klein als merk en allemaal handwerk. Kost vele malen meer dan een Singert. Duur door ontwikkelingskosten en lage productieaantallen.

Maar geef mij maar een Singer ipv een boring standaard 70-er S-je

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 19:54

Ik heb ook liever een Singer dan een standaard 911 maar desondanks is het toch niet correct om de ontwikkelingskosten van een Pagani met die van een Singer te vergelijken, ook al is de Pagani veel duurder.

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 21:17

Als de vriend het kan, kopen die Singer!

Re: Singer in NL?

14 jul 2016 21:39

mbembe schreef:Als de vriend het kan, kopen die Singer!

Eens, en als hij dat graag wil dan vooral doen...wie zijn wij om hem daar vanaf te brengen.

Een Singer is een prachtig auto...... :thumleft:

Re: Singer in NL?

15 jul 2016 0:07

Van Thull Development heeft ook een backdate gemaakt die erg hoog is getaxeerd nadien.

Daarnaast hebben ze ook mooie GT1 replica's met heel veel vermogen. :)

Re: Singer in NL?

15 jul 2016 9:34

giulia schreef:Er zit gewoon een hoop ontwikkelingswerk in kleine aantallen zoals Singer en dan is de mal voor de spatborden bijvoorbeeld al een enorme investering die gewoon terug verdiend moet worden.

Pagani is ook klein als merk en allemaal handwerk. Kost vele malen meer dan een Singert. Duur door ontwikkelingskosten en lage productieaantallen.



Toch wel.
Als Singer een enigszins serieus bedrijf is calculeren ze de mallen voor de bodyparts in de prijs van de body.
Staat dus los van het spuitwerk in de motorruimte.
Daarmee blijft 2500U$ dus een ridicule prijs voor een dagje werk.

Daarnaast is een vergelijking tussen Pagani en Singer wel heel scheef.
Singer is een veredelde Porsche.
Pagani heeft een automerk opgebouwd met unieke modellen.

Overigens zou ik liever een Singer hebben dan een Pagani, die dingen zijn LILLIK...

Re: Singer in NL?

15 jul 2016 10:16

Het gaat niet perse om vergelijking tussen merken maar tussen kleine productieaantallen.
En ja...€ 2000 (omgerekend grofweg) is veel voor 8 uur werk wellicht incl. materialen maar jouw en mijn accountant hebben hetzelfde start uurtarief (helaas) en toch betalen we het (helaas) :mrgreen:

Re: Singer in NL?

15 jul 2016 10:18

Een goede accountant verdient zichzelf terug :popcorn:
Plaats een reactie