Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

04 okt 2005 13:10

Kan zijn, maar da's wel een GT3, en dus......

04 okt 2005 13:15

Hee Koen wat zit je nou te zeuren, bekijk het is als een Hollander :wink:


Jullie in (het altijd mooie) Belgie worden toch afgerekend door de belasting op basis van Peekaa's (of niet maar 'k ben maar een domme Ollander), jeetje ken jouw dat bomme zeg, laten zien aan de fiscus dat je helemaal niet zo'n uberporsche bezit, en lekker belasting betalen over minder.

04 okt 2005 13:17

Johnnie, Johnnie toch :lol:
Da's echte koopmansgeest.
Enne Koen, kun je meteen het teveel betaalde uit het verleden terugvorderen, incluis rente.
Da's een bak geld,
wat bijleggen en de 993 staat zo maar voor de deur.
Elk nadeel etc....... :wink:

pk...

04 okt 2005 13:28

Denk dat Koen graag met een uitdraai van ver over de 200PK
graag indruk wilde maken op Lydia! :mrgreen:
Zo van; kijk eens naar mijn :ba:

Re: pk...

04 okt 2005 13:39

marknineoneone schreef:Denk dat Koen graag met een uitdraai van ver over de 200PK
graag indruk wilde maken op Lydia! :mrgreen:
Zo van; kijk eens naar mijn :ba:

vergemakkelijkt het worteltrekken idd :lol:

04 okt 2005 13:42

Marco schreef:idd dat zal het zijn, verwacht bij een porsche toch zo'n ding eerder aan de achterkant

:scratch: Jij rijdt zeker altijd achteruit :?: :roll: :wink: in dat geval zou een variomatic voor jou nog niet zo'n slechte keuze zijn. :^:

Re: pk...

04 okt 2005 13:43

marknineoneone schreef:Denk dat Koen graag met een uitdraai van ver over de 200PK
graag indruk wilde maken op Lydia! :mrgreen:
Zo van; kijk eens naar mijn :ba:


Neen hoor , als ik Lydia zou moeten overtuigen zal het anders zijn dan met een blaadje papier :^:


John4S schreef:Jullie in (het altijd mooie) Belgie worden toch afgerekend door de belasting op basis van Peekaa's (of niet maar 'k ben maar een domme Ollander), jeetje ken jouw dat bomme zeg, laten zien aan de fiscus dat je helemaal niet zo'n uberporsche bezit, en lekker belasting betalen over minder.

De wegentaks gaat naar fiscale PK's (dus cilinderinhoud) en dat zal niets maken , maar mijn BIV (viel in hoogste klasse daar meer dan 200PK) zou welleuk zijn moesten ze aan de hand van dit blaadje ineens die hoop eurootjes terug betalen :cheesy:
En idd ik wacht gewoon een tweede test af , en wie echt denkt dat de gegevens van Kempower zouden kloppen mogen steeds eens met hun Porsche een vergelijkingstest doen op de "Deutsche Autobahn".
Misschien dat ze dan ook even naar de testbank gaan om te kijken hoeveel PK's hun wagen verloren heeft. :wink:

04 okt 2005 13:50

Ik zou het nu net knapper vinden dat ie zo hard gaat ondanks "slechts" geen 200 pk... :wink:

04 okt 2005 14:01

Geheel in stijl van het topic: Beter een kleine die steigert, dan een grote die weigert! :wink: :^:

04 okt 2005 14:05

Wat ik me nu wel afvraag is hoeveel pk Koen zelf dacht dat zijn wagen heeft. Als ik het mij goed herinner schreef Koen ergens dat hij makkelijk met een 996 4s meereed, da's toch iets van 325 pk dacht ik ... :roll: ... Hoeveel pk's zou de auto dan wel niet moeten zijn om dat te evenaren? Zou dat niet wat te ver gaan voor een "special edition", indien die inderdaad zouden bestaan?

Verder Koen, de auto presteert toch geweldig en dan gaat het per definitie toch niet om pk's alleen! Geniet ervan :wink:

Re: pk...

04 okt 2005 14:15

911-lover schreef:en wie echt denkt dat de gegevens van Kempower zouden kloppen mogen steeds eens met hun Porsche een vergelijkingstest doen op de "Deutsche Autobahn".


En dan?

Het enige wat ik aan probeer te geven is dat 198 PK aan de achterwielen voor een 968 geen resultaat is waarvan je zonder meer kan zeggen dat het niet klopt. Sterker nog, het is een resultaat dat heel goed kan kloppen. Dus ik vind dat je daar rekening mee moet houden en niet een bedrijf door het slijk moet halen omdat de resultaten niet bevallen.

Wacht gewoon eens de tweede test af...

04 okt 2005 14:23

Door het slijk halen doe ik niet. Ik heb enkel de feiten beschreven zoals ze voorgevallen zijn.
Ik heb sterke twijfels die mede gestimuleerd zijn door de manier waarop alles gebeurd is.
Niet meer maar ook niet minder en die tweede test komt zeker. :roll:

04 okt 2005 14:30

911-lover schreef:Door het slijk halen doe ik niet. Ik heb enkel de feiten beschreven zoals ze voorgevallen zijn.
Ik heb sterke twijfels die mede gestimuleerd zijn door de manier waarop alles gebeurd is.
Niet meer maar ook niet minder en die tweede test komt zeker. :roll:


Door het slijk halen is misschien overdreven, maar je suggereert vrij duidelijk dat ze bij Kempower hun werk niet goed hebben gedaan en dat de resultaten wel fout moeten zijn.

Als ik dit draadje als leek zou lezen zou ik denken dat ik niet bij Kempower moet zijn omdat het oplichters zijn en hun resultaten niet kloppen.

04 okt 2005 14:32

Soms kan je heel veel zeggen, door weinig te zeggen... Kempower heeft (in dit topic in elk geval) heel erg de schijn tegen als je het mij vraagt...

Even voor de vergelijking, weet niet of iemand dat zo weet, maar wat "doet" een gewone 964-C2 (of iets anders) aan de wielen op de bank? (RS-R?)

04 okt 2005 15:15

paSCal schreef:Soms kan je heel veel zeggen, door weinig te zeggen... Kempower heeft (in dit topic in elk geval) heel erg de schijn tegen als je het mij vraagt...


Ik had er ook een beter oog in en wil éénieder die ik erheen gestuurd heb daar wij geen motortuning doen niet voor een drink willen uitnodigen.
En die schijn heb ik idd ook gekregen , doch door de manier waarop alles daar gebeurde (onafhankelijk van welke uitslag dan ook)

Ik die eerder ook al schreef:En al voor de resultaten kwamen kreeg ik en mijn bijrijder een slecht gevoel en werd al gezegd door mijn bijrijder "wie weet zetten ze hemgewoon even in de garage en maken ze zelf hun printje"


Ik weet in elk geval dat ik van hieruit niemand meer verder wijs naar dat bedrijf. Als ikzelf geen goede indruk heb van een bedrijf hoef ik het ook niet aan te raden. Jaren geleden (een 15 tal) was het daar nochthans heel anders.

04 okt 2005 15:40

paSCal schreef:
Even voor de vergelijking, weet niet of iemand dat zo weet, maar wat "doet" een gewone 964-C2 (of iets anders) aan de wielen op de bank? (RS-R?)


Op Rennlist gelezen dat ze meestal rond de 220 PK zitten. En dat is niet zelden met een cat-bypass, cup-pijp, enz. Of dat het vermogen flink doet stijgen is overigens de vraag, maar hoe dan ook: cijfers die niet dramatisch afwijken van 200 pk aan de achterwielen bij een 968.

04 okt 2005 16:42

Devils son schreef:
paSCal schreef:Even voor de vergelijking, weet niet of iemand dat zo weet, maar wat "doet" een gewone 964-C2 (of iets anders) aan de wielen op de bank? (RS-R?)
Op Rennlist gelezen dat ze meestal rond de 220 PK zitten. En dat is niet zelden met een cat-bypass, cup-pijp, enz. Of dat het vermogen flink doet stijgen is overigens de vraag, maar hoe dan ook: cijfers die niet dramatisch afwijken van 200 pk aan de achterwielen bij een 968.
Kijk, nuttige informatie... Lijkt er dan dus inderdaad op, dat er een "gewone" 968 motor in ligt Koen....

04 okt 2005 17:12

:idea: Zullen we er allemaal over ophouden tot het resultaat van een tweede test bekend is :?: :wink:

04 okt 2005 17:25

paSCal schreef:Soms kan je heel veel zeggen, door weinig te zeggen... Kempower heeft (in dit topic in elk geval) heel erg de schijn tegen als je het mij vraagt...

Even voor de vergelijking, weet niet of iemand dat zo weet, maar wat "doet" een gewone 964-C2 (of iets anders) aan de wielen op de bank? (RS-R?)


Plm. 15% verlies uitgaande van een vermogen van 250 pk.
Verwacht rond de 210-215 pk.

04 okt 2005 17:25

EriC4C schreef::idea: Zullen we er allemaal over ophouden tot het resultaat van een tweede test bekend is :?: :wink:

op deze manier heeft koen nog wat lol van zijn €125 :idea: :wink:

04 okt 2005 17:52

EriC4C schreef::idea: Zullen we er allemaal over ophouden tot het resultaat van een tweede test bekend is :?: :wink:


Discussie stoppen tot 2e test: OK

Stoppen met Koen een beetje plagen: niet OK! :twisted:

04 okt 2005 19:09

Wel errug weinig peekaas Koen :twisted: :twisted: :roll: :wink:

04 okt 2005 19:13

Heel iets anders: wat zou de reden zijn dat je een rollenbank hebt en een 968 mag niet hoger dan zijn 3e versnelling getest worden? Hoe hard rijdt een 968 nou in zijn 3 - 140? 150?

Wat kan je dan zeggen over zijn totale hoeveelheid pk's?

Ben een leek op het gebied van rollenbanken dus vraag me dit serieus af. Als een auto niet harder mag dan 150 op die bank - waarvoor heb je dan zo'n ding? De eerste de beste Clio haalt 150... :shock:

Of was het zo'n ding wellicht (vandaar dat je er niet bij mocht?) :wink:

Afbeelding

04 okt 2005 19:16

Als ik dat al allemaal kan met zo weinig PK's moeten jullie niet vragen hoeveel jullie er verloren hebben

Afbeelding







[img]http://www.opelfreaks.nl/Smileys/default/36_1_12[1].gif[/img]

04 okt 2005 19:16

MS964 schreef:Discussie stoppen tot 2e test: OK

Stoppen met Koen een beetje plagen: niet OK! :twisted:

Helemaal mee eens. :wink: :lol:
Plaats een reactie