Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2018 0:07

Worden er nog aanpassingen gedaan aan de oliehuishouding van de boxster? Diepere oliepan met afsluitplaat in om alles mooi bij de olieopzuiger te houden?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2018 0:09

molen934 schreef:Kijk dat zijn pas goede voornemens Mark :thumleft:
Voorheen was 30 april ook een dag dat je vrij kon rijden, nu misschien op Koningsdag :?:


Ik heb nog geen trackdays gezien op K-dag Hans. Ik zal bij voldoende animo voor 2 mei wel even een apart topic starten.

Er zijn er genoeg die eigen baas zijn, niet (meer) werken, of zoals ik als loonslaaf wel een half dagje vrij kunnen nemen. ;-)

Voordeel is dat het doordeweeks normaal gesproken wat minder druk is dus minder wagens in de baan. We kunnen bij Peter (DF) bij voldoende deelnemers ook nog wel wat instructie proberen te organiseren voor de geïnteresseerden.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2018 0:37

Kheldar schreef:Worden er nog aanpassingen gedaan aan de oliehuishouding van de boxster? Diepere oliepan met afsluitplaat in om alles mooi bij de olieopzuiger te houden?

Jazeker! Ik heb een diepere carterpan en een accu sump systeem geplaatst! Een soort geforceerde dry sump zeg maar.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2018 0:38

Ik kan desnoods ook wel een (half) dagje vrij nemen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2018 0:44

@Jos: interessant, benieuwd hoe dat gaat. ik heb nog niet zo lang geleden met Hartech contact gehad. Die hebben ook zo een diepere oliepan ontwikkeld. Beetje gelijkaardig aan Mantis en de via LN verkrijgbare Bilt Racing. Hartech had ook de mogelijkheid tot uitbreiding met soort nood-accusump om korte drukvallen op te vangen. Iemand had daar een verklikkerlichtje ingebouwd om te weten wanneer die aan ging. Enkel op 1 welbepaald circuit waren er twee bochten waar de noodvoorziening in werking trad. Al de rest van de circuits was safe

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2018 8:39

Lotus on Track heeft inmiddels ook de kalender weer bijna gevuld.

Drie keer Spa, twee keer Zandvoort en twee keer Zolder voor een mooie prijs.
Open pitlane met een beperkt deelnemersveld.

https://www.lotus-on-track.com/book/product/zandvoort-tuesday-8th-may-2018?v=796834e7a283

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 jan 2018 20:05

Probeer zaterdagmiddag wat rondjes te rijden op Zandvoort met de bmw :drive:
Gaan er nog forummers heen :?:
68335

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 jan 2018 20:10

Ik zit nog in m’n winterstop, auto staat nog bij de specialist.

Eerste data die ik heb staan zijn 17 feb Zandvoort, 16/17 maart Spa en 23 maart Zandvoort.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 jan 2018 20:13

Winterslaap zeker :scratch:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 jan 2018 20:15

Tja je kunt geluk hebben in december en januari maar ben vorig jaar begin feb een keer op Zandvoort geweest, mist en koud, slecht warmte in de banden te krijgen. Voor een keertje wel leuk als je van glibberen en glijden houdt maar niet bevordelijk voor de rondetijden. Dus winter is tijd voor projectjes ...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 jan 2018 20:23

Auto in winterslaap nog en genoeg andere winterklusjes.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk de auto naar een andere stalling verplaatsen. Hoe doe ik dat het best? Zit in de overgangsregeling. APK afspraak maken met de garage in dezelfde straat als de parkeerplek? Of toch maar een auto-ambulance regelen?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

27 jan 2018 20:50

Na bijna 3 maanden afwezigheid vandaag de auto (BMW E36 325i) opgehaald in Oss bij Bas Roos. Van de buitenkant is logischerwijs maar bedriegelijk weinig te zien van de veranderingen. Hij staat iets lager en agressiever op z’n wielen. Met de nieuwe Intrax RSA set heeft hij een meer op het circuit afgestemde uitlijning (en uitweging) meegekregen. De volledige supersprint uitlaat verraadt zich alleen door de zichtbare eindstukken van de einddemper. Onder de kap een gerepareerd blok (koppakking) en een groter gasklephuis.

En hoe rijdt dat. Het blijft natuurlijk openbare weg dus niet te gek gedaan. Maar het verschil in onderstel is direct merkbaar. De set staat qua demping op de middenstand. In en uitgaande demping is met een stelknop per demper instelbaar. Even eronder liggen en het aantal kliks tellen. Voorlopig maar even allemaal in de afleverstand gelaten. Het is nog best verrassend comfortabel. Zeker niet minder dan het was of te hard/stuiterig. Fijn omdat ik ook van en naar het circuit rij. Maar als je hem nu voor en in een bocht zet, hij geeft geen krimp. Dit kan en gaat echt heel hard. Veel harder dan met de oude setup. Dat belooft wat voor op het circuit. Vermogen is niks aan veranderd. Maar ik zal m’n referenties over hoeveel te remmen voor een bocht en hoe hard een bocht in te gaan echt behoorlijk moeten bijstellen. Daarbij is het stuurgedrag zo veel strakker. Lastwisseling en verandering van richting gaat ook veel moeitelozer en sneller. Heel erg leuk.

Door de supersprint, grote gasklephuis en M3 inlaatspruitstukken hangt hij ook erg goed aan het gas. Geluid buiten is top. Van binnen ook wat meer resonantie. Dus de oordopjes kunnen ook weer mee.

Nu wachten op de eerste trackday om verder uit te proberen en te kijken wat het met de tijden doet.

... oh ja, omdat hij nu is uitgewogen weet ik dat hij 1.215kg weegt inclusief vloeistoffen zonder berijder. Dat is toch ruim 60kg minder dan ik medio vorig jaar op een weegbrug bij een steenfabriek hier in de buurt op de schaal zag staan. Die weegbruggen zijn kennelijk niet zo nauwkeurig dus.
Laatst bijgewerkt door MarkS op 27 jan 2018 21:17, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

27 jan 2018 21:09

Heb hem vanmiddag weer even mogen testen, heeeeeeeeerlijk :drive:
Zoon Bob had de krukaslagers vernieuwd, zwaardere oliepomp gemonteerd, betere/nieuwe remblokken gemonteerd,
Voor en achterterrein aangepast en lag super op de weg.
Maar werd wel links en rechts voorbij gereden :cry:
M3’s, M4’s, Gt3’s, Caymannen
Denk alleen dat we de abs weer monteren, hij remt erg sterk en moet uikijken voor platte kantjes.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jan 2018 17:56

@ MarkS; mooi resultaat man, ben benieuwd naar het verschil in rondetijden, gaat seconden schelen, dat kan niet anders.
Nu de slijptol in dat ding, 1200+kg kan echt niet, je moet toch al met oordoppen rijden :thumleft:
Is zon E36 onder de 1000kg te krijgen?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jan 2018 18:07

72569

Winterknutselwerkje.
Oliekoeler voor de bak gemonteerd op plaats van linker koplamp.
Probleem is dat de koeler vrij klein is en de eerstvolgende maat past er niet in zonder veel slijpwerk.
Daarom alle olieleidingen van koper gemaakt, zodat dat extra koelcapaciteit geeft.
Ben benieuwd of het werkt.
Nog een (bak-)olietempmeter in het dashboard en we weten het.
Auto moet 1 april klaar zijn voor de eerste races, nog veel te doen.....

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jan 2018 19:17

Cazzo Super Veloce schreef:@ MarkS; mooi resultaat man, ben benieuwd naar het verschil in rondetijden, gaat seconden schelen, dat kan niet anders.
Nu de slijptol in dat ding, 1200+kg kan echt niet, je moet toch al met oordoppen rijden :thumleft:
Is zon E36 onder de 1000kg te krijgen?


Gek genoeg voelt het inderdaad op de openbare weg al alsof het op het circuit een aantal seconden gaat schelen. Ik had niet zo’n groot verschil verwacht maar eerst de eerste trackday en data maar eens afwachten. Om teleurstelling te voorkomen. ;-)

De meeste E36’jes die rigoureus leeg en licht zijn gemaakt zitten rond de 1000-1100kg. Daarvoor zou aan de mijne nog wel e.e.a. ingrijpend moeten veranderen, als ik dat überhaupt al haal. Maar geluid is wel een dingetje sinds ik twee jaar geleden last van m’n rechteroor heb gekregen. De ene keer gaat het goed, de andere keer is het allemaal wat gevoelig(er). Dus ben daar voorzichtig mee.

Jij bent ook al weer goed aan het klussen trouwens.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jan 2018 21:09

Lichtste wat ik weet is 900kg voor een 328i, maar daar is wel maniakaal alles zo licht mogelijk aan gemaakt.
Hier trouwens een filmpje van onze trackday van gisteren, geeft een leuk beeld van hoe zo’n dag eraan toe gaat. Molen934 komt ook nog een paar keer in beeld:
http://www.youtube.com/watch?v=1_e8O18XEBk

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jan 2018 22:32

Mooie beelden, de handjes en de bandjes beginnen al te jeuken ... :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jan 2018 23:05

Ach ik maar kijken, zie geen blauwe e46 :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2018 11:21

Oh sorry, dan haal ik twee filmpjes door elkaar, hier vind je de andere:
https://forum.driving-fun.com/viewtopic ... 5#p1245955

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2018 14:24

Ergens eind maart maar een test-dagje bij DF boeken :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2018 16:46

Vrijdag 23 maart is ook nog een optie via driversdays.
Aangezien ik toch 99% van m’n circuit kilometers bij DF maak, voel ik me verder niet bezwaard dit te melden. ;-)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2018 16:49

Zijn we mooi klaar mee, zo’n snelle Alfa tussen de (vele) bmw’s :evil:
Nou ja het is meest van korte duur :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2018 17:26

Zit aan 26 maart DF te denken.
Meer liefhebbers?
Hoe meer BMW's hoe beter :popcorn: :drive:

@ Hans, Vorig jaar maar 1 keer uitgevallen met kapotte diff-behuizing, verder probleemloos.
Forza Alfa Romeo :cheers:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2018 17:59

26 maart is helaas voor mij geen optie, komen nog wel meer gelegenheden.
Houden jullie 2 mei ook nog even in de gaten, ook bij DF. Misschien tzt even een apart topic voor openen.
Plaats een reactie