09 jan 2018 20:37
09 jan 2018 20:47
EriC4C schreef:Hey leuk, een C2/C4-topic
frankv schreef:Ik vind het maar onzin, een C4. (...) 4-wieltractie helpt je niets bij het remmen of je bochtgrip, alleen bij tractie bij accelleratie. Je komt dus eerder in de problemen in de bocht of bij het remmen, want daar heb je een hogere snelheid, maar heb je dezelfde 4 banden als een C2, en dezelfde remmen.
Wat remmen betreft heb je gelijk, maar wat je voor de rest schrijft is juist onzin![]()
Ga eens met een C2 en C4 (< 996, dus zonder electronische hulpmiddelen) op de epoxycirkel in Lelystad rijden en ervaar het verschil. Uit eigen ervaring: met een 964C4 rijd je op die cirkel ook gewoon heel hard rondjes zonder uit te breken en moet je steeds weer van het gas af om niet tegen de voor je glibberende C2's (of 944's of ...) aan te rijden.EriC4C schreef:In een C4 met één hand aan het stuur en in de ander hand het fototoestel over de epoxy cirkel en dit schouwspel voor me:
![]()
Véél meer grip (ook) in bochten dus met een C4 en je komt niet eerder in de problemen in een bocht vanwege hogere snelheid, want de grens ligt echt veel verder weg. Als die is bereikt dan is er echter inderdaad, zoals Olaf al schreef, ook geen houden meer aan.
09 jan 2018 21:24
09 jan 2018 21:56
09 jan 2018 22:22
Ronaldo schreef:Op zich een goed verhaal, maar 't gaat er om welke doelstellingen je hebt.
De 2 keer dat ik op die epoxy cirkel ben geweest wilde ik juist zo lang mogelijk driften, en dus niet zsm de bocht nemen.![]()
Zo te zien probeerde de viper ook echt niet zsm rond te gaan.
Dat je, als je probeert zsm rond te gaan op dit soort gladheid, wint met een c4 snapt iedereen denk ik wel.
Vraag is wie er meer lol had, jij of de viper.
09 jan 2018 22:28
09 jan 2018 22:32
EriC4C schreef:Ga eens met een C2 en C4 (< 996, dus zonder electronische hulpmiddelen) op de epoxycirkel in Lelystad rijden en ervaar het verschil.
09 jan 2018 23:04
09 jan 2018 23:07
09 jan 2018 23:56
EriC4C schreef:Met een 964C4 valt niet te driften op de epoxycirkel. Dat ik dat niet kan zegt niet veel, maar als het zelfs Erwin Jansen en Remmo Niezen niet lukt dan mag je daar vanuit gaan.
10 jan 2018 0:50
10 jan 2018 11:20
MarkS schreef: Bij de 964 gaat (standaard) meer aandrijving naar voren.
10 jan 2018 11:30
MarkS schreef:Kiest hij ook wel de makkelijkste wagen voor uit.
10 jan 2018 11:30
10 jan 2018 12:09
10 jan 2018 13:32
giulia schreef:...Dat extra gewicht heb ik al weer terug gewonnen door tot op heden al bijna 80 kilo uit mijn C4 gepleurd te hebben![]()
10 jan 2018 13:34
giulia schreef:Bovendien vond en vind ik de remmen van een C4 fijner doseerbaar en beter.
10 jan 2018 13:58
giulia schreef:MarkS schreef: Bij de 964 gaat (standaard) meer aandrijving naar voren.
Nope...31 voor, 69 achter. Tenzij je bedoelt t.o.v. de 993
10 jan 2018 14:09
10 jan 2018 14:25
10 jan 2018 15:34
10 jan 2018 17:58
10 jan 2018 18:11
10 jan 2018 18:23
10 jan 2018 21:25