Auteur |
Bericht |
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Shell V-Power
Octaanbooster = tetra-ethyl-lood, zeer schadelijke meuk
|
21 jan 2018 11:44 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Shell V-Power
|
21 jan 2018 15:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Shell V-Power
Zo zie je maar...een echte vent is niet te herkennen aan zijn keuze voor een C2 of handbak maar de lef om RON95 te tanken
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
21 jan 2018 16:06 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Shell V-Power
Al die geplofte 996 motoren..RON 95?
|
21 jan 2018 16:29 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Shell V-Power
Hi Johan De v-power is nu al 98 maar de stickers opnde pompen zijn nog niet aangepast Hopelijk kan ik binnenkort meer toelichten verkoop namelijk genoeg van dat spul
_________________________________________ remmen is angst
|
21 jan 2018 16:37 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Shell V-Power
En weet je of er ethanol in zit, Rob?
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
21 jan 2018 17:30 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Shell V-Power
Ik wil het nog exact navragen, maar volgens mij niet Wettelijk mag er bij euro 95 max 5. % ethanol worden toegevoegd Heeft weer te maken met een norm.... vandaar dat ik het nog even wil navragen voor het juiste antwoord
Tank zelf wel v-power in alle auto’s ook de 964
_________________________________________ remmen is angst
|
21 jan 2018 17:46 |
|
|
BMtouring
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
|
Re: Shell V-Power
Woon bij de grens dus Aral 102. Start en loopt beter in de BMW, bijna vier ton op de teller en still going strong. Doe het ook maar in de Boxster, daar gaat toch niet zoveel in Of dat gelijk is aan BP ultimate weet ik niet, de Porsche tankt nooit in NL. En in de andere euro 95 als ik duitsland niet haal
|
21 jan 2018 22:30 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Shell V-Power
BP Ultimate bevat etanol.
|
21 jan 2018 22:33 |
|
|
janz
Ex 964 RS
Ex 993 turboTwente
|
Re: Shell V-Power
Tank altijd 102 competition. Op veel plaatsen te krijgen.
|
22 jan 2018 9:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Shell V-Power
"Veel" is relatief. Als ik naar een tankstation rijd om dat te tanken dan moet ik bijna weer tanken als ik thuis ben
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jan 2018 11:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Shell V-Power
Alles duurder dan Tango 95 is onzin. BMW en Porsche lopen er prima op 102 gaat alleen in de Knalfa.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 jan 2018 12:35 |
|
|
Poldermodel
964 C2Apeltown
|
Re: Shell V-Power
ze zouden eens onderzoek moeten doen naar het placebo effect van hoog-octaan getal brandstof
|
22 jan 2018 13:28 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Shell V-Power
|
22 jan 2018 13:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Shell V-Power
ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol Beste Robert,
Bio-Ethanol: Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers. Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum
_________________________________________ remmen is angst
|
22 jan 2018 15:22 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Shell V-Power
Top Rob, alleen zal wel weer niet iedereen dit geloven
|
22 jan 2018 15:26 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Shell V-Power
Klinkt goed. Thnx.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
22 jan 2018 16:35 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Shell V-Power
Das idd goed nieuws
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
22 jan 2018 17:02 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: Shell V-Power
V-power it is!
|
22 jan 2018 17:31 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Shell V-Power
Was het altijd al, voor mij dan. Maar wel fijn dat ze die éne RON 1 puntje "opgekrikt" hebben, ben je van al dat gezever af van die mensen die V-Power geen échte '98 benzine vonden. (of is dat olie op het vuur )
|
22 jan 2018 18:23 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: Shell V-Power
|
22 jan 2018 20:16 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Shell V-Power
Kunnen we het nu gewoon weer over winterbanden hebben
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
23 jan 2018 8:17 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Shell V-Power
Waarom wil je weer off-topic?
|
23 jan 2018 9:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Shell V-Power
Het meest bizarre is nog wel dat we in Nederland inferieure versies krijgen van V power (97 en nu 98 ron ipv 100 ron) en Ultimate (98 ron ipv 102 ron).
Sowieso was het lachwekkend dat V power niet eens 98 ron was.
|
23 jan 2018 11:00 |
|
|
giulia
|
Re: Shell V-Power
Maar dat is ook niet zo erg....V power valt onder RON 95 maar heeft wel een octaangehalte van 97 waardoor het echt niet zo heel ver van 98 af ligt. Wettelijk mocht het dan ook geen 98 heten. Verder heeft het geen enkele zin om een motor die voor RON 95 of 98 een hoger gehalte te voeden. De knocksensor regelt het toch af op het octaangehalte.
|
23 jan 2018 11:08 |
|
|