Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
21 jan 2018 11:44
Octaanbooster = tetra-ethyl-lood, zeer schadelijke meuk
21 jan 2018 15:02
Johann schreef:Hey Ewout, de blok in je 997 was toch ook gereviseerd? Heb de vorige eigenaar RON95 getankt? Dat zal namelijk een goed bewijs zijn dan je blok kapot gaan aan RON95.
Ik denk dat het blok binnenkort weer in de soep loopt. Bij gebrek aan 98/97 tank ik ook wel eens 95
21 jan 2018 16:06
Zo zie je maar...een echte vent is niet te herkennen aan zijn keuze voor een C2 of handbak maar de lef om RON95 te tanken
21 jan 2018 16:29
Al die geplofte 996 motoren..RON 95?
21 jan 2018 16:37
Johann schreef:Of zwaar olieverbruik....meestal wat je zien is maar de tipje van de ijsberg.
Bij mij in de buurdorp hebben ze sinds kort 98 bij de TINQ maar de Shell bij mij op de hoek verkoop alleen maar 95.
Hi Johan
De v-power is nu al 98 maar de stickers opnde pompen zijn nog niet aangepast
Hopelijk kan ik binnenkort meer toelichten verkoop namelijk genoeg van dat spul
21 jan 2018 17:30
En weet je of er ethanol in zit, Rob?
21 jan 2018 17:46
Ik wil het nog exact navragen, maar volgens mij niet
Wettelijk mag er bij euro 95 max 5. % ethanol worden toegevoegd
Heeft weer te maken met een norm....
vandaar dat ik het nog even wil navragen voor het juiste antwoord
Tank zelf wel v-power in alle auto’s ook de 964
21 jan 2018 22:30
Woon bij de grens dus Aral 102. Start en loopt beter in de BMW, bijna vier ton op de teller en still going strong. Doe het ook maar in de Boxster, daar gaat toch niet zoveel in
Of dat gelijk is aan BP ultimate weet ik niet, de Porsche tankt nooit in NL. En in de andere euro 95 als ik duitsland niet haal
21 jan 2018 22:33
BP Ultimate bevat etanol.
22 jan 2018 9:18
Tank altijd 102 competition.
Op veel plaatsen te krijgen.
22 jan 2018 11:49
"Veel" is relatief.
Als ik naar een tankstation rijd om dat te tanken dan moet ik bijna weer tanken als ik thuis ben
22 jan 2018 12:35
Alles duurder dan Tango 95 is onzin.
BMW en Porsche lopen er prima op
102 gaat alleen in de Knalfa.
22 jan 2018 13:28
ze zouden eens onderzoek moeten doen naar het placebo effect van hoog-octaan getal brandstof
22 jan 2018 13:39
Vroeger had je Euro 95 en 98. Nu heb je Shell V-Power, Fuel Safe, Total Excellium, Esso Energy Supreme of BP Ultimate. Maar welke kan ik dan het beste in mijn auto doen?
https://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/04-11-2010/RVU_104759
22 jan 2018 15:22
ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,
Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum
22 jan 2018 15:26
Top Rob,
alleen zal wel weer niet iedereen dit geloven
22 jan 2018 16:35
rob964.c4 schreef:ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,
Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum
Klinkt goed.

Thnx.
22 jan 2018 17:02
Das idd goed nieuws
22 jan 2018 17:31
V-power it is!
22 jan 2018 18:23
Was het altijd al, voor mij dan.
Maar wel fijn dat ze die éne RON 1 puntje "opgekrikt" hebben, ben je van al dat gezever af van die mensen die V-Power geen échte '98 benzine vonden. (of is dat olie op het vuur

)
23 jan 2018 8:17
Kunnen we het nu gewoon weer over winterbanden hebben
23 jan 2018 9:01
Waarom wil je weer off-topic?
23 jan 2018 11:00
Het meest bizarre is nog wel dat we in Nederland inferieure versies krijgen van V power (97 en nu 98 ron ipv 100 ron) en Ultimate (98 ron ipv 102 ron).
Sowieso was het lachwekkend dat V power niet eens 98 ron was.
23 jan 2018 11:08
Maar dat is ook niet zo erg....V power valt onder RON 95 maar heeft wel een octaangehalte van 97 waardoor het echt niet zo heel ver van 98 af ligt. Wettelijk mocht het dan ook geen 98 heten. Verder heeft het geen enkele zin om een motor die voor RON 95 of 98 een hoger gehalte te voeden. De knocksensor regelt het toch af op het octaangehalte.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.