11 sep 2020 9:48
11 sep 2020 9:51
11 sep 2020 10:43
11 sep 2020 10:50
11 sep 2020 12:26
Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.
11 sep 2020 13:09
11 sep 2020 13:11
Cazzo Super Veloce schreef:Is een transaxle, dus bak ligt achterin. Daardoor is de standaard bediening nogal vaag (ontwerp is van 1972). Plus de synchro's zijn niet echt berekend op racen.
We hebben een ander schakelmechanisme gemaakt, met als doel directer en preciezer schakelen, maar werkt nog niet goed. Wel direct, maar veel te stroef/zwaar. Soms wil hij, zeker bij terugschakelen, niet in de versnelling. Das niet handig als je volle bak op de Tarzan af komt
11 sep 2020 13:12
Ronaldo schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.
Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?
11 sep 2020 13:38
Pacoloco schreef:Jemig, ik ben echt een rookie.
2:36 is mijn snelste (met de 997 turbo), was wel in de stromende regen.
11 sep 2020 13:53
Hans44 schreef:Ronaldo schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.
Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?
Het is een Transaxle EN een Alfa
11 sep 2020 14:30
Cazzo Super Veloce schreef:Is een transaxle, dus bak ligt achterin. Daardoor is de standaard bediening nogal vaag. Plus de synchro's zijn niet echt berekend op racen.
We hebben een ander schakelmechanisme gemaakt, met als doel directer en preciezer schakelen, maar werkt nog niet goed. Wel direct, maar veel te stroef/zwaar. Soms wil hij, zeker bij terugschakelen, niet in de versnelling. Das niet handig als je volle bak op de Tarzan af komt
11 sep 2020 16:43
12 sep 2020 8:54
Cazzo Super Veloce schreef:Hans44 schreef:Ronaldo schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.
Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?
Het is een Transaxle EN een Alfa
Maar sneller dan die dikke, veel jongere, 6 cilinder van jouw
12 sep 2020 8:55
14 sep 2020 10:16
25 sep 2020 14:00
02 okt 2020 17:43
Ja dat was het dagje wel toen!!!
02 okt 2020 23:06