Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 9:48

2.02 met een Alfa 75 :drive:
(mijn zoon)

Moet zeker onder de 2 minuten kunnen met nieuwe slicks.

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 9:51

Dat denk ik ook
Wat weegt die 75 en hoeveel vermogen?

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 10:43

970kg droog, 195PK krukas.
Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.
En veel problemen met trillende remmen.

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 10:50

ah dat is beter dan de 325 met 192pk en 1100+ kg

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 12:26

Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.


Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 13:09

Is een transaxle, dus bak ligt achterin. Daardoor is de standaard bediening nogal vaag. Plus de synchro's zijn niet echt berekend op racen.
We hebben een ander schakelmechanisme gemaakt, met als doel directer en preciezer schakelen, maar werkt nog niet goed. Wel direct, maar veel te stroef/zwaar. Soms wil hij, zeker bij terugschakelen, niet in de versnelling. Das niet handig als je volle bak op de Tarzan af komt :lol:

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 13:11

Cazzo Super Veloce schreef:Is een transaxle, dus bak ligt achterin. Daardoor is de standaard bediening nogal vaag (ontwerp is van 1972). Plus de synchro's zijn niet echt berekend op racen.
We hebben een ander schakelmechanisme gemaakt, met als doel directer en preciezer schakelen, maar werkt nog niet goed. Wel direct, maar veel te stroef/zwaar. Soms wil hij, zeker bij terugschakelen, niet in de versnelling. Das niet handig als je volle bak op de Tarzan af komt :lol:

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 13:12

Ronaldo schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.


Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?

Het is een Transaxle EN een Alfa

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 13:38

Pacoloco schreef:Jemig, ik ben echt een rookie. :shock:
2:36 is mijn snelste (met de 997 turbo), was wel in de stromende regen.


Ja dat was het dagje wel toen!!!

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 13:53

Hans44 schreef:
Ronaldo schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.


Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?

Het is een Transaxle EN een Alfa


Maar sneller dan die dikke, veel jongere, 6 cilinder van jouw :popcorn:

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 14:30

Cazzo Super Veloce schreef:Is een transaxle, dus bak ligt achterin. Daardoor is de standaard bediening nogal vaag. Plus de synchro's zijn niet echt berekend op racen.
We hebben een ander schakelmechanisme gemaakt, met als doel directer en preciezer schakelen, maar werkt nog niet goed. Wel direct, maar veel te stroef/zwaar. Soms wil hij, zeker bij terugschakelen, niet in de versnelling. Das niet handig als je volle bak op de Tarzan af komt :lol:


Houdt je wel jong. :thumleft:

Bleek toch wat ingewikkelder dan 't lijkt, zo'n schakelmechanisme. :wink:

Re: Rondetijden op Zandvoort

11 sep 2020 16:43

Nou dat is zeker ingewikkeld, mede door de afstand van de pook naar de bak. Dat is bij een BMW bijv. een stuk korter.
Maar gaat goed komen, is ook een onderdeel van de hobby, continuous improvement.

Re: Rondetijden op Zandvoort

12 sep 2020 8:54

Cazzo Super Veloce schreef:
Hans44 schreef:
Ronaldo schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Grootste beperkende factor is momenteel het (terug-)schakelen. Altijd al een zwak punt van de 75.


Wat betekent dat precies? Is dat een probleem van de bak? Niet op te lossen met een andere koppeling/drukgroep?

Het is een Transaxle EN een Alfa


Maar sneller dan die dikke, veel jongere, 6 cilinder van jouw :popcorn:

Haha, scheelt maar 4 jaar hoor en gewoon standaard vermogen ipv een vermogen uitgegeven aan pk’s
We hebben ook gewoon een kenteken met pak, een radio en elektrische ramen.
Heb zelf ook lopen tobben met mijn GTV 2.0 destijds
Echt geweldig is het schakelen nooit geweest maar alles raak je gewend

Re: Rondetijden op Zandvoort

12 sep 2020 8:55

Pak is natuurlijk apk

Re: Rondetijden op Zandvoort

14 sep 2020 10:16

Met ouder bedoelde ik dat het ontwerp van de Alfa transaxle uit 1972 komt, een E36 is echt een stuk moderner.
En het vermogen is grotendeels door de vorige eigenaar uitgegeven 8)

Re: Rondetijden op Zandvoort

25 sep 2020 14:00

2:13:51 met een standaard 996.2 C2 Tip :drive:
is alweer veel te lang geleden......ergends begin 2019

Re: Rondetijden op Zandvoort

02 okt 2020 17:43

Ja dat was het dagje wel toen!!!


Vond het super ondanks het weer :thumleft:

Re: Rondetijden op Zandvoort

02 okt 2020 23:06

2 minuut rond in een BMW M5 (560 pk versie); niet in een Porsche dus (met 944 en 996 alleen meermalen op Nürburgring gereden).
Plaats een reactie