Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

08 nov 2003 20:42

EriC4C schreef:
wjkranendonk schreef:Eric, merk jij iets als je aan de sper knop draait? Ik bedoel dus iets van schokken ofzo.

WJ :wink: ,

Zojuist even de "tractieschakelaar" geprobeerd: behalve dat het lampje bij de schakelaar gaat knipperen hoor of voel ik niets :!: (zou het wel werken :?: :? ).

Groet,
Eric

Nou Eric,
Doe het volgende , een flink stuk te hard op een knijpende bocht af, tegelijk hard remmen en de koppeling flink op laten komen.
Doe dit met en zonder de "tractie schakelaar" aan :lol:
Kun je zien wat er gebeurt.

08 nov 2003 21:00

Robinson schreef:Nou Eric,
Doe het volgende , een flink stuk te hard op een knijpende bocht af, tegelijk hard remmen en de koppeling flink op laten komen.
Doe dit met en zonder de "tractie schakelaar" aan :lol:
Kun je zien wat er gebeurt.

"... een flink stuk te hard ... tegelijk hard remmen ..." De sperring wordt boven de 30 km/u en/of zodra het ABS in werking treedt automatisch opgeheven dus dat gaat niet lukken 8) . Echte twijfels over de werking heb ik overigens niet hoor ;).

09 nov 2003 3:28

Humph haalt denk ik een paar dingen door elkaar
Als ik me goed herinner heeft een 964 C4 geen aan/uit schakelbare TC en hebben de latere modellen geen sper in de 4wd die je vast kan zetten

gr.

Jeroen

09 nov 2003 10:53

Inderdaad: "normaal" aandrijving continu 31% vooras en 69% achteras, zodra er slip optreedt wordt automatisch de hydraulisch gestuurde lengte- en dwarssper geactiveerd. Met de "tractieschakelaar" kunnen de lengte- en dwarssper in stilstand en tot een snelheid van 30km/u voor 100% worden gesperd. Deze (enige :( ) handmatige bediening is dan ook alleen bedoeld als wegrijhulp in bijvoorbeeld sneeuw of los zand.

Groet,
Eric

09 nov 2003 11:29

Met een simpele RWD hoef je je daar niet druk om maken. :lol:
Zou bij een Porsche eigenlijk toch moeten, of niet Jeroen?

09 nov 2003 13:24

:arrow: Een ECHTE Porsche is een coupe met aandrijving en luchtgekoelde 6 cylinder boxer achter :? :?:

09 nov 2003 14:11

<<<<<< Zie picture :wink:

09 nov 2003 17:29

Raar Eric een Coupe uit de mond van een cabriolist.

09 nov 2003 21:12

john radder schreef:Raar Eric een Coupe uit de mond van een cabriolist.

Nog wel een C4 :D cabrio ook nog :!: :wink:

Vandaar ook de :? in mijn opmerking .... ik doelde op de zeer beperkte definitie volgens Drs. H. :roll:

09 nov 2003 21:27

Eric, een goed verstaander...enz. :shock:
Welke definitie :?: ,waar :?: wanneer :?: :?:

10 nov 2003 0:04

Robinson schreef:Eric, een goed verstaander...enz. :shock:
Welke definitie :?: ,waar :?: wanneer :?: :?:

Robinson schreef:Met een simpele RWD hoef je je daar niet druk om maken.
Zou bij een Porsche eigenlijk toch moeten, of niet Jeroen?

of
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=24866&t=24850 :wink: :mrgreen:

10 nov 2003 0:20

Klopt :lol:
En wel op 2 manieren :idea:
Een goed verstaander :lol: :lol:

08 dec 2003 13:11

Probleem opgelost! Bleek kapotte ABS sensor te zijn, kleinigheidje :? !!!
Is netjes vervangen, gelijk nw motormanagement e.d. Rijdt super nu.

08 dec 2003 14:08

wjkranendonk schreef:Probleem opgelost! Bleek kapotte ABS sensor te zijn, kleinigheidje :? !!!
Is netjes vervangen, gelijk nw motormanagement e.d. Rijdt super nu.

Gelukkig :!:
ABS en het 4wd-systeem zijn ook nauw met elkaar verbonden, dus achteraf :roll: een logische mogelijke oorzaak.

Waarom een nieuw motormanagement en wat is het merkbare verschil :?:

Groet,
Eric

08 dec 2003 16:03

Nieuw motormanagement, was toevallig beschikbaar van de 'abs-donorauto', had weinig km's dus hebben ze overgeprikt. Auto pakt veel beter/sneller op nu.
Plaats een reactie