Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 nov 2003 20:42
EriC4C schreef:wjkranendonk schreef:Eric, merk jij iets als je aan de sper knop draait? Ik bedoel dus iets van schokken ofzo.
WJ

,
Zojuist even de "tractieschakelaar" geprobeerd: behalve dat het lampje bij de schakelaar gaat knipperen hoor of voel ik niets

(zou het wel werken

).
Groet,
Eric
Nou Eric,
Doe het volgende , een flink stuk te hard op een knijpende bocht af, tegelijk hard remmen en de koppeling flink op laten komen.
Doe dit met en zonder de "tractie schakelaar" aan
Kun je zien wat er gebeurt.
08 nov 2003 21:00
Robinson schreef:Nou Eric,
Doe het volgende , een flink stuk te hard op een knijpende bocht af, tegelijk hard remmen en de koppeling flink op laten komen.
Doe dit met en zonder de "tractie schakelaar" aan
Kun je zien wat er gebeurt.
"... een flink stuk te hard ... tegelijk hard remmen ..." De sperring wordt boven de 30 km/u en/of zodra het ABS in werking treedt automatisch opgeheven dus dat gaat niet lukken

. Echte twijfels over de werking heb ik overigens niet hoor

.
09 nov 2003 3:28
Humph haalt denk ik een paar dingen door elkaar
Als ik me goed herinner heeft een 964 C4 geen aan/uit schakelbare TC en hebben de latere modellen geen sper in de 4wd die je vast kan zetten
gr.
Jeroen
09 nov 2003 10:53
Inderdaad: "normaal" aandrijving continu 31% vooras en 69% achteras, zodra er slip optreedt wordt automatisch de hydraulisch gestuurde lengte- en dwarssper geactiveerd. Met de "tractieschakelaar" kunnen de lengte- en dwarssper in stilstand en tot een snelheid van 30km/u voor 100% worden gesperd. Deze (enige

) handmatige bediening is dan ook alleen bedoeld als wegrijhulp in bijvoorbeeld sneeuw of los zand.
Groet,
Eric
09 nov 2003 11:29
Met een simpele RWD hoef je je daar niet druk om maken.
Zou bij een Porsche eigenlijk toch moeten, of niet Jeroen?
09 nov 2003 14:11
<<<<<< Zie picture
09 nov 2003 17:29
Raar Eric een Coupe uit de mond van een cabriolist.
09 nov 2003 21:12
john radder schreef:Raar Eric een Coupe uit de mond van een cabriolist.
Nog wel een C4

cabrio ook nog
Vandaar ook de

in mijn opmerking .... ik doelde op de zeer beperkte definitie volgens Drs. H.
09 nov 2003 21:27
Eric, een goed verstaander...enz.
Welke definitie

,waar

wanneer
10 nov 2003 0:04
Robinson schreef:Eric, een goed verstaander...enz.
Welke definitie

,waar

wanneer

Robinson schreef:Met een simpele RWD hoef je je daar niet druk om maken.
Zou bij een Porsche eigenlijk toch moeten, of niet Jeroen?
of
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=24866&t=24850
10 nov 2003 0:20
Klopt
En wel op 2 manieren
Een goed verstaander
08 dec 2003 13:11
Probleem opgelost! Bleek kapotte ABS sensor te zijn, kleinigheidje

!!!
Is netjes vervangen, gelijk nw motormanagement e.d. Rijdt super nu.
08 dec 2003 14:08
wjkranendonk schreef:Probleem opgelost! Bleek kapotte ABS sensor te zijn, kleinigheidje

!!!
Is netjes vervangen, gelijk nw motormanagement e.d. Rijdt super nu.
Gelukkig
ABS en het 4wd-systeem zijn ook nauw met elkaar verbonden, dus achteraf

een logische mogelijke oorzaak.
Waarom een nieuw motormanagement en wat is het merkbare verschil
Groet,
Eric
08 dec 2003 16:03
Nieuw motormanagement, was toevallig beschikbaar van de 'abs-donorauto', had weinig km's dus hebben ze overgeprikt. Auto pakt veel beter/sneller op nu.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.