18 jun 2025 12:08
JBurnski schreef:Betreft bijtelling:
Er wordt, zo ver ik weet, bijgeteld over de waarde in het economisch verkeer. Om dit dat te stellen wordt er, voor de uiteindelijke verkoop, een taxatie verricht en worden goedkope modellen op de markt hierin meegenomen zodat de taxatie zo laag mogelijk uitvalt. Over dit bedrag wordt bijtelling betaalt. Tevens wordt er nóg een taxatie verricht met een hogere waarde voor mijn verzekering.
18 jun 2025 21:35
18 jun 2025 22:58
19 jun 2025 7:10
19 jun 2025 18:11
19 jun 2025 19:35
mark996 schreef:Daarom. De waarde in het economisch verkeer is meestal de verkoopwaarde, en dit zal de fiscus dan ook makkelijk terug kunnen bekijken.
19 jun 2025 23:13
20 jun 2025 12:07
23 jun 2025 9:41
erwin996 schreef:mark996 schreef:Daarom. De waarde in het economisch verkeer is meestal de verkoopwaarde, en dit zal de fiscus dan ook makkelijk terug kunnen bekijken.
Als je dan uitgaat van de enorm hoge verkoopprijzen voor youngtimers, zeg 60K voor een Cayenne Turbo uit 2010, dan kun je voor hetzelfde bijtellingsbedrag (35% van 60.000 = 21.000 euro per jaar) ook een splinternieuwe auto ter waarde van 95.000 euro rijden (22% van 95.000 = 21.000 euro per jaar). Daar rijd je (net) geen Porsche van, maar de auto's die je voor dat bedrag kunt kopen kunnen heel aantrekkelijk zijn. Zoals, als we het over SUVs hebben, een Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI eHybrid 4Motion Elegance. Met een maximum vermogen van 280 kW (381 pk), een maximum koppel van 600 Nm, en een gemiddeld verbruik van 2,5 l/100km (1 op 40,0).
Dan rijd je in een nieuwe auto en niet in een 15 jaar oud model met roest en 100.000 km op de klok. Ik zou het wel weten.
23 jun 2025 9:45
23 jun 2025 11:33