Re: Porsche Cayenne 957 GTS/Turbo gezocht
Ik rijd nu een jaar een 957 GTS (ook in GTS rood met zandkleurig interieur

) zakelijk als youngtimer. Net APK laten keuren bij de dealer, omdat hij wat puntjes heeft waar ze even naar keken. Het kon allemaal opgeschoven worden en met het regulier onderhoud mee, dus dat staat nu gepland voor juli. Kosten zijn dan ca 3200 euro voor het reguliere spul en ik denk ook nog wel een K of 2-3 erbij om nog wat te verhelpen.
Dat zou mij dus naar 6k aan onderhoud brengen en dan kan hij er waarschijnlijk weer even tegenaan. Afschrijving heb ik echter niet veel, per saldo is het een stuk goedkoper dan een modernere SUV. Reed hiervoor privé een Q7 en die schreef toch wel 10k per jaar af.
Mijne is bomvol uitgevoerd en ben echt op zoek geweest naar deze kleurencombi. Hij was ook niet goedkoop en had toch al best wat kilometers op de teller. Wel top onderhouden in Duitsland.
Het rijdt heerlijk. Het zuipt als een tempelier. Echt snel is het niet te noemen, maar het geluid is goed. Hij is qua binnenruimte echt wel een stuk kleiner dan een modernere Cayenne / Q7 of een andere brother from another mother. Kraakjes en piepjes zitten er ook wel in, als zijn die vaak wel te verhelpen, als je ze hebt gelokaliseerd. Ik heb zelf de bougies en bobines vervangen, en mijn koplamp gerepareerd. Verder is hij betrouwbaar. Winterset zie ik als noodzakelijk, op zomerbanden met slecht weer in de winter voel je hem gaan.
Voor een goede moet je echt wel minimaal 25k rekenen. Wil je een stuk minder uitgeven krijg je de deksel op je neus ben ik bang.
Gewoon in Duitsland zoeken, gaan kijken, kopen en laten transporteren. Op NL kenteken krijgen is een eitje.