Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 dec 2025 12:29

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Porsche Cayenne 957 GTS/Turbo gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 996 4S
Bericht Porsche Cayenne 957 GTS/Turbo gezocht
Dag forumleden,

Door de gezinsuitbreiding van de afgelopen jaren ben ik op zoek naar een grotere auto. Ik op zoek naar een mooie Porsche Cayenne 957 die ook zakelijk kan rijden.

Mijn wensenlijstje:

- Porsche Cayenne 957 bij voorkeur een GTS of Turbo maar mag eventueel ook een S zijn
- Kleur: Geen grote voorkeur maar geen wit
- Interieur: Zwart volleder i.v.m. kinderen
- Kilometerstand: bij voorkeur onder de 120.000km maar ben flexibel
- Historie: Onderhoud/facturen compleet/bekend
- Liever geen import en anders alleen uit Duitsland/EU
- Prijs beetje afhankelijk van uitvoering en km-stand, BTW verrekening zou extra mooi zijn

Heb geen mega haast, is vooral met vakanties dat we nu krap zitten. Kijk ook nog met schuin oog naar de ontwikkelingen youngtimer regeling (of het einde daarvan).

Alvast dank!

30 nov 2025 19:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 996 4S
Bericht Re: Porsche Cayenne 957 GTS/Turbo gezocht
Ben overigens redelijk op de hoogte van het huidige aanbod in NL/DE. Ben ook benieuwd naar eventuele ervaringen van Cayenne eigenaren!

30 nov 2025 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
ik heb er zelf een gehad, een 957 GTS in GTS rood, zoals het imho hoort op een GTS. Erg leuk, maar als er iets stuk aan gaat, dan ging het wel hard (als tip..). Daarna nog een 958 Turbo gehad, en die was nog extremer qua onderhoudskosten. Zou ze nu beide niet meer kopen door de toch wel hoge leeftijd icm onderhoud, zoals kans op problemen met luchtvering, olielekkage en allerhande sensoren. Of je nu een GTS, gewone S of Turbo neemt, deze zaken hebben ze allemaal.

Niet om je bang te willen maken overigens, maar ik het is mij helaas tegengevallen (en ik rijd toch al 20 jaar Porsches..).

Anyhoos, ik zou zeker zoeken in Duitsland. In mijn zoektochten ben ik hier in NL bijna alleen maar ellende met achterstallig onderhoud tegengekomen, of tegen de hoofdprijs. In Duitsland vind je Porsche met meer opties en wel sluitende historie (meestal bij de Porsche dealer). Ze gaan daar over het algemeen netter en stricter om met hun auto.

Als je meer info wilt of ik moet helpen zoeken in Duitsland, laat maar weten, ik deel graag mijn ervaringen met mijn Cayennes.

01 dec 2025 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik rijd nu een jaar een 957 GTS (ook in GTS rood met zandkleurig interieur ;)) zakelijk als youngtimer. Net APK laten keuren bij de dealer, omdat hij wat puntjes heeft waar ze even naar keken. Het kon allemaal opgeschoven worden en met het regulier onderhoud mee, dus dat staat nu gepland voor juli. Kosten zijn dan ca 3200 euro voor het reguliere spul en ik denk ook nog wel een K of 2-3 erbij om nog wat te verhelpen.

Dat zou mij dus naar 6k aan onderhoud brengen en dan kan hij er waarschijnlijk weer even tegenaan. Afschrijving heb ik echter niet veel, per saldo is het een stuk goedkoper dan een modernere SUV. Reed hiervoor privé een Q7 en die schreef toch wel 10k per jaar af.

Mijne is bomvol uitgevoerd en ben echt op zoek geweest naar deze kleurencombi. Hij was ook niet goedkoop en had toch al best wat kilometers op de teller. Wel top onderhouden in Duitsland.

Het rijdt heerlijk. Het zuipt als een tempelier. Echt snel is het niet te noemen, maar het geluid is goed. Hij is qua binnenruimte echt wel een stuk kleiner dan een modernere Cayenne / Q7 of een andere brother from another mother. Kraakjes en piepjes zitten er ook wel in, als zijn die vaak wel te verhelpen, als je ze hebt gelokaliseerd. Ik heb zelf de bougies en bobines vervangen, en mijn koplamp gerepareerd. Verder is hij betrouwbaar. Winterset zie ik als noodzakelijk, op zomerbanden met slecht weer in de winter voel je hem gaan.

Voor een goede moet je echt wel minimaal 25k rekenen. Wil je een stuk minder uitgeven krijg je de deksel op je neus ben ik bang.

Gewoon in Duitsland zoeken, gaan kijken, kopen en laten transporteren. Op NL kenteken krijgen is een eitje.

01 dec 2025 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Let er wel op dat de youngtimer regeling zeer waarschijnlijk een soort oldtimer regeling gaat worden en naar 25+ ipv 15+ jaar gaat in een paar stappen. Moet nog wel door de eerste kamer, maar wel iets om rekening mee te houden met zo'n auto.

01 dec 2025 13:07
Profiel
ja, dat zal ook wel wat gaan doen met de prijzen van alle te koop staande youngtimers van 15 jaar plus.. Die markt gaat denk ik helemaal in storten, dus je kunt je slag dan slaan (tenzij je ze zelf ook als youngtimer wil gaan rijden natuurlijk..). Zuur als je er net een hebt gekocht

01 dec 2025 17:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 996 4S
Dank voor alle replies! Ik had het nieuwe bericht idd nog niet gezien. Echt een tegenvaller dat er ook geen overgangsregeling gaat komen.

En alle autoverkopers met voorraden youngtimers hebben ook wel een probleempje.. En de ondernemers die net een youngtimer hebben aangeschaft.

01 dec 2025 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik las het ook pas nadat ik mijn bericht had getikt... Zijn we weer mooi klaar mee haha. Is mijn GTS opeens toch een stuk afgeschreven ben ik bang.

Dan laten we hem maar met een scherp oog taxeren eind 2026 en gaat hij naar privé.

02 dec 2025 10:08
Profiel
Ik denk dat dat een goed idee is, afschrijving nog pakken op de zaak. Ben wel benieuwd wat de prijzen van nu nog youngtimers gaan doen nu en volgend jaar, ik heb nog geen vergelijk gemaakt, maar wie weet houdt iemand dit in de gaten

02 dec 2025 11:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]