Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: 993 Schokbrekers

03 dec 2025 15:51

Heel herkenbaar. Ik weet nog goed hoe breed mijn grijns was toen ik tien jaar geleden van Erwin terug naar huis reed met de B6’en onder mijn 964. Sindsdien is een van de eerste dingen die ik doe wanneer ik een auto koop het volledig vernieuwen van de ophanging. Pas dan rijden ze zoals ze af fabriek bedoeld waren, en soms zelfs een stukje beter. :drive: 8)

03 dec 2025 16:05

Heb dit ook gedaan onder m’n 993, niet normaal wat een plezier ik daarvan heb :thumleft:
Kocht een nieuwe set van een forummer (911gek) en onze zoon heeft het gemonteerd en uitgelijnd :drive:
Idd niet te stug en niet te slap, mijn X3 is stugger :mrgreen:
Ook heeft hij vele delen van de airco (niet het sterkste punt van een 993) vernieuwd en werkt ook weer goed.

03 dec 2025 17:16

Targa Floriaan schreef:De moeite en investering waard - alleen al om de manier van werken van Erwin.

:thumleft:

07 dec 2025 18:58

'De mensch lijdt het meesymt door het lijden dat hij vreest'.
Vandaag een rondje gereden bij daglicht. Dan zie je de hobbels aamkomen en kan je de reactie van de dempers beter beoordelen. Mijn angst was ongegrond. Ja, bij langzaam rijden is ie iets stugger (in vergelijk met de versleten dempers), maar verkeersdrempels zijn geen probleem. En korte richels voel je wel, maar niet (veel) meer dan voorheen. Sturen en contact met de weg is veel beter.
Dus mocht er iemand in de toekomst twijfelen: B6 (standaard onderstel) of B8 (m030 en m033) is een goede keuze!
Plaats een reactie