Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Weemoed naar electrisch

11 maart 2026 13:42

disciple schreef:Mijn Audi Q8 etron is echt doodstil...

Als je er in zit wellicht ....

Die tank hoor je echt wel aankomen (en langs rijden) door het banden geluid ... stil is anders :idea:

11 maart 2026 14:26

Dat is helemaal waar ja. Hij maakt een soort Klingon geluid bij stapvoets rijden en bandengeluid is wel aanwezig buiten. Maar ligt ook aan het merk banden. Is maar goed ook, anders horen mensen je minder goed aankomen. Maar van binnen is hij lekker stil.

11 maart 2026 22:49

Prachtig verhaal maar ik wil ook wel een mooie kiek van de Alpina :mrgreen:

13 maart 2026 17:45

Mooi verhaal - Alpina klinkt helemaal top!
Na 10 jaar elektrisch; Model S, Model 3, BMW I5, BMW IX3 en recent nog 3 weken een Audi Q4 ben ik helemaal genezen van electrische auto’s. Begin was best leuk, beetje bijpraten bij een supercharger, relaxed rijden, autopilot etc. Als je alleen in NL rijdt is het ook nog wel te doen. Maar na vele trips naar Italië, Z-Spanje, Portugal etc ben ik toch echt klaar met het laden op lange afstanden, de armoe dat je airco uit moet zetten als je ergens in het zuiden in een file staat omdat je de (enige) snellader anders dreigt te missen, het zoeken naar laders die er niet zijn, vooral de database van BMW is lokaal bizar slecht etc. BMW is qua interieur en exterieur beter/mooier dan Tesla maar daarna houdt het wel op, qua software etc liggen ze nog jaren achter. Die Audi was zo bizar slecht daar stap ik nooit meer in. Merkte ook dat ik steeds vaker het vliegtuig nam en lokaal een autootje huurde. Afgelopen week even heen en weer naar Oostenrijk met ‘gewone’ 5-serie, wat een verademing in 8 uurtjes. Alleen jammer van de Duitse grenscontroles maar dat is vrij snel goed gemaakt :) Ik ben er wel klaar mee, als de ssd accu’s er komen en je net zo hard en lang als met een ice kan rijden dan ga ik het nog eens proberen.

23 apr 2026 11:50

Ik ben alweer een tijd over en momenteel met de Model S Plaid met Track Pack.

Zogenaamd een auto zonder enige beleving, maar zeker met TP is dat wat mij betreft onzin. Vergelijk het met een 911 Turbo S. Niet zo hardcore als een GT3RS, maar wie wil er nu dagelijks in een GT3RS rijden? Een 911 Turbo S is perfect geschikt voor alledag en biedt meer dan voldoende lol, zeker op de openbare weg. Nog even afgezien van dat de meeste toetsenbordridders op feestboek die klagen over gebrek aan beleving en gemis aan het geluid van de ICE rijden in een Golf Diesel of iets anders degelijks met 0,0 beleving en lawaai.

Met de Plaid rij je voor 150k een auto die in 6,2 seconden naar de 200 knalt. Ik weet nog dat ik als klein ventje onder de indruk was dat een Ferrari F40 dat in 12 seconden kon doen. Ook bepaald geen modderfiguur op de Nordschleife (mits TP). Al moet je na 1 ronde wel direct weer bijladen. Dat is dan wel een verschil met vroeger dat ik om de 6 ronden bij Breidscheid eraf moest om bij de Aral de tank weer vol te gooien.

Op de Nordschleife is de GT3RS natuurlijk de betere keuze. Maar ik kom daar nog maar zelden (kinderen enzo...).

Ook voor lange reizen prima auto. Range is goed genoeg. Ook met stevig doorrijden. Zeker als mijn vrouw meegaat. Die moet vaker en langer afwateren dan de Tesla aan de lader moet.

Voor mij geldt dan ook dat op de openbare weg niets boven elektrisch gaat.

23 apr 2026 16:06

porschenot schreef:Prachtig verhaal maar ik wil ook wel een mooie kiek van de Alpina :mrgreen:

zoiets:
77053 77051 77055 77056
Plaats een reactie