Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

21 dec 2005 17:06

Als de Bovag onder een hoedje speelt met de autobranche, dan kun je de klacht beter voorleggen aan de Consumentenbond en of de ANWB.

En inderdaad, een slechte reputatie is dodelijk voor een bedrijf, het kost je klanten die normaliter meer opleveren dan 800 euro voor kabels.
Ik rijd liever een paar uur naar goede dealer die me een goede en betrouwbare service lever, dan naar een dealer om de hoek die je een poot probeert uit te draaien.
Mijn ervaringen met dealers zijn niet altijd positief geweest.

21 dec 2005 17:13

ECT schreef:Als de Bovag onder een hoedje speelt met de autobranche, dan kun je de klacht beter voorleggen aan de Consumentenbond en of de ANWB.


Wat doet de consumentenbond voor je dan? Die zijn volgens mij betrokken bij de geschillenregeling... Dat bijt elkaar allemaal niet, men moet met elkaar door een deur kunnen. En de Anwb? Die jaknikkers als het om rekeningrijden gaat? Wat verwacht je daar dan van?

Nee, gelukkig zijn de meeste ondernemers overtuigd van het nut om service te verlenen. Als je niet tevreden bent kun je naar een ander overstappen. Dat is de macht die je hebt. Beetje wankel, dat wel.

21 dec 2005 18:49

Devils son schreef:
ECT schreef:Als de Bovag onder een hoedje speelt met de autobranche, dan kun je de klacht beter voorleggen aan de Consumentenbond en of de ANWB.


Wat doet de consumentenbond voor je dan? Die zijn volgens mij betrokken bij de geschillenregeling... Dat bijt elkaar allemaal niet, men moet met elkaar door een deur kunnen. En de Anwb? Die jaknikkers als het om rekeningrijden gaat? Wat verwacht je daar dan van?

Nee, gelukkig zijn de meeste ondernemers overtuigd van het nut om service te verlenen. Als je niet tevreden bent kun je naar een ander overstappen. Dat is de macht die je hebt. Beetje wankel, dat wel.



Mee eens, dé manier is gewoon een GOED product en service daarop leveren, dán kan je zaken doen. ANWB en BOVAG zijn leuk, en goed als laatste redmiddel, maar eigenlijk moeten we daar niet op uitkomen toch ?

Goed dat er forums zijn..... (...)

21 dec 2005 22:54

ECT schreef:Als de Bovag onder een hoedje speelt met de autobranche, dan kun je de klacht beter voorleggen aan de Consumentenbond en of de ANWB.

En inderdaad, een slechte reputatie is dodelijk voor een bedrijf, het kost je klanten die normaliter meer opleveren dan 800 euro voor kabels.
Ik rijd liever een paar uur naar goede dealer die me een goede en betrouwbare service lever, dan naar een dealer om de hoek die je een poot probeert uit te draaien.
Mijn ervaringen met dealers zijn niet altijd positief geweest.


Voor het geval men hier denkt dat de BOVAG een consumentenorganisatie is:

Wat is BOVAG
BOVAG is een brancheorganisatie van ruim 11.000 ondernemers die zich met mobiliteit bezighouden

BOVAG is een vereniging van personenauto- en truckdealers, algemene auto-, tweewieler-, caravan-, aanhangwagen-, motorenrevisie-, autoverhuur- en autowasbedrijven, verkeersopleidingen en tankstations.

Het is een brancheorganisatie die dient als platform, nieuws-, voorlichtings- en informatiecentrum. BOVAG lobbyt, organiseert kwaliteitszorg en adviseert afdelingen. Daarnaast is BOVAG een werkgeversorganisatie die zich bezighoudt met arbeidsvoorwaardenbeleid, arbeidsvoorziening, arbeidsomstandigheden en onderwijs. Bovendien zorgt BOVAG als netwerkorganisatie voor inkoopbundeling. Kortom, BOVAG biedt op een breed front een grote meerwaarde aan bij BOVAG aangesloten bedrijven.

22 dec 2005 0:22

horn schreef:
2000 gtv schreef:ER...jij zou ook je verhaal moeten posten.Helemaal na wat ik vanochtend van je hoorde.

En daarom heet het nou pb... :shock:

Mannen,

Ik denk dat wij daar echt een beetje voorzichtig(er) mee om moeten gaan!
Ik ken van beide personen de ervaring(en) omtrent dit bedrijf, en in hun geval heeft dit bedrijf het eea wellicht ook niet sjiek aangepakt (opgelost), maar verlies ook niet uit het oog hoeveel schade al een paar van dergelijke berichten kunnen veroorzaken voor zo'n bedrijf!
Er moeten toch ook wel een boel tevreden klanten daar zijn, want anders had Snellers geen bestaansrecht!

Om zulke zaken via PB te spreken, vind ik aan de ander kant nog minder sjiek, want zo heeft een bedrijf al helemaal geen kans zich te verdedigen.

Laat ik voorop stellen dat het verhaal voor beide E's misschien wel zuur is, maar dankzij Snellers hebben zij er toch allebei een schitterende 993 aan over gehouden, toch? :lol: :wink:

Een (goede) naam die je in vele jaren hebt opbouwd, kan dankzij zulke krachtige nieuwe media als internet (fora) binnen de kortste keren weg zijn!
Eén zo'n berichtje heeft dit al toch gevolg (en dan de eventuele PB-scene nog niet meegerekend):

P4S schreef:Ik had mijne zinne gezet op de zwarte 993turbo, maar mij niet meer gezien bij die mannen..
Waardeloos indien men op deze manier met klanten omgaat...

Epicursus schreef:Begrijp ik nou uit het voorgaande dat de firma Snellers een No Go is ?


Niemand is foutloos, en nogmaals dat er in de aanpak en oplossingssfeer het eea niet helemaal goed is gegaan, lijkt wel duidelijk, maar als ik een Porsche zou zoek die Snellers toevallig wel heeft staan zou ik toch gaan kijken!!

Rob
ook ondernemer

22 dec 2005 10:15

Rob,

Da's jouw mening.
Ik ben van mening dat je elkaar als Porsche-enthousiastelingen best mag informeren over een bepaalde gang van zaken bij een bedrijf. Zekers als bv van een auto bekend is dat deze wagen het nodige onderhoud nodig heeft. Dat iemand daaruit de conclusie trekt dat het bedrijf een no-go is, is de conclusie van die persoon. Ik heb niet het idee dat in deze topic Snellers met de grond is gelijk gemaakt. Ik zie het meer dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.

22 dec 2005 10:45

Rob Herfst schreef:Om zulke zaken via PB te spreken, vind ik aan de ander kant nog minder sjiek, want zo heeft een bedrijf al helemaal geen kans zich te verdedigen.


Ik ben het helemaal met je eens! Bij elk bedrijf zal er een klant te vinden zijn die minder positief spreekt over dit bedrijf. En doordat zulke verhalen véél vaker op internet worden geplaatst, kan zo'n bedrijf idd heel snel in een negatief daglicht komen te staan.

Daarom vind ik dat als iemand een slechte ervaring heeft gehad met een bepaald bedrijf, dit juist beter per PB aan iemand kan melden -puur ter info- dan het op een forum te plaatsen, om te voorkomen dat veel mensen -onterecht- verkeerde conclusies trekken.

22 dec 2005 10:57

Internet is een machtig wapen. Uiteraard moet je voorzichtig zijn met het uiten van meningen over bepaalde personen en of dealers. Het gevaar bestaat dat je ten onrechte personen en of bedrijven dermate schaadt dat ze de tent kunnen sluiten. Dat mag ook niet de bedoeling zijn.

Aan de andere kant worden dealers erop geattendeerd dat ze standaard goede service moeten verlenen anders komen ze negatief in de publiciteit.
En slechte publiciteit is dodelijk voor elke organisatie.

Dus, voorkomen is beter dan genezen.

22 dec 2005 12:55

Alle woorden die je zegt zijn waar ECT, maar daar zit hem ook gelijk het probleem... Ik werkte vroeger voor een computerwinkel die 2000+ PC/maand verkocht. Als er dan 1% klanten zijn met problemen, en van die 1% kun je 10% niet naar hun tevredenheid helpen (je wilt niet weten wat sommige mensen 'realistisch' vinden!), dan heb je nog steeds 2 personen per MAAND die totaal ontevreden zijn over de service.... Voel je hem al?

Met het internet is de kracht van die personen gigantisch sterk, en da's lastig... In de autowereld is het natuurlijk nog veel erger, want daar zijn de klachten meestal van een ander financieel nivo... Heel lastig dus?

22 dec 2005 13:40

Ik moet helemaal Rob gelijk geven, die discussie hebben we al vellen malen hier gevoerd, ook over andere bedrijven.

Nogmaals "waar gewerkt wordt vallen spaanders" overal, ook bij ons gaat er wel is wat mis.

Maar om nou iemand hier op het openbaar tot de grond (en das eenzijdig) af te branden is niet fair.

Kijk is idd wat Snellers verkoopt, dat zijn stuk voor stuk snoeppjies (nieuwe spelling) , en voorlopig doet ie het maar, en dat verhaal van die kabels................tja.

Stel meneer Snellelrs is voor om hier zijn weerwoord te geven (wil ik ook wel doen hoor), ik weet zeker dat ie dat wil, college van hem zijn in zulke voorvallen hem al voor gegaan hier.






Maar ff wat anders, laatst hadden we bij de NPC een feestje bij de Wittebrug tot diep in de nacht.....................dat Catering bedrijf (pec) uit R-dam dat dat verzorgde jeeeeeeettttttttttttttttttje zeg wat een..................bedrijf(ik ga wel via PB verder) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Was dat zelfde bedrijf dat ook de Catring verzorgde bij de PF Abrahamrit.........man man wat een...................................bedrijf



























Ik zou eigenlijk de 3 letters TOP op de puntjes willen zetten, maar het lettertype megagiga groot is niet in de keuze beschikbaar.

22 dec 2005 15:16

:thumright: :thumright: :thumleft: :thumleft: :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft:


Die catering was inderdaad.......... :!: :!: :!: :!:

Hoe is het toch in vredesnaam mogelijk dat die jongen zonder haar zich overal naar binnenwerkt :?: :?: :?:


Als mijn toko 25 jaar bestaat, weet ik het wel bij mijn personeelsfeestje :!: Rob, je staat op de telefoonlijst. Jammer dat het nog eventjes duurt.

Mauk (eveneens het vak van loonslaaf NIET beoefenend....

22 dec 2005 16:55

John4S schreef:Nogmaals "waar gewerkt wordt vallen spaanders" overal, ook bij ons gaat er wel is wat mis.

Maar om nou iemand hier op het openbaar tot de grond (en das eenzijdig) af te branden is niet fair.

Kijk is idd wat Snellers verkoopt, dat zijn stuk voor stuk snoeppjies (nieuwe spelling) , en voorlopig doet ie het maar, en dat verhaal van die kabels................tja.

Stel meneer Snellelrs is voor om hier zijn weerwoord te geven (wil ik ook wel doen hoor), ik weet zeker dat ie dat wil, college van hem zijn in zulke voorvallen hem al voor gegaan hier.
De kabels waren niet het enige...... Nog een voorbeeld;Ik heb de auto ook na een reparatie teruggekregen met een kras die er eerst niet op zat wat ook weer een welles nietes spelletje werd.En zo heb ik er nog een paar. Maar zoals ik al eerder schreef hebben ze een aantal dingen wel onder garantie opgelost. Iets mis gaan kan er inderdaad altijd maar wordt het dan ook altijd opgelost?? Ik ben wel iemand van "man man woord woord"en die vertrouwen en tijd geeft om dingen op te lossen maar dit is gewoon beschaamd.In ieder geval vond ik dat dit nu niet meer onvermeld mocht blijven.En dat internet of een forum een machtig medium is....jammer dan! "part of the game" die voor iedereen geldt,positief en negatief.De wereld wordt nou eenmaal steeds kleiner.Voor hetzelfde geld schrijft er iemand iets positiefs.Dat is dan ook weer goed toch? :wink: Snellers moet je gewoon zien als een "huisarts"maar niet als "specialist".Je kan er een prima auto kopen maar je moet wel alles afspraken checken.Ik heb de verkoper(aardige vent overigens)vertrouwd dat de kabels vervangen waren,dat had ik misschien niet moeten doen??Maarja waar is het eind dan??
Moet ik bijvoorbeeld als ik mijn auto de volgende keer bij een garage achterlaat een verklaring laten tekenen voor de staat waar ik hem in breng?Zodat een deukje of een kras dan geen discussie meer is?

22 dec 2005 17:25

Niks mee verkeerd om ervaringen uit te wisselen via een forum en zeker niet wanneer het verhaal volledig wordt verteld.

Iedereen trekt nadien maar zijn conclusies... Hoe vaak hebben we bijvoorbeeld al niet aangekaart dat het RMS probleem bij Porsche een schande is?? Wordt er nu daarom geen Porsche meer verkocht? Wat we wel bekomen is dat we tenminste beslagen op het ijs komen wanneer we iets willen beslissen. Het zou toch helemaal jippie zijn mocht ik mij serieus benadeeld voelen door een dealer en dat niet mogen melden aan anderen uit overweging dat er ook wel tevreden klanten zouden kunnen zijn.

We spreken ons toch ook in positieve zin uit : ik lees zoveel moois over bv. Renntech, Targa Florio enz... Is toch gratis en leuke reclame dankzij dit nieuwe medium.

22 dec 2005 19:35

Sorry heren, maar volgens mij zijn forums er juist voor bedoeld om ALLE ervaringen uit te wisselen, positief of negatief.
Natuurlijk vorm je een mening, het zal er ultimo alleen toe leiden dat de eventuele koper wat meer oplet, niets mis mee toch ?

Wat mij betreft moeten wij allen met open vizier kunnen schrijven over onze ervaringen......

22 dec 2005 19:53

Ze hebben mijn oom daar een keer een porsche 964 proberen aan te smeren wat een ombouw was. Hadden ze er niet bij gezegt.

22 dec 2005 20:06

Peet964 schreef:Niks mee verkeerd om ervaringen uit te wisselen via een forum en zeker niet wanneer het verhaal volledig wordt verteld.

Iedereen trekt nadien maar zijn conclusies... Hoe vaak hebben we bijvoorbeeld al niet aangekaart dat het RMS probleem bij Porsche een schande is??


Vrtl is RMS probleem.. :?:

22 dec 2005 20:51

GTV 2000, zou gewoon die kabels bij je specialist laten repareren en die 800 als dikke pech zien. Weet je dat het goed en met toewijding gebeurt. Tegen de tijd dat je de volgende gaat kopen weet je wel beter...

22 dec 2005 22:12

Een forum is inderdaad bedoeld om zowel positieve als negatieve ervaringen uit te wisselen. Niets mis mee hoor want iedereen, ook de gedupeerde(n) leert / leren hiervan. Hopelijk dat hiermee de kwaliteit van service verbetert en iedereen beter oplet.

Als consument wil je gewoon waar voor je geld en daar heb je recht op.
Een miskoop met een dure auto is onaanvaardbaar en zeker wanneer het niet meer om een incident gaat, maar om een doelbewust misleidend verkoopbeleid waarbij meerderen werden gedupeerd. Dan moet er aan de bel getrokken worden en zeker wanneer de persoonlijke - / verkeersveiligheid op het spel gezet worden.

22 dec 2005 22:19

Mauk schreef:Als mijn toko 25 jaar bestaat, weet ik het wel bij mijn personeelsfeestje :!: Rob, je staat op de telefoonlijst. Jammer dat het nog eventjes duurt.

Mauk (eveneens het vak van loonslaaf NIET beoefenend....

en het 12,5 is net achter de rug toch?

22 dec 2005 22:42

Marco schreef:en het 12,5 is net achter de rug toch?


Goed gezocht :!: Iets meer dan een jaartje geleden...... :idea:

Mauk

23 dec 2005 0:23

VERTROUWEN KOMT TE VOET . . . . . MAAR GAAT TE PAARD

Dergelijke bedrijven, naast S zijn er meerdere op te noemen, hebben maar 1 doel, het verhandelen van auto's en in ons geval van Porsches en hier zoveel mogelijk aan te verdienen.
Het uitvoeren van (achterstallig) onderhoud c.q. verhelpen van gebreken wil men natuurlijk tot een minimum beperken.
Het begrip klantenbinding en service is bij dergelijke bedrijven veelal niet in hun woordenboeken opgenomen.

Derhalve is een gezonde dosis wantrouwen van een potentiele koper meer dan op z'n plaats.

23 dec 2005 2:37

Uiteraard moet je hier (en niet in een PB!) zowel positieve, als negatieve ervaringen moeten kunnen uiten!

Ik wilde alleen (nogmaals) aanhalen, dat iedereen zich wel moet realiseren hoeveel impect zo'n berichtje KAN hebben!
Wees dus voorzichtig in je bewoordingen.

Voor mijn gevoel is Snellers hier zeker niet met de grond gelijk gemaakt, maar desondanks waren er toch al reactie's, dat je dus bij dat bedrijf niet moet zijn...........

Ik ben het daarnaast zeker eens dat je altijd je verstand erbij moet houden, als je een auto koopt!

@ECT: iedere miskoop lijkt mij niet prettig! Zie alleen niet direct het verband tussen een duur of goedkoop in dit verband!?
Wil je betrouwbaarheid? Koop dan maar een nieuwe Toyota Yaris voor €. 14.000,- ipv een 16 jaar oude 964 met 200.000+km op de teller voor €. 20.000,- !!!

@John4S: Hou jij het een beetje rustig..... :x , lijkt hier wel een reclameblok! :mrgreen:
Straks denken ze hier nog, dat jij bij mij op de payroll staat! :lol: :wink:

23 dec 2005 17:50

Rob Herfst schreef: dat jij bij mij op de payroll staat! :lol: :wink:


Zie wat de ex 993 Turbo S rijder fluisterde, nadat ie dat bercht las.



Bram schreef: Volgens mijn client wel

23 dec 2005 19:07

John4S schreef:Zie wat de ex 993 Turbo S rijder fluisterde, nadat ie dat bericht las.

Bram schreef: Volgens mijn client wel



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

23 dec 2005 19:17

John4S schreef:Zie wat de ex 993 Turbo S rijder fluisterde, nadat ie dat bercht las.
Bram schreef: Volgens mijn client wel


Oh die! Voormalig eigenaar van dat zwarte geval met Audi RS4 spiegels....

Afbeelding
Plaats een reactie