02 feb 2006 17:16
Roi schreef:Volgens mij gel.l, je hebt een elektrolyt -geleidende vloeistof (+ en - ionen) nodig om een corrosiecel te vormen.
Dus ik deel je mening niet dat bij > 50% RV "gelijk staat aan" roesten. Waar baseer je dit op?
Roi
02 feb 2006 17:19
02 feb 2006 17:51
02 feb 2006 18:09
02 feb 2006 18:29
Roi schreef:Link van Patrick911:
Ik heb het gelezen maar waar die grens nou ligt druppelvorming (zichtbaar of niet-zichtbaar) op plaatwerk en de link naar < 50% RV blijft voor mij een ?
Roi schreef:Trouwens je diagram waar je dit topic mee begon geeft aan dat bij 5 gr C bij 90%RV het nog binnen het "veilige / aanbevolen" gebied valt....
02 feb 2006 19:49
patrick911 schreef:Permabag zegt met hun tabel dat 50% bij 20 graden gelijk is aan 90% bij 10 graden. Ik geloof dat inmiddels niet meer.
12 feb 2006 14:44
12 feb 2006 17:22
12 feb 2006 18:57
912 schreef:Laat ons even weten wat je ervaringen zijn...
13 feb 2006 17:56
porscheware schreef:912 schreef:Laat ons even weten wat je ervaringen zijn...
heb dit ook al een paar keer geschreven![]()
werkt, RV nu onder 50%
13 feb 2006 18:12
WdePundert schreef:Dat heb ik nu, na plm dertig uur nog niet bereikt. Momenteel ongeveer 50%.
13 feb 2006 18:14
13 feb 2006 21:17
Nine-eleven schreef:Ik had even een binnenpretje, ik ben één van de commerciele mannen bij een groot bouwbedrijf ...en bij het DAUWPUNT was aangekomen, was hilariteit het gevolg.
13 feb 2006 21:30
patrick911 schreef:Mijn situatie is als volgt:
A. Ik heb een 32 jaar oude porsche die nu (nog) in goede staat is.
B. Ik weet dat als ik niks doe dat ding gaat roesten, want de RV > 50%
C. Ik kan 'm niet voor de deur laten staan, wegens roest, diefstalgevaar en voor de verzekering.
D. De garage die ik had geregeld is vochtig en had geen elektriciteit en is niet ventilerend. --> vandaar de permabag, want die 'werkt' zonder stroom.
E. Ik heb nu sinds een maand een garage met elektriciteit, maar die is nog steeds vochtig en niet ademend.
Wat ik uit wil vinden is wat ik moet/kan doen in mijn situatie om mijn trots te behouden. Is dat:
1. De temperatuur hoger houden? (kachel erbij)
2. De RV waarde omlaag brengen (door een ontvochtiger?)
3. Beiden + ventileren door bv 'n CarCoon systeem
Ik heb dus nu die Permabag aangeschaft, en ik moet nu besluiten of het zin heeft daar ofwel een kacheltje of een ontvochtiger bij te zetten, of dat ik moet besluiten dat dit weggegooid geld was en ik een CarCoon moet kopen.
14 feb 2006 0:04
Maxfli schreef:Nine-eleven schreef:Ik had even een binnenpretje, ik ben één van de commerciele mannen bij een groot bouwbedrijf ...en bij het DAUWPUNT was aangekomen, was hilariteit het gevolg.
Laat me raden waar dit DAUWPUNT over gaat bij die bouwjongens...
14 feb 2006 16:45
14 feb 2006 17:39
WdePundert schreef:Inmiddels heb ik ook geconstateerd dat bijverwarmen noodzakelijk is. Zonder verwarming krijg ik de RL niet beneden de 50%. Het koelelement slaat vanwege de lage temperatuur uit omdat er kans op bevriezing daarvan ontstaat. Ontvochtigen is er dan even niet bij.