Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

08 feb 2006 23:56

waarom brokkenpiloot?? :roll:

je hield de bitch toch in bedwang 8)

+ je koopt toch geen P om met te lanterfanten he!

grt,

Y.

09 feb 2006 0:05

Zo vatte ik de post van Epicurus op.
Bedankt voor je positieve 'spin' 8)

09 feb 2006 8:58

Harley schreef:Zo vatte ik de post van Epicurus op.
Bedankt voor je positieve 'spin' 8)


Zo is het niet bedoeld; maar wij kennen allen het 'enigszins verraderlijke' gedrag van een 911; het gaat heel lang goed (massa's tractie & grip), tót dat ene moment.....(het begint met licht onderstuur..) En dan hopen wij dat wij de ruimte hebben om dat weer goed te maken.....

Aangezien jouw verhaal ging om een akkefietje op de openbare weg, die boom veert niet mee.......

09 feb 2006 10:54

Gelukkig had ik wel voldoende ruimte om het weer goed te maken.

Ik zeg altijd tegen iedereen die het wil horen (en ook die het niet wil horen) dat ik met mijn vorige P (986) veel harder door bochten durfde dan met de 993. Niet onterecht blijkt dus nu.

Ik zie het gewoon als een leermoment :)
Laatst bijgewerkt door Harley op 09 feb 2006 11:28, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2006 11:22

ik heb met mijn c4 ook wel eens gehad dat de achterkant licht uitbrak in een voor mij bekende bocht.



maar nu de auto terug heb van renntech, is de auto uitgewogen achter een volle cm verlaagd,die stond te hoog, en nieuwe schokbrekers.

Nu lukt het dus niet meer, althans ik kan nu harder door de bocht en gaat goed wel heb ik nu het gevoel als het nu zou gebeuren dat ik het (bijna) niet meer kan controleren.


robert

09 feb 2006 11:49

Strada schreef:er bleken dus toch 2 klepveren te zijn gebroken (1x inlaat, 1x uitlaat).

Hij loopt nu als een tierelier: vlot naar het rode gebied, en wat een power!


Wat mij als motor-leek dan verbaasd is dat zich dit alleen uit in het door Strada aangegeven gedag (lager max. toerental). Ik zou verwachten dat ie dan voor deze cilinder dan op verminderde power loopt en dat je dat over het hele bereik zou moeten merken, toch?

09 feb 2006 12:18

patrick911 schreef:
Wat mij als motor-leek dan verbaasd is dat zich dit alleen uit in het door Strada aangegeven gedag (lager max. toerental). Ik zou verwachten dat ie dan voor deze cilinder dan op verminderde power loopt en dat je dat over het hele bereik zou moeten merken, toch?


Als ik het zo lees dat heeft de auto het al vanaf de aflevering door Luitink (?). Als je niet weet hou de auto hoort te trekken, dan merk je het verschil ook niet (hoogstens valt het dan wat tegen).

09 feb 2006 19:34

Renntech schreef:Zijn ook de klepveren gecontroleerd? :shock:


Dan was jij er eigenlijk al van den beginne op!!! Vanwaar het idee dat dit met de klepveren zou kunnen te maken hebben?

Kan iemand een technische verklaring geven waarom de motor met gebroken klepveren slechts tot 6000 rpm gaat? :?:

09 feb 2006 20:53

MichM3 schreef:
Renntech schreef:Zijn ook de klepveren gecontroleerd? :shock:


Dan was jij er eigenlijk al van den beginne op!!! Vanwaar het idee dat dit met de klepveren zou kunnen te maken hebben?

ja je bent specialist of niet :thumleft:

09 feb 2006 20:58

Harley schreef:Gelukkig had ik wel voldoende ruimte om het weer goed te maken.

Ik zeg altijd tegen iedereen die het wil horen (en ook die het niet wil horen) dat ik met mijn vorige P (986) veel harder door bochten durfde dan met de 993. Niet onterecht blijkt dus nu.

Ik zie het gewoon als een leermoment :)



....en dan heb jij nog Allradantrieb.....

10 feb 2006 16:40

Onze wagen zijn voorzien van een dubbele klepveer per klep, waardoor deze ook bij hoge toerentallen goed dichtgaat om de motorefficiency optimaal te houden.

als een van deze veren (vaak de binnenste) breekt merk je daar bij lage toerentallen nauwelijks iets van: De buitenste klepveer is krachtig genoeg om de klep tijdig te sluiten.

Bij hogere toerentallen gaat de klep echter niet meer geheel dicht, hij gaat 'zweven'. Hierdoor doet de betreffende cylinder eigenlijk niet meer mee en kunnen de beschreven symptomen zich voordoen.

Achteraf makkelijk te zeggen, maar Erwin had het meteen door...

helderziend?? :D :D

10 feb 2006 17:45

Porsje schreef:Achteraf makkelijk te zeggen, maar Erwin had het meteen door...

helderziend?? :D :D


Kennis van zaken? :wink:

Roi

10 feb 2006 17:58

Porsje schreef:Onze wagen zijn voorzien van een dubbele klepveer per klep, waardoor deze ook bij hoge toerentallen goed dichtgaat om de motorefficiency optimaal te houden.

als een van deze veren (vaak de binnenste) breekt merk je daar bij lage toerentallen nauwelijks iets van: De buitenste klepveer is krachtig genoeg om de klep tijdig te sluiten.

Bij hogere toerentallen gaat de klep echter niet meer geheel dicht, hij gaat 'zweven'. Hierdoor doet de betreffende cylinder eigenlijk niet meer mee en kunnen de beschreven symptomen zich voordoen.

Achteraf makkelijk te zeggen, maar Erwin had het meteen door...

helderziend?? :D :D


Ben ik het volledig mee eens...als bij dubbele klepveer een klepveer breekt, gaat de klep bij hoog-toeren zweven(door eigenfrquentie van de resterende klepveer)...Maar waarom trekt hij dan niet meer boven 6000 rpm....ik zou verwachten dat hij nog verder trekt, maar dan op een moeizame manier...op de manier waarop het fenomeen hier beschreven werd, leek het wel alsof er elektronisch beggrensd werd op 6000 rpm, en dat vind ik vreemd. Trouwens bij zwevende kleppen kunnen de schotels de bovenkant van de zuigers raken..het lijkt wel alsof er bij de 993 "gedetekteerd" wordt of er iets met de kleppen loos is waarna de begrenzing op 6000 wordt ingesteld???!! Is het echt toeval dat door kapotte klepveren de motor niet verder dan 6000 rpm komt?

En verder....hebben all 911 motoren dubbele klepveren? Vanaf welk type?

14 feb 2006 10:09

Marco schreef:
MichM3 schreef:
Renntech schreef:Zijn ook de klepveren gecontroleerd? :shock:


Dan was jij er eigenlijk al van den beginne op!!! Vanwaar het idee dat dit met de klepveren zou kunnen te maken hebben?

ja je bent specialist of niet :thumleft:


Dat het de klepveren waren lag nog al voor de hand, dit komt vaker voor.
Natuurlijk weet ik ook niet alles, maar dit was wel een erg duidelijke beschrijving van de klacht en was de kans groot dat hij gebroken klepveren zou hebben.

Klepveren zorgen voor het dichtgaan van de kleppen. Als een veer gebroken is werkt deze nog wel maar met minder veerdruk. Daardoor krijgt de veer bij hogere toerentallen de kleppen niet snel genoeg weer op de zitting en heb je lekverliezen, wat uiteraard vermogensverlies geeft.
In het ergste geval raakt de klep de zuiger wel eens en heb je na het vervangen van de klep nog steeds niet het volle vermogen of de kans op bijvoorbeeld 10.000 km later een verbrande klep doordat een klep die de zuiger raakt snel een beetje krom is. Dit hoeft natuurlijk niet!

En alle 911 motoren tot aan de 996 hebben dubbele klepveren.

Erwin.
Plaats een reactie