08 feb 2006 23:56
09 feb 2006 0:05
09 feb 2006 8:58
Harley schreef:Zo vatte ik de post van Epicurus op.
Bedankt voor je positieve 'spin'
09 feb 2006 10:54
09 feb 2006 11:22
09 feb 2006 11:49
Strada schreef:er bleken dus toch 2 klepveren te zijn gebroken (1x inlaat, 1x uitlaat).
Hij loopt nu als een tierelier: vlot naar het rode gebied, en wat een power!
09 feb 2006 12:18
patrick911 schreef:
Wat mij als motor-leek dan verbaasd is dat zich dit alleen uit in het door Strada aangegeven gedag (lager max. toerental). Ik zou verwachten dat ie dan voor deze cilinder dan op verminderde power loopt en dat je dat over het hele bereik zou moeten merken, toch?
09 feb 2006 19:34
Renntech schreef:Zijn ook de klepveren gecontroleerd?
09 feb 2006 20:53
MichM3 schreef:Renntech schreef:Zijn ook de klepveren gecontroleerd?
Dan was jij er eigenlijk al van den beginne op!!! Vanwaar het idee dat dit met de klepveren zou kunnen te maken hebben?
09 feb 2006 20:58
Harley schreef:Gelukkig had ik wel voldoende ruimte om het weer goed te maken.
Ik zeg altijd tegen iedereen die het wil horen (en ook die het niet wil horen) dat ik met mijn vorige P (986) veel harder door bochten durfde dan met de 993. Niet onterecht blijkt dus nu.
Ik zie het gewoon als een leermoment
10 feb 2006 16:40
10 feb 2006 17:45
Porsje schreef:Achteraf makkelijk te zeggen, maar Erwin had het meteen door...
helderziend??![]()
10 feb 2006 17:58
Porsje schreef:Onze wagen zijn voorzien van een dubbele klepveer per klep, waardoor deze ook bij hoge toerentallen goed dichtgaat om de motorefficiency optimaal te houden.
als een van deze veren (vaak de binnenste) breekt merk je daar bij lage toerentallen nauwelijks iets van: De buitenste klepveer is krachtig genoeg om de klep tijdig te sluiten.
Bij hogere toerentallen gaat de klep echter niet meer geheel dicht, hij gaat 'zweven'. Hierdoor doet de betreffende cylinder eigenlijk niet meer mee en kunnen de beschreven symptomen zich voordoen.
Achteraf makkelijk te zeggen, maar Erwin had het meteen door...
helderziend??![]()
14 feb 2006 10:09
Marco schreef:MichM3 schreef:Renntech schreef:Zijn ook de klepveren gecontroleerd?
Dan was jij er eigenlijk al van den beginne op!!! Vanwaar het idee dat dit met de klepveren zou kunnen te maken hebben?
ja je bent specialist of niet