08 feb 2006 0:19
Harley schreef:. Er is een forummer die zo'n sticker kenteken heeft EN binnenkort voor de APK moet. Ben benieuwd.
08 feb 2006 1:01
ome piet schreef:
Ik ook...100% afkeur....
08 feb 2006 1:09
08 feb 2006 1:19
Rob 944 schreef:Hallo:
Dan heb ik er ook nog eentje.Ik heb een Opel Kadett GSI 16 V gehad uit 1988.Motorcode is C 2.0 XE.De auto heeft een geregelde 3-weg katalisator.De regeling geschied middels een Lambda-sonde.
De auto is van Duitse import afkomstig,en heeft op kenteken de emissie-code K 6 staan.
Wat mag dan de CO-uitstoot maximaal zijn ? Heb ik een pittig gesprek over gehad met de APK-keurmeester destijds,dat uitgelopen is op een machtspelletje en uiteindelijk op ruzie........![]()
![]()
Tja,als je tijdens een gesprek een grote ring-sleutel pakt,en een spuitbus kruipolie naar mij richt...........![]()
08 feb 2006 4:26
944 type2 schreef:Jeroen914 schreef:kan je eens voor mij nakijken of (en evt wat) de minimum inbouw hoogte voor de koplampen is?
op mijn 914 (ook een racer die op kenteken blijft) zitten nu klapkoplampen en daar wil ik vanaf
ik heb bij verschillende 911 flatnose conversies (gewoon op NL kenteken) gezien dat de koplampen ook (behoorlijk laag) in de bumper zitten ingebouwd
er staat niks in de apk regelgeving over min. inbouwhoogte.
wel staat er dat:het horizontale gedeelte van de scheidingslijn moet zich bevinden tussen of op de lijnen van het scherm van het koplampafstelapparaat dan wel op het verlichtingsscherm,die overeenkomen met een daling van de lichtbundel ten opzichte van de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40mm/m
08 feb 2006 9:30
944 type2 schreef:porscheware schreef:Voor mij binnenkort een lege Katalysator. Optisch blijft alles dus hetzelfde.
Wat denk jij; kom ik ermee door de keuring zonder problemen?
als de uitlaatgassen de goede waarde hebben dan wel.
maar of oom agent er blij mee is?
08 feb 2006 10:46
porscheware schreef:Bedoel je dan het extra geluid of de hogere snelheid?
08 feb 2006 10:51
08 feb 2006 21:44
08 feb 2006 22:00
944 type2 schreef:nee,
de datum op je keuringsrapport,rechtsboven,is de vervaldatum.
voor die datum moet de auto gekeurd zijn.
09 feb 2006 0:11
09 feb 2006 10:44
anton964 schreef:
nog even over die katvervanger.of legekat.
waaraan zienze dat het niet goed is of dat je geen kat meer hebt?
meten ze dat in je uitlaat gassen?
zoja hoe kan het dan dat er zonder kat toch door de keuring komen?
en hoe groot is de kans dat ze hem af keuren zonder kat?
09 feb 2006 16:58
09 feb 2006 17:22
anton964 schreef:de mijne is van 92 en heeht op het kenteken u9 staan.
als ik het goed begrijp legekat geen probleem.
09 feb 2006 18:39
Devils son schreef:Als je een auto van vóór 1-1-1993 (eerste toelating) hebt dan is een 4-gastest niet nodig. Dan moet men alleen maar naar de CO waarde kijken. Met lege kat is er echter geen probleem om door de CO test te komen (blijkt uit vele ervaringen).
Als je aan de 4-gastest moet, dan heb je wel een probleem.
09 feb 2006 20:49
WdePundert schreef:Dat opent perspectieven.
10 feb 2006 16:37
10 feb 2006 16:53
WdePundert schreef:Jawel, ik heb een Amerikaanse uitvoering. (217 pk).
10 feb 2006 16:56
Marco schreef:wedstrijdje
![]()
![]()
15 feb 2006 15:15
15 feb 2006 17:47
15 feb 2006 17:50
15 feb 2006 17:53
16 feb 2006 23:20
patrick911 schreef:Stefan,
Na aanleiding van een discussie elders op dit forum, even de volgende vraag:
Bij APK, ongeacht of het een oude(re) of nieuwe auto is, wordt er gekeken naar de maximale snelheid van het voertuig en of de snelheidsindicatie op de huidige banden (H, V, ZR, etc) daarmee in overeenstemming zijn?
Thanks
16 feb 2006 23:21
Hansv schreef:Ha, die Porschisten;
....en volgens dat lijstje hoeft een kat inderdaad niet aanwezig te zijn en hoeft enkel het bijbehorende CO-percentage te kloppen.