Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

07 maart 2006 14:17

Olaf schreef:
adu schreef:Dan nog kun je een plekje hebben overgeslagen. Hoe verklaar je anders die zout-resten? .

964 is oud(er) ... rubbers zijn harder en hebben IMO een mindere afdichting ... zout en water gaat tussen de rubbers en de koets zitten ... daarna lekker in de verwarmde garage komt het zout er weer uit ...

Ik had er eigenlijk een foto'tje van moeten maken ... gewoon hele fijne streepjes zout bij de naadjes en de kiertjes :roll:

Oh ... :oops: sorry voor mijn onwetendheid --- I'm not worthy

07 maart 2006 17:28

Ik had het recent ook een keer en dacht "dat kan toch niet" maar blijkbaar wel dus !
Is inderdaad een heel raar gezicht. Net alsof je gewoon een streep zout vergeten bent om schoon te maken. :roll:

07 maart 2006 19:39

Renntech schreef:
Ik zal eens een voorbeeld geven.

Een paar maand geleden kwam hier een oudere meneer met een hele mooie 924S uit 1988. Deze meneer was heel erg trots op zijn auto en vertelde mij dat hij de auto nieuw had gekocht en dus eerste eigenaar was.

Hij kwam langs omdat er een klein plasje groene vloeistof onder de motor lag. Hij wilde niet meer naar de dealer waar hij altijd de auto in onderhoud had gehad en nieuwe had gekocht. De jongens die er nu werkten wisten niks meer van deze auto's, was zijn argument.

De man kon overigens wel huilen bij het zien van de onderkant. Hij zei: "Waarom hebben ze me dit nooit verteld, ik liet elk jaar een onderhouds beurt uitvoeren die veel geld koste bij de dealer en nu dit!
Als ik dit geweten had dan had ik er iets aan kunnen laten doen."

Euuuh, hoe zit dat met de 968?

Begin hem een beetje te knijpen... :oops:

07 maart 2006 19:56

Die heeft een kunstof benzine tank. :lol:

07 maart 2006 21:13

Bedankt!

Denk er nu toch over om bij een volgende beurt iets aan roestpreventie te laten doen.

Dacht er te makkelijk over omdat de auto verzinkt is. Ben hier misschien niet de enige in... :(

Oefffffffff

08 maart 2006 2:01

Oef zeg, kijk je even niet op het forum....wat een proza-productie.

Toch niet zo slecht dat winterslaapje voor mijn 964 :wink:

Bijna voorjaar..... hiep hoi

mvgr.

Roi

08 maart 2006 17:33

Retep968 schreef: Ben hier misschien niet de enige in... :(

Zeker niet. :D

Re: Strooizout / rijden in de winter

22 jan 2017 12:03

Retep schreef:Bedankt!

Denk er nu toch over om bij een volgende beurt iets aan roestpreventie te laten doen.

Dacht er te makkelijk over omdat de auto verzinkt is. Ben hier misschien niet de enige in... :(

Auto al behandeld tegen te pekel?

22 jan 2017 13:10

Verzinkt en aan de kilometerstanden in het onderhoudsboekje te zien is er flink doorgereden. Ik heb toch liever een paar rubbertjes die uitgedroogd zijn.......

Hier het resultaat van een kwartiertje demonteren: achter de overzetdorpels van de 3.2

70117

27 jan 2017 16:01

Ik zie op de weerkaart dat er een regen periode komt, ik wist niet dat ik daar nog eens blij van zou worden

Re:

27 jan 2017 17:21

Ik kan dit helaas bevestigen, de zooi van tegenwoordig is echt agressieve bende.

4 jaar geleden mijn Volvo 360 Cup wagen ook helemaal gerestaureerd en alles in industriële lak gezet (voor boten etc). Na een weekendje in de sneeuw spelen en daarna weer de garage in toch al weer nodige plekjes en nieuwe bouten begonnen al te corroderen.

Ik heb toen mijn lesje wel geleerd, inmiddels een andere Volvo 360 Cup voor de race gebouwd en die komt niet uit de garage tenzij er races zijn. Alles is na 1,5 jaar nog strak

pakkie schreef:Max,

Als het dit weekend droog is dan reken er maar op dat er nog wel degelijk net nodige zout op je auto terecht komt.
Of het visueel zichtbaar is na één keer in het zout rijden? Ja :(

Ik had mijn 930 destijds net en hij was vers voorzien van de nodige nieuwe onderdelen aan de onderzijde (o.a. motorisch en rvs-remslangen). Na 1 dag in het zout rijden en heel goed schoonmaken was na een paar weken helaas toch een lichte corrosie-laag ontstaan op de rvs-slangen :( Het kon uiteraard geen kwaad, maar zichtbaar was het wel.

Of je je er druk over moet maken is weer een ander verhaal.

28 jan 2017 17:47

Zo lekker eindje gereden na 5 wkn stilstand :mrgreen: En ja er ligt nog pekel op de weg. Nou jammer dan.

Na de rit ff goed gewassen en weer aan de druppelaar.

28 jan 2017 18:05

Thrill seeker

28 jan 2017 18:22

De 325 paarden MOESTEN vandaag naar buiten. Eind januari en nog niet buiten geweest, dat kon natuurlijk niet. Al snuivend en rochelend uit de sportuitlaat en 'auto-blippend' bij downshifts...heerlijk, wat een plezier. Helaas geen enkele andere P. gezien. Kurkdroge weg en meters grip. Nu weer in de garage, nog natikkend van de rit. Acculader eraan en als-ie afgekoeld is de hoes erover. Hopelijk snel weer!

28 jan 2017 18:24

Hier hetzelfde gevoel, ivm ernstige ontwenningsverschijnselen van de eigenaar moest de 997 vandaag uitgelaten worden. P staat na te tikken en de baas Is aan het nagenieten :D

28 jan 2017 19:10

Ik was dus niet de enige thrill seeker :mrgreen:

28 jan 2017 22:28

Hier ook; lekker ff wezen brullen :drive: Gelukkig dicht aan de grens, dus de 400 paarden losgelaten op de A31 :D

29 jan 2017 11:26

Ardennen schreef:Hier hetzelfde gevoel, ivm ernstige ontwenningsverschijnselen van de eigenaar moest de 997 vandaag uitgelaten worden. P staat na te tikken en de baas Is aan het nagenieten :D

+1 op en neer Winterberg. :-)

29 jan 2017 17:25

Lekker ff uitgelaten...

70198

29 jan 2017 18:49

Vandaag heerlijk gereden, en met mij nog een aantal Porsche rijders die ook genoten van het prachtige weer. Eerst kwam ik een prachtige 991 GT3 RS tegen, lekker stuk achter elkaar gereden, wat een fantastisvhe auto is dat toch met een schitterend geluid. De Belgische rijder had er zin, hij trok een aantal keren echt vol door tot boven de 200 km/u, dat was op de A76 in het zuiden. Ik vol gas er achter aan met mijn 981 S, dat wil zeggen poging tot.... :mrgreen: :mrgreen: want wat is die GT3 RS snel zeg....
Op de terugweg nog een stukje achter een 997 S gereden, die kon ik tenminste wel een beetje bijhouden. Al met al, een heerlijke middag

03 feb 2017 16:07

ik heb mijn auto gewoon een half uur laten draaien op de zoutvrije oprit :P

03 feb 2017 16:45

na het weekeinde kan alles weer op stal , komt weer een vorst periode aan. Wat me wel opvalt dat
er tegenwoordig overal preventief gepekeld wordt , journaal is net afgelopen met vorstverwachtingen
of ik zie de pekelwagens al rijden , dat was vroeger toch niet? of wordt ik nu oud? :?

03 feb 2017 17:05

@harryv8. Ja dat is ook mijn ervaring. Bij een beetje aangekondigde vorst gaan onze strooi-vrienden al bibberen en komen ze gelijk uit hun hok en dumpen ze zoveel mogelijk zout als ze kunnen. :pale:

03 feb 2017 17:42

(helaas) rij ik met mijn 986 daily ook de winter door..

Wel goed wassen, echter zal het zout wel in "holle" ruimtes komen.

Gezien ik van het voorjaar alle wielkuipen ga demonteren zal ik alles goed schoonmaken..

Ja zout is troep.. net als al die drempels.. doen ze toch beter in Oostenrijk..

03 feb 2017 19:28

skeijmel schreef:ik heb mijn auto gewoon een half uur laten draaien op de zoutvrije oprit :P

... da's eerder slecht dan goed ... voor een benzinemotor, die met dat half uurtje volgens mij ook niet echt op temperatuur komt ...
Plaats een reactie