Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

02 mei 2006 23:16

944 type2 schreef:is het wel een type 1?


Does 1983 ring a bell :?: :wink:

02 mei 2006 23:31

ja,dat wist ik wel!
misschien een speciale uitvoering? :roll:

maar ik heb even beter gekeken,onder de naam staat het! :oops:



al een paar biertjes op!! :drunken:

02 mei 2006 23:40

944 type2 schreef:misschien een speciale uitvoering? :roll:


... dat ook :wink:

02 mei 2006 23:44

qua interieur en motorisch bedoel ik

03 mei 2006 9:26

Neuh, volgens mij niet, alhoewel, ik bedoel, JA! Het is een 2.5 met 456pk! :cheesy:

Nee, zonder dollen, gewoon een witte type-1, pasha interieur, MET achtergordels dus... Maareh, moeten ze er dan wel of niet inzitten bij de APK? Dus als de 'mogelijkheid' er wel is enzo....

03 mei 2006 9:32

paSCal schreef:MET achtergordels dus... Maareh, moeten ze er dan wel of niet inzitten bij de APK? Dus als de 'mogelijkheid' er wel is enzo....

lijkt mij dat als je de achterbank eruit haalt je ook de "mogelijkheid" verwijdert

03 mei 2006 14:10

HenkC2C die 5 dagen geleden schreef:@ PaSCal:

Iedere zitplaats moet indien deze oorspronkelijk tijdens de typegoedkeuring(lees aflevering nieuw) standaard aanwezig waren, voorzien te zijn van goedfunctionerende gordels die onbeschadigd zijn.

In jullie geval denk ik dus 2x geen probleem want ik denk dat

1. de gordels niet standaard waren in 82/83.
2. er geen sprake meer is van zitplaatsen wanneer de rugleuningen (+zittingen) verwijderd zijn.

03 mei 2006 15:24

Duidelijk ja, dus gewoon voor de APK in elk geval de achterleuning eruit :cheesy: .... Iemand nog een setje 4-punts-gordels over ? :mrgreen:

03 mei 2006 17:24

Ja , maar niet in jouw kleur vermoed ik

Afbeelding

03 mei 2006 21:48

Heb nog een vraagje over de richtingaanwijzer en de APK.

Moet tie automatische terugkomen bij het uitkomen van de bocht? Wat moet het doen van de richtingaanwijzer, behalve alle lampjes die knipperen?

(De mijne heeft kuren. Niet erg voor een racer.)

04 mei 2006 0:28

nee,bij een eend gaat de richtingaanwijzer ook niet automatisch terug.

04 mei 2006 0:38

944 type2 schreef:nee,bij een eend gaat de richtingaanwijzer ook niet automatisch terug.


Bij een kever en bij een YA126 ook niet :idea: :wink:

04 mei 2006 17:38

Olaf schreef:
944 type2 schreef:nee,bij een eend gaat de richtingaanwijzer ook niet automatisch terug.


Bij een kever en bij een YA126 ook niet :idea: :wink:


Ik verkeer in goed gezelschap!

Thanks!

04 mei 2006 20:04

een YA126 :scratch:

nooit van gehoord!

04 mei 2006 20:34

944 type2 schreef:een YA126 :scratch:
nooit van gehoord!

Afbeelding

04 mei 2006 20:43

Rob Herfst schreef:Afbeelding


Mooi he' :?:


Ik had er eentje op GEEL kenteken :!:



:arrow: zeggen ze dat je in een 'vroege' Porsche moet werken :idea:

.... om over het benzine-verbruik nog maar te zwijgen :wink:

05 mei 2006 10:00

911-lover schreef:Ja , maar niet in jouw kleur vermoed ik
Afbeelding

Erhmz, het komt door de foto en het is eigenlijk heel donker blauw? (of in elk geval blauw?).... Wantuh, als ie PAARS is.... erhmz.... Nee, bedankt ;)

(zwarte of heel donkerblauwe moeten het dus worden ;) )

30 mei 2006 18:15

Weer een vraagje. Hoe zit het met olielekkage? Wordt daar in de APK naar gekeken? Is er een norm?

(mijn racer lekt genoeg olie om altijd met verse olie rond te rijden)

30 mei 2006 18:20

Om de achterliggers van de baan te laten glijden :?: :lol: :wink:

31 mei 2006 21:22

André 3.0 schreef:Om de achterliggers van de baan te laten glijden :?: :lol: :wink:


Inderdaad. Werkt prima :!: Alleen jammer dat je zelf ook iedere keer hetzelfde rondje moet rijden en je eigen olie weer tegenkomt :D Roesten doen Porsches niet zo, de mijne zal het nog 100 jaar uithouden. :lol:

Althans, als die door de APK heenkomt...

31 mei 2006 22:40

de wet is daar niet zo duidelijk over.
maar er mag niet te veel lekkage zijn.

dus wat jij er over zegt,zou dan niet mogen. :(

31 mei 2006 23:07

944 type2 schreef:de wet is daar niet zo duidelijk over.
maar er mag niet te veel lekkage zijn.

dus wat jij er over zegt,zou dan niet mogen. :(


ah, twijfelgeval dus. Thanks.

Heb wat overdreven. Hij lekt op een keerring bij de aandrijfas, alleen tijdens het rijden. Op een racedag 1,5 tot 2 liter. Denk dat een halve liter verbruik op een race zowiezo normaal is. Wordt denk ik een gokje die APK...

01 jun 2006 8:49

ga naar een bekende garagist van je laat hem apk nakijken en kan hij erdoor,dat zal hij jou snel vertellen dan laat je hem apk keuren zoniet
dan zit je tenminste niet aan de limiet vast en hoef je niet onnodig kosten te maken :wink: :wink: en hem binnen een x aantal dagen opnieuw ter keuringaan te bieden.

07 jun 2006 22:46

Van onze 928 werkt de snelheidmeter niet.
Indien tijdens de APK een (portable) navigatiesysteem met snelheidsaanduiding aanwezig is in de auto; is dit dan voldoende?

08 jun 2006 21:12

je zal dit niet geloven,maar het is echt waar!!


als er remverschil is,voor of achter,meer dan 25% moet er een proefrit gemaakt worden.
30% of meer is afkeur.
als je dan gaat rijden moet je kijken of de snelheidsmeter werkt. :?

in alle andere gevallen is dit geen afkeurpunt. 8)

de verlichting van het instrumentenpaneel moet wel werken.


met sommige dingen is de wet echt krom. :evil:
Plaats een reactie