Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 jun 2006 10:17

Renntech schreef:Exact. En na '90 voor de mensen die uiterlijk vertoon belangrijker vinden dan lekker sturen :mrgreen:


WHOEIII

Of voor mensen die er eerlijk vooruit durven te komen dat ze het verschil in sturen niet ervaren, maar in uiterlijk wel. :bigsmurf:

05 jun 2006 10:18

Zo kun je het ook formuleren :lol:

05 jun 2006 10:34

Renntech schreef:Nu denk ik anders. Ik wil gewoon een auto die lekker rijdt met niet te veel onzinnige poespas. Daar past de 964 tot 1991 beter bij dan de jongere.
En ik geef er alleen maar bij aan dat het niet uitmaakt of je een 89-er of een 93-er hebt. Technisch gezien dan. Allemaal kunnen ze kapot. Allemaal zijn ze fijn :lol:


Met het laatste ben ik het eens.

Maar om airbags onzinnige poespas te noemen...

05 jun 2006 10:34

ik ga ook voor die van voor '92

hoe zou dat toch komen :wink: :wink: :idea:

zal toch niet te moeilijk zijn he :roll: :?:

05 jun 2006 10:40

EriC4C schreef:Of voor mensen die er eerlijk vooruit durven te komen dat ze het verschil in sturen niet ervaren, maar in uiterlijk wel. :bigsmurf:

Ik denk dat het grote onzin is om te denken dat bij een 15 jaar oude auto kleine verschillen in uitvoering nu nog een significante invloed hebben op het al dan niet lekker sturen. De staat van de auto is daarvoor veel belangrijker.

05 jun 2006 12:21

Devils son schreef:Maar om airbags onzinnige poespas te noemen...

eh, ja eigenlijk vindt ik dat wel :oops:

05 jun 2006 13:20

iets anders: van hoeveel rondrijdende 964's mét airbag(s) zou die plofzak nog afgaan als je ergens tegenaan klotst? :roll:

oude techniek, 15 jaar niet getest en/of vervangen... schijnveiligheid? :?

05 jun 2006 13:40

Dat zijn van die hypothetische vragen waar je nooit een antwoord op krijgt... 8)

05 jun 2006 13:59

horn schreef:... schijnveiligheid? :?


Mijn idee :wink:

05 jun 2006 14:05

In Flat 6 las ik eens dat er met de eerste 964's serieuse problemen waren en dat ze daar eerder de later modellen aanrade...

05 jun 2006 14:05

Jurgen schreef:Dat zijn van die hypothetische vragen waar je nooit een antwoord op krijgt... 8)


dat hoop ik van harte voor je...

05 jun 2006 14:06

Godspeed schreef:In Flat 6 las ik eens dat er met de eerste 964's serieuse problemen waren en dat ze daar eerder de later modellen aanrade...


ja. maar als hij na 15 jaar nog probleemloos rijdt is hij ofwel al gemodificeerd ofwel ga je die problemen echt niet meer krijgen.

05 jun 2006 14:12

Das idd wel waar...

Een kennis van mij gaat nu zijn '91 964 C4 van de hand doen omdat hij vind dat het onderhoud te duur is. Voor een groot onderhoud (+ vervanging van de voorste remschijven maar dit was maar een 200 euro) betaalde hij toch al bijna € 2.500, blijkbaar is dit omdat de kleppen nog handmatig moeten afgesteld worden. Een probleem dat de 993 alvast niet heeft....

05 jun 2006 14:30

Godspeed schreef: Voor een groot onderhoud (+ vervanging van de voorste remschijven maar dit was maar een 200 euro) betaalde hij toch al bijna € 2.500, blijkbaar is dit omdat de kleppen nog handmatig moeten afgesteld worden. Een probleem dat de 993 alvast niet heeft....


:shock: IMO een erg hoog bedrag voor een "964" grote beurt - kan me niet voorstellen dat het bedrag zo hoog is vanwege het kleppen stellen :roll:

05 jun 2006 14:32

Idd nu het feit is wel dat hij zijn tweedehandse 964 niet bij de officiële dealer heeft gekocht en dat hij daar nu (letterlijk) de prijs voor betaald

05 jun 2006 14:33

Godspeed schreef:Idd nu het feit is wel dat hij zijn tweedehandse 964 niet bij de officiële dealer heeft gekocht en dat hij daar nu (letterlijk) de prijs voor betaald


:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :roll: :scratch:

05 jun 2006 14:37

Ik denk wel dat als je je porsche niet bij de officiële porsche-boer koopt je wel mag verwachten aan een hoger onderhoudsfactuur...

05 jun 2006 14:40

Godspeed schreef:Ik denk wel dat als je je porsche niet bij de officiële porsche-boer koopt je wel mag verwachten aan een hoger onderhoudsfactuur...



Nope :arrow: .... maar wel als je een Porsche koopt die achterstallig (of slecht) onderhoud heeft (gehad) :idea:

Komt 'ie weer :arrow: :arrow: AKK ... als je er zelf te weinig kaas van hebt gegeten :wink:

05 jun 2006 16:16

Veel belangrijker is toch de prijs en de staat van de auto ? We praten over auto's van tussen de 13 en 17 jaar oud.

Als je een 964 kunt vinden uit 1989 en uit de AKK blijkt dat de auto goed is op een paar dingetjes na............Onderhandelen over de prijs,en die paar dingetjes maak je zelf (of laat je doen).
Tenzij je persé een "30-jahre"uitvoering wil..........

AKK?

06 jun 2006 11:05

Heren,

Volgens mij is een AKK niet "heilig" en 100% risicomijdend. Wel aan te bevelen, ik bedoel je kunt er een hoop me afvangen als leek, maar Erwin (renntech) zal ook niet kunnen bevestigen dat de lagers de dag erop niet uitlopen. Het blijft mechanica en dat gaat gewoon een keer kapot.

Kijk mijn auto "zweet" de vraag is kun je daar als "liefhebber" mee leven of zal en moet dat verholpen worden? Een reflectorbalk en achterlampen die "dof zijn, barstjes vertonen" moet je dat vervangen van je zelf of niet? Steenslag, lichte beschadiging velgen geldt hetzelfde voor...

Wat ik ermee zeggen wil is het ligt ook aan de eigenaar en zijn of haar verwachtingen van de wagen. Voor mij maakt het niet uit of ie van '89 is of '94. Maar ik weet wel dat voor €20K geen "perfecte" 964 te koop is die aansluit bij mijn verwachting.

Daar is nog een hoop "Cash" aan te spenderen. :wink: Succes.

mvgr. Roi

Re: AKK?

06 jun 2006 11:56

Roi schreef:Volgens mij is een AKK niet "heilig" en 100% risicomijdend. Wel aan te bevelen, ik bedoel je kunt er een hoop me afvangen als leek, maar Erwin (renntech) zal ook niet kunnen bevestigen dat de lagers de dag erop niet uitlopen. Het blijft mechanica en dat gaat gewoon een keer kapot.

Helemaal mee eens. ;)

06 jun 2006 13:25

horn schreef:iets anders: van hoeveel rondrijdende 964's mét airbag(s) zou die plofzak nog afgaan als je ergens tegenaan klotst? :roll:

oude techniek, 15 jaar niet getest en/of vervangen... schijnveiligheid? :?


Na 15 jaar moet je de airbag vervangen. Of zoals ik dat noem: een goede gelegenheid om een mooi stuurwiel uit te kiezen.

En verder: zelfs bij nieuwe auto's gaan ze niet altijd af en gelukkig geldt voor de 964 dat deze is ontworpen om veilig te zijn zonder airbag. Het is dus een added bonus die in de meeste gevallen waarschijnlijk gewoon zal werken.

06 jun 2006 13:27

Renntech schreef:eh, ja eigenlijk vindt ik dat wel :oops:


Ieder zijn mening. Ik hoef niet per se een airbag, maar in sommige gevallen schijnen ze te helpen. Ik zou het niet weten, ik heb er nog nooit een doen afgaan...

06 jun 2006 13:31

en gelukkig geldt voor de 964 dat deze is ontworpen om veilig te zijn zonder airbag


Ook dat lijkt me een geval van schijnveiligheid.

06 jun 2006 14:10

michael schreef:
Ook dat lijkt me een geval van schijnveiligheid.


Rij een keer met een 356 cabrio tegen een boom aan met 30 km/u en we praten verder (of niet...).
Plaats een reactie