Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

15 jun 2006 19:38

Harley schreef:Beide. Is mij verteld in ieder geval :wink:


sucker.... :wink:


Mooi dat het weer oké is. :thumleft: Waar heb je eea laten repareren eigenlijk (gewoon uit nieuwsgierigheid)?

15 jun 2006 19:41

EriC4C schreef:Had al mijn twijfels destijds over de analyse :idea: en zat er als leek niet ver naast blijkbaar. :^:

Idd, je had gelijk :wink:
EriC4C schreef:Sorry :res: , maar bobinekabels was ook niet logisch. :wink:

Toch wel, de M64 motor heeft een dual-ignition system :wink:

15 jun 2006 19:43

Harley schreef:
EriC4C schreef:Sorry :res: , maar bobinekabels was ook niet logisch. :wink:

Toch wel, de M64 motor heeft een dual-ignition system :wink:

Juist daarom. :idea::idea: :wink:

15 jun 2006 19:44

horn schreef:...Waar heb je eea laten repareren eigenlijk (gewoon uit nieuwsgierigheid)?

Bij Visser in Hilversum.

15 jun 2006 19:49

EriC4C schreef:
Harley schreef:
EriC4C schreef:Sorry :res: , maar bobinekabels was ook niet logisch. :wink:

Toch wel, de M64 motor heeft een dual-ignition system :wink:

Juist daarom. :idea::idea: :wink:

Nou ben ik een auto-technisch onbenul :) maar er zitten twee rotors op die ieder 6 bougiekabels hebben. Iedere rotor heeft zijn eigen kabel naar de bobine toch :?: Of heet dat geen bobinekabel :?:

15 jun 2006 19:53

Harley schreef:Nou ben ik een auto-technisch onbenul :) maar er zitten twee rotors op die ieder 6 bougiekabels hebben. Iedere rotor heeft zijn eigen kabel naar de bobine toch :?: Of heet dat geen bobinekabel :?:

Precies :!: ..... en wat gebeurt er als je één van die twee kabels los haalt :?: :idea: ..... en beide kabels met steeds een storing op precies hetzelfde moment zou wel héél toevallig zijn hè. ;)

15 jun 2006 20:02

Ah, nu snap ik wat je bedoelt... Ik dacht dat je het oneens was met het feit dat er twee bobinekabels in zitten... :oops:

15 jun 2006 20:06

;)

Ik had het er ook direct bij kunnen typen, maar vond dit leuk(er). Afbeelding

15 jun 2006 21:43

Wat moet je ook met zo'n ouwe bak Harley ... :wink: Tijd voor een nieuw nummer ...

15 jun 2006 21:50

..jij wilt toch terug naar een ouder nummer... ruilen :?: :mrgreen:

15 jun 2006 22:23

Inruilen :idea: :wink:

15 jun 2006 22:42

adu schreef:Inruilen :idea: :wink:


Op een mooie soewarte 4S :wink:

15 jun 2006 22:45

Moet je er wel een fatsoenlijke herrie uitlaat onderzetten (gelezen in een ander draadje) dan mag je 'm bij mij inruilen. Hoef je niet al te veel bij te betalen... :P

Of bedoelde je dat niet :wink:

Maar Henk zit meer in de richting naar waar ik stiekum naar op zoek ben...

16 jun 2006 10:09

Ik inruilen op jouw 993 ... mooie dromen heb jij :mrgreen:

4S ... mooiiii, maarrr wel een hele hoop extra centjes voor een turbo-onderstel en paar pk-tjes meer ... Net als met de 993 S modellen, m.i. teveel geld voor wat je meer krijgt. Het wordt er voor betaald, er zijn kennelijk nog steeds liefhebbers genoeg.

16 jun 2006 10:33

Voor zover ik weet droom ik nooit...
Maar vergis je niet, zoek maar eens op internet naar gebruikte 993's en 996-en, de prijzen voor een 1995 993 of een 996 uit 1998 liggen al vrijwel gelijk op het moment.

Je hebt gelijk imho, gebruikte 993 4S-en zijn overprijsd... maar wel erg mooi...

Afbeelding

16 jun 2006 10:35

Harley schreef:Voor zover ik weet droom ik nooit...

Nou ..... volgens Agnes ..... Afbeelding

16 jun 2006 10:42

...ach, een 4S is me wel een ruzietje waard hoor :wink: Komt altijd weer goed 8)

16 jun 2006 13:57

Harley schreef:(...)ruzietje (..) Komt altijd weer goed 8)


Plak er een pleister op :arrow: beproefde methode :lol:

16 jun 2006 14:00

Harley schreef:(..)zoek maar eens op internet naar gebruikte 993's en 996-en, de prijzen voor een 1995 993 of een 996 uit 1998 liggen al vrijwel gelijk op het moment(..)


Goedkoopste (onderhoud ... :?: ) 996 die je kunt vinden (ca. € 38.000,- bij particulier) versus voor '95-er dure 993 dan? Appels met peren, maar in hoofdlijn heb je gelijk. De prijs van een late 993 overstijgt nu al de prijs van een vroege 996! Chappeau, voor wat het waard is - ik zou die 993 namelijk liever wat goedkoper zien, want dan doet het niet zo'n zeer aan de portemonnee als je er eentje koopt ... snappie

16 jun 2006 14:47

adu schreef:Plak er een pleister op :arrow: beproefde methode :lol:

...goed geheugen hoor. :)

16 jun 2006 15:01

adu schreef:...ik zou die 993 namelijk liever wat goedkoper zien, want dan doet het niet zo'n zeer aan de portemonnee als IK er eentje koop...

:wink:

Ik volg de prijsontwikkeling van de 993 op de voet (en die van de 996), wat er uiteindelijk gebeurt, de tijd zal het leren. Daar is al zo veel over ge-OH'd op dit forum... :roll:
Maar ik blijf een beetje om me heen kijken naar een mooie zwarte 4S. (993 of 996) :wink:

Soms denk ik wel eens dat het ook mooi zou zijn om een rode 993 te kopen en die om te bouwen naar RS spec... een echte is toch niet te betalen. Droom ik toch wel eens blijkbaar
:)

16 jun 2006 15:14

Harley schreef:(..) ik blijf een beetje om me heen kijken naar een mooie zwarte 4S. (993 of 996) :wink: Soms denk ik wel eens dat het ook mooi zou zijn om een rode 993 te kopen en die om te bouwen naar RS spec... een echte is toch niet te betalen. Droom ik toch wel eens blijkbaar


993 :arrow: RS specs ... lijkt me ook wel wat, wij gebruiken de Po toch niet dagelijks dus beetje ruig mag het wel zijn toch :lol:

16 jun 2006 16:13

Van een standaard 993 Carrera 2 kan je met wat moeite toch een redelijke 993 RS wannabee maken... dus wie weet...

Afbeelding

16 jun 2006 16:33

Harley schreef:
adu schreef:...ik zou die 993 namelijk liever wat goedkoper zien, want dan doet het niet zo'n zeer aan de portemonnee als IK er eentje koop...

:wink:

Ik volg de prijsontwikkeling van de 993 op de voet (en die van de 996), wat er uiteindelijk gebeurt, de tijd zal het leren. Daar is al zo veel over ge-OH'd op dit forum... :roll:
Maar ik blijf een beetje om me heen kijken naar een mooie zwarte 4S. (993 of 996) :wink:

Soms denk ik wel eens dat het ook mooi zou zijn om een rode 993 te kopen en die om te bouwen naar RS spec... een echte is toch niet te betalen. Droom ik toch wel eens blijkbaar
:)



Er staat een hele mooie zwarte 4s uit 1996 met 100k bij Jan Luitink.

Het is maar ff een tip, maar heb het idee dat je wel snel moet zijn.
Heeft het zelfde interieur als de turbo van Piet.

16 jun 2006 16:35

ach ja, dromen ... :lol: weet er dan ook nog wel een paar

Afbeelding
Plaats een reactie