Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

26 jun 2006 22:55

Jort schreef:
Klinkt nog steeds een beetje tricky.


Het is wel een sportauto...

26 jun 2006 23:40

Interessant :idea:

Een 3.2 is veel meer overstuurd dan een 964, hoe zit dat als je je 3.2 achterstevoren tegen de boom zet? $$$?

26 jun 2006 23:42

Devils son schreef:
Jort schreef:
Klinkt nog steeds een beetje tricky.


Het is wel een sportauto...


Samengevat:

de 968CS en 964 zijn beide sportauto's. Beide kunnen zeer neutraal zijn, de 964 blijft echter een beetje tricky, daar waar de 968CS makkelijker is te corrigeren als het (te) hard gaat.

27 jun 2006 0:32

:@: ErikE :arrow: 968 RWD versus 964 4WD :arrow: ook weleens gedacht aan de gewichtsverdeling :idea: :wink:

27 jun 2006 8:59

wolf schreef:Interessant :idea:

Een 3.2 is veel meer overstuurd dan een 964, hoe zit dat als je je 3.2 achterstevoren tegen de boom zet? $$$?


Volgens mij heeft de Supreme Court e.e.a. teruggedraaid. Dat wordt dus gewoon de eifeltoren afspringen als je zelfmoord wil plegen...

27 jun 2006 9:02

Jort schreef:Beide kunnen zeer neutraal zijn, de 964 blijft echter een beetje tricky, daar waar de 968CS makkelijker is te corrigeren als het (te) hard gaat.


De 968 kan net zo goed iets anders doen dan wat de bestuurder had gewild/verwacht. Ik denk zelfs dat de 964 C4 zich makkelijker laat corrigeren door de aanwezigheid van PDAS.

Het rijdt vooral anders, niet zozeer beter of slechter...

27 jun 2006 9:49

ErikE schreef:Nee hoor 4Gb3.0GHz.... ik bedoel toch echt hetzelfde. Moet je zelf ook maar eens iets meer op de limiet gaan tuffen; je merkt in de bochten het sleuren van de overgang van % aandrijfkracht van rwd naar fwd echt... en alles er tussen in.

Zoals adu al schreef :idea: ;)

27 jun 2006 10:42

Devils son schreef:
Jort schreef:Beide kunnen zeer neutraal zijn, de 964 blijft echter een beetje tricky, daar waar de 968CS makkelijker is te corrigeren als het (te) hard gaat.


De 968 kan net zo goed iets anders doen dan wat de bestuurder had gewild/verwacht. Ik denk zelfs dat de 964 C4 zich makkelijker laat corrigeren door de aanwezigheid van PDAS.

Het rijdt vooral anders, niet zozeer beter of slechter...


Ik durf te wedden dat een 968 makkelijker is te corrigeren als je een bocht te hard in duikt. Niet anders dan bij andere transaxles, waarschijnlijk scherper. Die straft dat niet meteen af met een pendule effect. En aangezien geen enkel stukje ondergrond, geen enkele bocht op geen enkel moment hetzelfde is op de openbare weg, maakt dat de 968CS voor het gevoel wellicht beter handelbaar (zie start topic).
En ja, dat kun je ook onder de noemer "anders" plaatsen.

27 jun 2006 11:01

Jort schreef:
Ik durf te wedden dat een 968 makkelijker is te corrigeren als je een bocht te hard in duikt.


Ik ben bang dat je PDAS onderschat... Dat gezegd hebbende: een Golfje 1.4 is waarschijnlijk nog gemakkelijker te rijden. Dus of het een kwaliteit is?

Het gaat mij om het rijplezier. En dat heb je sowieso in beiden. En het is vooral anders. Zou ik overigens een dedicated track car willen kopen zou mijn keuze zeker vallen op een 968 CS met M030 (en sper, waarvan ik even niet zeker weet of dat nu wel of niet in M030 zit bij de CS).

27 jun 2006 12:56

Devils son schreef:
Jort schreef:
Ik durf te wedden dat een 968 makkelijker is te corrigeren als je een bocht te hard in duikt.


Ik ben bang dat je PDAS onderschat... Dat gezegd hebbende: een Golfje 1.4 is waarschijnlijk nog gemakkelijker te rijden. Dus of het een kwaliteit is?

Bij een sportauto met een onderstel als de 968CS is dat een kwaliteit. Die rijdt niet als een dweil (Golf 1.4).

Of ik PDAS onderschat weet ik niet. Ik geef slechts een opsomming van eerdere berichten:
..maar te snel de bocht in en je bent gezien met een C4 (ook origineel) en C2...

27 jun 2006 13:12

Jort schreef:
Of ik PDAS onderschat weet ik niet. Ik geef slechts een opsomming van eerdere berichten:
..maar te snel de bocht in en je bent gezien met een C4 (ook origineel) en C2...


Toevoeging: en een 968...

27 jun 2006 13:33

Devils son schreef:
Jort schreef:
Of ik PDAS onderschat weet ik niet. Ik geef slechts een opsomming van eerdere berichten:
..maar te snel de bocht in en je bent gezien met een C4 (ook origineel) en C2...


Toevoeging: en een 968...


Da's gek, nooit last van gehad met welke 944 dan ook. Prima te corrigeren. Andere mensen dezelfde ervaring met de 968? :roll:

27 jun 2006 13:39

Jort schreef:
Devils son schreef:
Jort schreef:
Of ik PDAS onderschat weet ik niet. Ik geef slechts een opsomming van eerdere berichten:
..maar te snel de bocht in en je bent gezien met een C4 (ook origineel) en C2...


Toevoeging: en een 968...


Da's gek, nooit last van gehad met welke 944 dan ook. Prima te corrigeren. Andere mensen dezelfde ervaring met de 968? :roll:


Dan ben je nog niet TE snel geweest :wink:

27 jun 2006 13:47

ppp 356 schreef:
Jort schreef:
Devils son schreef:
Jort schreef:
Of ik PDAS onderschat weet ik niet. Ik geef slechts een opsomming van eerdere berichten:
..maar te snel de bocht in en je bent gezien met een C4 (ook origineel) en C2...


Toevoeging: en een 968...


Da's gek, nooit last van gehad met welke 944 dan ook. Prima te corrigeren. Andere mensen dezelfde ervaring met de 968? :roll:


Dan ben je nog niet TE snel geweest :wink:


Inderdaad, zo kun je een mooie draai geven aan zo'n uitspraak. Als je met 100km/u een haarspeldbocht in vliegt heb je in elke auto een probleem :wink:

De context was vergevingsgezindheid/corrigeerbaarheid/handelbaarheid. De uitspraak van Devils Son deed vermoeden dat die vergevingsgezindheid bij de 964 C4 en C2 ontbreekt op het moment dat je te snel een bocht in duikt. Te snel om je (ideale/ingestuurde) lijn te behouden zonder correctie, of te snel om überhaupt te kunnen corrigeren? In het laatste geval zou de toevoeging overbodig zijn. Geldt namelijk voor elk soortig mobiel...

Maar goed, als Devils Son inderdaad laatstgenoemde bedoelde, kunnen we misschien concluderen dat sneller dan optimaal een bocht induiken ook met een 964 C2 of C4 prima te corrigeren is.

27 jun 2006 14:05

Jort schreef:
Maar goed, als Devils Son inderdaad laatstgenoemde bedoelde, kunnen we misschien concluderen dat sneller dan optimaal een bocht induiken ook met een 964 C2 of C4 prima te corrigeren is.


Met de C4 wel, mede dankzij DPAS.

En het is precies wat ik bedoelde. Open deur, maar wat ik dan ook bedoelde was dat PDAS veel fouten goed kan maken... behalve natuurlijk te snel een bocht in gaan, want dan helpt niets meer (ook ESP en dergelijke hulpmiddelen staan daar machteloos tegen).

07 jul 2006 22:21

EriC4C schreef:
911-lover schreef:Leuk om te horen dat er nog iemand meer dan aangenaam verrast is van deze (ondergewaardeerde) wagen. :wink:

Tja, als je het maar vaak genoeg tegen jezelf blijft zeggen dan begin je er nog in te geloven ook hè. :roll:
Blijkbaar bevalt dat idee je wel dus.


Ik wil enkel een ervaring delen (na 4,5 jaar 911 te hebben gereden kan ik WEL vergelijken)
Neme het aan wie het aannemen wil , en wie het niet wil horen , hou gerust de oren verder gesloten voor wie niet tegen de waarheid kan.
Ik heb zeker nooit minderwaardig over een 911 gepraat en telkens gezegd dat er ooit eentje terug komt en de reden waarom.
En geloof me, voor het geld dat me al geboden is voor mijn 968CS heb ik hier in België al late 3.2 of een goede vroege 964 als ik deze echt terug zou willen. Ik hoef mezelf niets wijs te maken :wink:

08 jul 2006 11:40

911-lover schreef:Neme het aan wie het aannemen wil , en wie het niet wil horen , hou gerust de oren verder gesloten voor wie niet tegen de waarheid kan.
Ik heb zeker nooit minderwaardig over een 911 gepraat en telkens gezegd dat er ooit eentje terug komt en de reden waarom.

:bang:

Dat jij blijkbaar de 968 wel onderwaardeerde (t.o.v. de 911) en het rijden in een 968(CS) nodig had om daarvan te "genezen" wil toch niet zeggen dat de 968 een ondergewaardeerde Porsche is :!: :roll:

Niemand die zich hier serieus negatief uitlaat over een 968 (t.o.v. een 911). Bezitter(s) van een 968 voelen zich daarentegen blijkbaar wel geroepen om hun keuze te verdedigen. Over wie/wat zegt dat wat dus :?: :idea:

Ik kies persoonlijk bewust wel voor een 911 en niet voor een 968. Dat zegt echter wel iets over de 911 en niets over een onderwaardering van de 968. :idea::idea:

08 jul 2006 12:37

Ik ben het met Eric eens!
Komt omdat dat in deel 2 van de bijbel staat (924,944 & 968)

Het klopt idd. dat hier eigenlijks nooit iets negatiefs is geschreven over de 968. (of ik heb het over het hoofd gezien...)

De 924 heeft een "slecht" imago door de eerste leveringen met Audi techniek. Maar de 944 en 968 zijn echt super auto's.

Ik kan zegen dat ik in een hoop Porsche's heb gereden van 924 t/m 997S.
Feit is dat de front-engins echt super rijden.
Alleen vindt IK een 928 teveel een GT om echt leuk bochtenplezier aan te beleven. Op de snelweg daarentegen -> Wauw.

Hadden de 4 cilinders het geluid van de 6 cilinders gehad waren ze denk ik nog meer gewaardeerd dan nu.
Plaats een reactie