Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

27 jul 2006 17:40

Appie schreef:thanx ik heb nu weer een flesje olie in de auto liggen


Handig met 1 liter op 10.000 km :shock: :roll: :wink:

27 jul 2006 17:43

horn schreef:
Appie schreef:thanx ik heb nu weer een flesje olie in de auto liggen


Handig met 1 liter op 10.000 km :shock: :roll: :wink:


Als je dagelijks 1000 Km rijdt :idea:

27 jul 2006 17:56

da's waar. Heb je wel dikke kuiten als je dat in een 3.2 doet... :twisted:

27 jul 2006 18:11

beter dan dagelijks bij de garage in een damescabriootje 8)

27 jul 2006 20:25

Niet als het hoofdzakelijk snelwegkilometers zijn :twisted: :lol: :lol: :lol:

27 jul 2006 22:57

horn schreef:
Appie schreef:thanx ik heb nu weer een flesje olie in de auto liggen


Handig met 1 liter op 10.000 km :shock: :roll: :wink:



Wat helemaal erg is ik heb zelfs twee flesjes gekocht.

27 jul 2006 23:33

wolf schreef:beter dan dagelijks bij de garage in een damescabriootje 8)


Autsj, that hurts :cry: :wink:

Afbeelding

reviseren??

30 jul 2006 19:26

ik heb een p uit 87 een 3,2 met 272000km en geen enkel probleem .
verbruik 1 op 2100 km dus niet echt zorgwekkend dacht ik zo.

ps. de vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht en reed er mee naar zijn werk ,300km per dag met mooi weer.
dus compressie meten en goed op bijgeluiden letten en nergens aankomen . soms word een motorblok niet beter met nieuwe onderdelen er in. succes verder

gerard

31 jul 2006 10:30

Een respectabel aantal kilometers en dat zonder revisie? Dat geeft wel moed. :wink:

31 jul 2006 13:40

horn schreef:...Heb je wel dikke kuiten als je dat in een 3.2 doet... :twisted:

Wist niet dat jij ook 3.2 gereden had; dacht alleen maar de luxe 964 :?: :roll: :lol: :wink:

Ik wel, 80000 km, en nog steeds nergens dik :P

31 jul 2006 22:01

lindemans schreef:Ik zit op 1 op 1.600 met mn 3.2 (10W40 olie).

0W40 is echt te dun voor een 3.2; waar rij je nu mee ?
Iets dikkere olie scheelde bij mij merkbaar in verbruik.

Helemaal niet mee eens; in mijn 3.2'tje gaat Mobil 1 (0W40) en het verbruik is ongeveer 0,375 :lol: liter per 8.000 km. Oftewel tussen de jaarlijkse beurten in zakt het oliepeil tot ongeveer halverwege de peilstok.
Misschien komt dat omdat er in mijn 3.2'tje altijd al 0W40 is gegaan? :shock:
Wat wel opvalt is dat het ene Porsche Centrum 11 liter nodig heeft voor verversen en het andere Centrum aan 8 liter genoeg heeft! :roll:

31 jul 2006 22:03

horn schreef:da's waar. Heb je wel dikke kuiten als je dat in een 3.2 doet... :twisted:

Wat dacht je van pijn achter de linker knieschijf?

31 jul 2006 22:53

Misschien moet je ook eens proberen meer dan 3000 toeren te maken, Nicolo' :twisted:

01 aug 2006 3:19

Ik heb ook de Mobil1 0-W40,maar vind het in de praktijk toch net ff wat TE dun.
Overigens heb ik (pas) 4000+ km weg maar kan gewoon nog niets bijvullen,aangezien het peil nog steeds prima staat! :oops: ,op zich niet slecht!
Klok: 223.000 en nog wat km's.

01 aug 2006 7:05

wolf schreef:Misschien moet je ook eens proberen meer dan 3000 toeren te maken, Nicolo' :twisted:

In de zin van, dan hoef je minder te schakelen of om meer olie te verbruiken? :?

01 aug 2006 23:58

WdePundert schreef:
Het gekke is dat er géén rookwolken uit de uitlaat komen. Enkel bij het starten. Ook mensen die achter mij gereden hebben constateerden géén rook. Wel zit er na verloop van tijd wat aanslag op de bumper boven de uitlaat.


Ik heb na een tijd rijden ook een soort zwartige waas over de hele achterzijde zitten maar het olieverbruik kan ik niet meten (afgelopen jaar 7000km tussen de beurten en géén olie verbruik) Motor heeft nu 155k gelopen en volgens de garage die de laatste grote beurt heeft uitgevoerd hoefde ik nog laaaaaaang niet aan revisies of wat dan ook te denken (ook koppeling is nog nooit vervangen en is nog in uitstekende conditie). Auto is zowel door mij als door de vorige eigenaar ook af en toe op het circuit uitgelaten dus het ligt niet aan het voorzichtige rijden!

02 aug 2006 7:50

RED CABRIOLET schreef:Ik heb na een tijd rijden ook een soort zwartige waas over de hele achterzijde zitten maar het olieverbruik kan ik niet meten (afgelopen jaar 7000km tussen de beurten en géén olie verbruik) Motor heeft nu 155k gelopen en volgens de garage die de laatste grote beurt heeft uitgevoerd hoefde ik nog laaaaaaang niet aan revisies of wat dan ook te denken (ook koppeling is nog nooit vervangen en is nog in uitstekende conditie). Auto is zowel door mij als door de vorige eigenaar ook af en toe op het circuit uitgelaten dus het ligt niet aan het voorzichtige rijden!

Dan verbruik je wèl veel banden. :lol:

02 aug 2006 10:45

RED CABRIOLET schreef:
Ik heb na een tijd rijden ook een soort zwartige waas over de hele achterzijde zitten maar het olieverbruik kan ik niet meten (afgelopen jaar 7000km tussen de beurten en géén olie verbruik) Motor heeft nu 155k gelopen en volgens de garage die de laatste grote beurt heeft uitgevoerd hoefde ik nog laaaaaaang niet aan revisies of wat dan ook te denken (ook koppeling is nog nooit vervangen en is nog in uitstekende conditie). Auto is zowel door mij als door de vorige eigenaar ook af en toe op het circuit uitgelaten dus het ligt niet aan het voorzichtige rijden!

Bij mij is het alleen net boven de uitlaat. Wel vreemd dat jij dan géén olie verbruikt.

02 aug 2006 11:16

RED CABRIOLET schreef:Motor heeft nu 155k gelopen .... (ook koppeling is nog nooit vervangen en is nog in uitstekende conditie).

Wil je niet ongerust maken, maar als dit nog de 1e koppeling is dan komt de vervanging er ECHT snel aan :idea:

Beter eens testen dicht bij huis; die van mij was bij 125.000 daarna ook plotseling helemaal weg :!:

02 aug 2006 16:56

Mijn 3.2 uit '84 met 170.000 op de teller verbruikt minder dan 1:5000.
Net nieuwe koppeling plus gereviseerde versnellingsbak. Schoot uit zijn 1. Vorig jaar beide kettingspanners vervangen.
Motor is naar mijn mening nog lang niet toe aan revisie.
Compressie op de cilinders is bv uitstekend.

Groeten Henk

02 aug 2006 17:36

Henk schreef: Vorig jaar beide kettingspanners vervangen.
Groeten Henk

Uit voorzorg, of kreeg je tekenen dat het nodig was en zo ja, hoe merkte je dat?

02 aug 2006 21:06

Paul van Engelen schreef:Wil je niet ongerust maken, maar als dit nog de 1e koppeling is dan komt de vervanging er ECHT snel aan :idea:

Beter eens testen dicht bij huis; die van mij was bij 125.000 daarna ook plotseling helemaal weg :!:


Heb de koppeling op 7 juli nog een dag getest op Z'voort en hij deed het uitstekend :wink: Maar als hij d'r morgen uitligt zal ik er niet om treuren, dan heeft hij z'n dienst ruimschoots bewezen.

02 aug 2006 22:36

WdePundert schreef:
Henk schreef: Vorig jaar beide kettingspanners vervangen.
Groeten Henk

Uit voorzorg, of kreeg je tekenen dat het nodig was en zo ja, hoe merkte je dat?

Bij een bezoek aan de garage hoorden ze een vreemd geluid. Bleek 1 van de kettingspanners te zijn. Uit voorzorg ook de ander bekeken en natuurlijk vervangen. Kleppen gesteld, Nokkenassen gesynchroniseerd en vanaf dat moment weet ik pas echt hoe een 3.2 behoort te "lopen".

Groeten Henk

02 aug 2006 23:41

Nicolò schreef:Wat wel opvalt is dat het ene Porsche Centrum 11 liter nodig heeft voor verversen en het andere Centrum aan 8 liter genoeg heeft! :roll:


De ene berekent de werkelijke hoeveelheid olie die hij er in mikt, dat is ca 8 liter. Je krijgt nl. nooit alles er uit omdat er bv veel in leidingen en in de oliekoeler blijft zitten (2-3 liter).
De ander rekent de totale hoeveelheid olie die er in kan als het systeem helemaal leeg zou zijn, maar wat hij er mi nooit in krijgt. Die naait je dus voor 3 liter x veel te veel geld per liter denk ik.

06 aug 2006 8:45

10 liter moeten vullen na olieverversen en een filter vervangen is meer regel dan uitzondering.
Heel af en toe een uitschieter naar iets minder of meer olie.

Met de 8 gefactureerde liters heb je waarschijnlijk te weinig gefactureerd gekregen. :roll:

Na het olie aflaten vul ik de tank altijd met 8 liter olie. Na het warm draaien moet daar bijna altijd 2 liter bij.
Plaats een reactie