Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: van welke porsche komen deze velgen nou precies???

16 okt 2006 15:14

sebas20vt schreef:
manuel pelzer in kerkrade


Die stond bij mij al niet zo hoog aangeschreven (gebaseerd op een blik op zijn site, dus an sich een nietszeggende mening).

Maarre... welk bestelnummer staat er nu op de velg?

16 okt 2006 15:23

sebas20vt schreef: ... zit nu op 284 pk en 420 NM.


Aan de krukas :?: en dat op voorwielen die met adaptorplaten aan de remschijven zitten :shock:

Leuk voor rechtuit, als je dat vermogen uberhaupt al op de straat kan krijgen :idea:


911 Type 964 heeft standaard 250 Pk op de achterwielen :wink: .... en een koppel van 310 Nm bij 4800 toeren

16 okt 2006 15:28

sebas20vt schreef:
Olaf schreef:
michael schreef:
sebas20vt schreef:kleine 20


Heb je een top 911 3.2 voor.


Of een hele nette 911 SC :wink:

.... of de 911 (type 964) van Ome Bart :roll:

sebas20vt schreef:En ik vind dit persoonlijk een super mooie velg. Al stond er Lada op.


Yeah Right :twisted: :wink:


Ja, maar spreek je dan over qua vermogen ( PK, NM )

zit nu op 284 pk en 420 NM.


Nog een beetje grip bij vlot accelereren? Of eerst een setje voorbanden oproken tot in de 3de versnelling? Waarom overstappen naar een P? Kan alleen maar tegenvallen qua vermogen dan.

BTW uitdraai van een rollenbanktest?

16 okt 2006 15:34

michael schreef:
sebas20vt schreef:
Olaf schreef:
michael schreef:
sebas20vt schreef:kleine 20


Heb je een top 911 3.2 voor.


Of een hele nette 911 SC :wink:

.... of de 911 (type 964) van Ome Bart :roll:

sebas20vt schreef:En ik vind dit persoonlijk een super mooie velg. Al stond er Lada op.


Yeah Right :twisted: :wink:


Ja, maar spreek je dan over qua vermogen ( PK, NM )

zit nu op 284 pk en 420 NM.


Nog een beetje grip bij vlot accelereren? Of eerst een setje voorbanden oproken tot in de 3de versnelling? Waarom overstappen naar een P? Kan alleen maar tegenvallen qua vermogen dan.

BTW uitdraai van een rollenbanktest?


1 2 en 3 is gewoon rustig gas geven. Is ook niet gebouwd om te sprinten. Maar een k04 turbo was niet veel duurder dan een K03. maar scheelt wel een 60 PK.

16 okt 2006 15:37

Olaf schreef:
sebas20vt schreef: ... zit nu op 284 pk en 420 NM.


Aan de krukas :?: en dat op voorwielen die met adaptorplaten aan de remschijven zitten :shock:

Leuk voor rechtuit, als je dat vermogen uberhaupt al op de straat kan krijgen :idea:


911 Type 964 heeft standaard 250 Pk op de achterwielen :wink: .... en een koppel van 310 Nm bij 4800 toeren


Adapters maak ik mee geen zorgen om. Ia allemaal gehard staal, met geharde bouten. Nog best zwaar die dingen. Dus geen alu shit.

Re: van welke porsche komen deze velgen nou precies???

16 okt 2006 15:38

Devils son schreef:
sebas20vt schreef:
manuel pelzer in kerkrade


Die stond bij mij al niet zo hoog aangeschreven (gebaseerd op een blik op zijn site, dus an sich een nietszeggende mening).

Maarre... welk bestelnummer staat er nu op de velg?


Heb de wagen in mijn loods staan, ben nu op mijn werk. Zal vanavond ff kijken.

16 okt 2006 15:55

sebas20vt schreef:Sorry dat ik het zeg, maar je merkt echt een duidelijk verschil tussen mensen die respect hebben voor andermans werk en mensen die uit de hoogte doen omdat ze Porsche rijden, beetje jammer.


Als je even je eigen topicje doorleest en de URL-etjes aanklikt zal je merken dat ik wel respect heb voor verbouwd wagens en ook voor niet Porsches. Wat jij nu hebt had ik soortgelijk al een dikke 10 jaar terug .
Ps : Ik heb die wagen nog steeds.
En hoe mooi verbouwd en snel dat de wagen ook is (en die is sneller dan de meeste P's en andere superwagens) het heeft het charisma niet.
Vandaar dat ik er nu niet meer mee rijd.
En ivm de emoticons, dat hebben anderen al uitgelegd.
Het is goed bedoeld (het moet niet steeds even ernstig zijn , ook wij Porschemensen hebben zin voor humor) , dus neem het niet aanvallend aan :wink:

Als ik iets geleerd heb in die 15 jaar dat ik in de auto en tuningwereld zit is dat de arrogante mensen en "dikke nekken" niet daar zit waar leken het verwachten , maar in de gewone merken (lees vb VW , Opel , ...) Helaas :cry: :cry: :cry:

-15 jaar autofreak 12 jaar voorzitter van een autoclub geweest, 10 jaar organisator geweest van een zeer groot treffen , 9 jaar eigenaar van een tuningsshop en door de jaren meerdere honderden meetings en shows bezocht of zelf op gestaan met de winkel. Dus ik kan wel stellen dat ik weet waarover ik praat-

16 okt 2006 16:12

Dus :res:

16 okt 2006 16:16

911-lover schreef:
sebas20vt schreef:Sorry dat ik het zeg, maar je merkt echt een duidelijk verschil tussen mensen die respect hebben voor andermans werk en mensen die uit de hoogte doen omdat ze Porsche rijden, beetje jammer.


Als je even je eigen topicje doorleest en de URL-etjes aanklikt zal je merken dat ik wel respect heb voor verbouwd wagens en ook voor niet Porsches. Wat jij nu hebt had ik soortgelijk al een dikke 10 jaar terug .
Ps : Ik heb die wagen nog steeds.
En hoe mooi verbouwd en snel dat de wagen ook is (en die is sneller dan de meeste P's en andere superwagens) het heeft het charisma niet.
Vandaar dat ik er nu niet meer mee rijd.


Nochthans heel mooie wagen die super-corsa (die was een 8-tal jaar geleden nog HET voorbeeld voor het opbouwen van mijn corsa A-tje (1ste wagen :) ))

16 okt 2006 16:32

sebas20vt schreef:Ja, maar spreek je dan over qua vermogen ( PK, NM )

zit nu op 284 pk en 420 NM.


:shock: :shock: :shock:

Waar haal je dat vandaan....

sebas20vt schreef:...Deze is inmiddels vervangen door een iets :} sterkere 1.8 20V Turbo uit de audi TT


Volgens mij levert deze motor vanuit de 2005 serie 'slechts' 187 pk. Daarnaast kan deze motor met met de inhoud/toeren kromme nooit zo hoog komen volgens mij...
Laatst bijgewerkt door maurice op 16 okt 2006 17:10, in totaal 2 keer bewerkt.

16 okt 2006 16:43

225 pk en 280 nm, maar door een beetje aan die turbo te schroeven kan daar best wat mee denk ik, maar zoveel koppel...
is dat op een rollenbank gemeten of op een excelsheet?

16 okt 2006 16:46

mhoeneveld schreef:
sebas20vt schreef:Ja, maar spreek je dan over qua vermogen ( PK, NM )

zit nu op 284 pk en 420 NM.


:shock: :shock: :shock:

Waar haal je dat vandaan....

sebas20vt schreef:...Deze is inmiddels vervangen door een iets :} sterkere 1.8 20V Turbo uit de audi TT[url]


Volgens mij levert deze motor vanuit de 2005 serie 'slechts' 187 pk. Daarnaast kan deze motor met met de inhoud/toeren kromme nooit zo hoog komen volgens mij...[/url]


BAM is orgineel op 1 bar 225 pk, rijd nu op 1.6 bar. reken uit je winst.

16 okt 2006 16:48

sebas20vt schreef:Waar haal je dat vandaan....

jouw post van Ma Okt 16, 2006 15:07 :wink:

16 okt 2006 16:57

dit is met orginele ecu en chip

Audi TT 225pk 225pk 260pk 280nm 360nm

Ik heb dan nog een bewerkte uitlaat, kop, nokkenas en vrij programeerbare ecu van ( KMS 3,1 ).

16 okt 2006 18:26

Gaat dit draadje nu eigenlijk nog over die velgen of over wie de grootste motor heeft?

Welk nummer staat op de velgen is eigenlijk het enige wat hier van tel is.

17 okt 2006 18:16

Ik heb ook zo'n velg :shock:

Afbeelding

:lol:

17 okt 2006 20:04

Hmmm, terzijde inderdaad, die velg, lijkt wel ernstig op een D90, maareh, zijn die ooit "ge-replica't" ???

Wie het weet.... Maar als je het typenummer hier meldt, dan kunnen we hem vast wel even voor je opzoeken...

(20k.. hmmm... 911-SC kopen? Trekt even snel op als een Impreza met 265pk, getest tot 140 :cheesy: )

17 okt 2006 20:35

sebas20vt schreef:
mhoeneveld schreef:
sebas20vt schreef:Ja, maar spreek je dan over qua vermogen ( PK, NM )

zit nu op 284 pk en 420 NM.


:shock: :shock: :shock:

Waar haal je dat vandaan....

sebas20vt schreef:...Deze is inmiddels vervangen door een iets :} sterkere 1.8 20V Turbo uit de audi TT[url]


Volgens mij levert deze motor vanuit de 2005 serie 'slechts' 187 pk. Daarnaast kan deze motor met met de inhoud/toeren kromme nooit zo hoog komen volgens mij...[/url]


BAM is orgineel op 1 bar 225 pk, rijd nu op 1.6 bar. reken uit je winst.


Is die 1,6 bar rijdruk of overboost? Want dat zijn toch echt serieuze waardes... lijkt mij dat je toch ook wat andere zaken aan je blok hebt moeten aanpakken (wil het spul tenminste heel blijven).

PS 't is een hele mooie Golf! en dat wordt ook nog gezegd door een Opel-rijder!

Re: van welke porsche komen deze velgen nou precies???

17 okt 2006 20:41

Devils son schreef:

Welke Porsche specialist? Want de 964 clubsport heeft eenvoudigweg nooit bestaan.



Moet je hier toch tegen spreken..... zie hier :wink:
















En ja, ik weet het, hij heet dan volledig 964 RS Clubsport :D

Re: van welke porsche komen deze velgen nou precies???

17 okt 2006 21:07

HenkC2C schreef:
Moet je hier toch tegen spreken..... zie hier :wink:



Alles leuk en aardig, maar je had vier versies: standaard, cup auto (M001), comfort (M002) en N GT (Gr. N GT klasse, M003).

Dat Wolbert het een clubsport noemt moet hij weten. Maar het is niet correct, hoewel er mensen zijn die de standaard auto wel eens als clubsport willen aanduiden. Het is echter de gewone versie en ook met 1916 stuk verreweg de meest geproduceerde van de vier.

17 okt 2006 21:31

Kan me vergissen natuurlijk maar dat zou betekenen dat deze en ook deze en deze
niet echt zijn... :shock:


collega's uit duitsland

17 okt 2006 22:06

HenkC2C schreef:Kan me vergissen natuurlijk maar dat zou betekenen dat deze en ook deze en deze
niet echt zijn... :shock:


Ze zullen best echt zijn, maar officieel heet het geen clubsport. Hoeveel mensen hebben het wel niet over de 965 als ze het over de 964 Turbo hebben? Ook onjuist (hoewel de bestelnummers wel met 965 beginnen). Of iedere 944 met 250 pk "Turbo S" noemen.

17 okt 2006 22:10

Devils son schreef: Of iedere 944 met 250 pk "Turbo S" noemen.


Wel wanneer het af fabriek het geval is toch?

17 okt 2006 22:13

HenkC2C schreef:
Wel wanneer het af fabriek het geval is toch?


Nee, alleen de mj 1988 versie die naast de 220 pk turbo werd geleverd (en die in theorie in silberrosa werd geleverd, maar in de praktijk in alle kleuren van de regenboog) is de Turbo S. Er zit ook verschil tussen die serie en de latere 250 pk versie van de Turbo (wel dezelfde motor, maar uitrustingdetails zijn anders).

17 okt 2006 22:15

Ha, die Porschisten;

De enige Porsche waarvan ik weet dat die standaard is geleverd op velgen in deze maten (6 en 8x16) en die er qua design ook nog aardig op lijken is de 964. Maar die schijnen het niet te zijn; dus toch replica's? :?
Plaats een reactie