Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

28 okt 2006 13:27

puur op prestaties, technniek en afwerking gezien is de porsche een betere auto als de corvette. De vraag blijft dan waar voel je je lekker in en wat vindt je mooier. De meeste hier op het forum gaan dan voor de porsche als geld totaal geen rol speelt. Als geld meer van invloed is zullen er misschien een aantal een andere keus maken. Ik denk dat de corvette naast zijn voor een aantal "patserserige"uitstraling wel degelijk in staat is een goede sportwagen te maken met dito prestaties.

28 okt 2006 14:13

ppp 356 schreef:
Wil je zeggen de 2.7 de 993 of de 996?


De 2.7.

28 okt 2006 15:49

Vandaag een rode Z06 opeens vlak achter me bij Badhoevedorp....met een lang stuk drie-baans snelweg vooruit...Tja even twijfel... :roll: ... :wink: daarna toch maar lekker voorbij laten gaan.
Want, na dit draadje te hebben gelezen... :lol:

28 okt 2006 20:27

Vette rp schreef:puur op prestaties, technniek en afwerking gezien is de porsche een betere auto als de corvette.


Welke Porsche tov welke Corvette???? Waarom is het nou zo moeilik om toe te geven dat een Corvette gewoon super value for money is, daar doen we een Porsche toch niets tekort mee....

28 okt 2006 20:32

ben ik het mee eens

Corvettes zijn geweldig auto's,

Maar porsches zijn nét dat ietsjepietsje..................


:twisted: :wink:

28 okt 2006 20:43

Auto's in Amerika kosten meer dan de helft minder dan hier in NL.
De Corvette Z-06 kost, full-optional ca. 80.000 USD en dat is equivalent aan ± 64.000 euro(!!!!). Naar Amerikaanse standaarden is dat veel geld voor een auto; een Amerikaan geeft niet meer dan max. 40.000 USD (=32.000 euro) uit aan een auto en daar krijgen ze een solide auto voor. In NL krijg je daar een Peugeotje voor! Aangezien de Amerikaan gezien de grote, lange afstanden afhankelijk is van de auto moeten de autoprijzen dan ook laag zijn. Een Amerikaan wilt ook graag een betaalbare sportauto zoals de Mustang, Dodge Charger, Chevrolet Camaro en Pontiac Firebird en de Corvette. De eerste 4 auto's kosten in onze ogen geen drol (max. 45.000 USD= 36.000 euro). De Corvette moest ook bereikbaar zijn voor de gewone man en zie... hoeveel het daar kost 80.000 USD = 64.000 euro. Dezelfde Corvette hier kost 90.000 euro (equivalent aan 111.000 USD), dankzij onze hoge BTW en BPM.
Als Porsche zijn oorsprong in Amerika had waren ze ook goedkoop en haalbaar voor de gewone man. We hebben de pech dat we in het dure Europa wonen en in het bijzonder NL, waar ook hele mooie auto's gebouwd worden. De prijzen (vd Corvette) kunnen dus een vertekend beeld geven.
Snappie.... :wink:

28 okt 2006 21:10

Of geluk als je er toch ene hebt, want anders reed iedereen erin :)

28 okt 2006 22:29

Marcel schreef:
Vette rp schreef:puur op prestaties, technniek en afwerking gezien is de porsche een betere auto als de corvette.


Welke Porsche tov welke Corvette???? Waarom is het nou zo moeilik om toe te geven dat een Corvette gewoon super value for money is, daar doen we een Porsche toch niets tekort mee....


Oké oké; Een Corvette is super value for money :lol: :lol:

28 okt 2006 22:50

:wink:

28 okt 2006 23:06

En dan meen ik het ook nog, ondanks dat ik er waarschijnlijk nooit een zal kopen :wink:

29 okt 2006 14:47

ppp 356 schreef:
Marcel schreef:
Vette rp schreef:puur op prestaties, technniek en afwerking gezien is de porsche een betere auto als de corvette.


Welke Porsche tov welke Corvette???? Waarom is het nou zo moeilik om toe te geven dat een Corvette gewoon super value for money is, daar doen we een Porsche toch niets tekort mee....


Oké oké; Een Corvette is super value for money :lol: :lol:


Net als een Daewoo :twisted: :wink: :cheesy:

29 okt 2006 15:37

Of een Subaru WRX :roll: Rijdt ook een aantal porsches zoek en kost minder :idea:

Oeps wat zeg ik nu :!: :twisted:

29 okt 2006 16:09

ruud964 schreef:Of een Subaru WRX :roll: Rijdt ook een aantal porsches zoek en kost minder :idea:
Oeps wat zeg ik nu :!: :twisted:

Gewoon, de waarheid... Echter, bij een Porsche komt vaak een flink stuk emotie om de hoek :cheesy:

(overigens zou ik ook wel een gt-turbo/wrx willen, maarja.... ;) )

Corvette eerder oud?

29 okt 2006 19:30

Laat ik mijn GT3 nu net (2mnd geleden) gekocht hebben bij een dealer waar het "vol" stond met corvette's (Kroymans Breukelen), je zou kunnen zeggen dat ik hem uit het hol van de leeuw heb gered. Inderdaad, met name de laatste versie schijnt heel goed te rijden en ziet er best mooi uit. Over smaak en emoties valt moeilijk te twisten (duidelijk wat ik gekozen heb). Ik denk alleen wel dat een goede gebruikte porsche wel degelijk op de lange termijn niet duurder hoeft te zijn dan de "goedkopere" corvette. Porsche houden op de langere termijn toch beter hun waarde en blijven couranter. Een corvette is denk eerder een "oude" auto.
Laatst bijgewerkt door 968mint op 29 okt 2006 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Corvette eerder oud?

29 okt 2006 19:35

968mint schreef:Laat ik mijn GT3 nu net gekocht hebben bij een dealer waar het "vol" stond met corvette's (Kroymans Breukelen), je zou kunnen zeggen dat ik hem uit het hol van de leeuw heb gered. .




Zo dit draadje heb ik niet bewust gevolgd, maar deze laatste post is er 1 om te koesteren.

29 okt 2006 19:36

Gefeliciteerd met de GT3 :D (sorry, ik heb je welkomtopic gemist)

Re: Corvette eerder oud?

29 okt 2006 19:53

968mint schreef:Laat ik mijn GT3 nu net (2mnd geleden) gekocht hebben bij een dealer waar het "vol" stond met corvette's (Kroymans Breukelen), je zou kunnen zeggen dat ik hem uit het hol van de leeuw heb gered. Inderdaad, met name de laatste versie schijnt heel goed te rijden en ziet er best mooi uit. Over smaak en emoties valt moeilijk te twisten (duidelijk wat ik gekozen heb). Ik denk alleen wel dat een goede gebruikte porsche wel degelijk op de lange termijn niet duurder hoeft te zijn dan de "goedkopere" corvette. Porsche houden op de langere termijn toch beter hun waarde en blijven couranter. Een corvette is denk eerder een "oude" auto.


absoluut, maar jij verkeerde dan ook in de luxe omstnadigheid dat je kon dan wel moest kiezen en dan ook voor mij was de keuze relatief eenvoudigg

29 okt 2006 23:01

paSCal schreef:(overigens zou ik ook wel een gt-turbo/wrx willen, maarja.... ;) )


paSCal,

Verkoop je toch gewoon de P.......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Haal dan wel de STI uitvoering, heeft significant betere motor met meer "veilige" tuning's marge, tis maar dat je het weet. En ach, ze kunnen ook vast wel "een" moderator gebruiken op het soebforum. :lol: :wink:

Roi

29 okt 2006 23:55

ECT schreef: Dan kiest de high-end met poen toch voor de Mark Levinson omdat hij net dat beetje extra heeft, terwijl de Krell ook een krachtpatser is.


Vreemde vergelijking... Da's een Veyron met een Porsche (CGT bijv.) vergelijken.

De een is dus voor een beetje extra exclusiviteit bereid er meer voor te betalen, dan de ander. Daarom maakt een Corvette me echt niet warm omdat ik daar niet het type bestuurder voor ben. Dan voel ik me meer een patser en pooier dan in een Porsche. :wink:


Exclusiviteit gaat trouwens ook prima op voor de genoemde Corvette. Hoe vaak kom jij hem hier tegen? :wink:

Devils son schreef:Op het juiste moment gas geven en schakelen... helpt ook. Zeker bij dit soort verschillen maakt zoiets ook uit en zal de Turbo met tiptronic het vaak winnen omdat die altijd maximaal presteert (is de Z06 te verkrijgen met automaat?).



Kweenie, de Z06 heeft geen last van turbotraagheid, de 911 nog steeds. Bij maximaal presteren waarbij de piloot de weg kent en dus proactief kan rijden (bijv Nürburgring) zijn ze even snel. Qua wegligging doen ze dus ook niets voor elkaar onder.

30 okt 2006 11:01

Jort schreef:
Kweenie, de Z06 heeft geen last van turbotraagheid, de 911 nog steeds.


Ook met overschakelen kan je één of twee tiende verliezen met een atmosferische auto.

Niet dat het echt uitmaakt, want de openbare weg leent zich niet voor vergelijkend warenonderzoek...

01 nov 2006 20:33

huh ik weet niet hou oud dit topic nu is, maar de 997 turbo heeft toch echt geen last meer van turbolag, en gebruik je de boost knop goed, dan gaat ie nog harder vooruit. Nou was me wel gezegd, gebruik die knop met mate, maarja ik wou em flink op z'n staart trappen. en dat houd ie goed vol. knopje in ,even uit knopje, knopje in en zo door. voor mij hadden ze die knop gewoon weg mogen laten, en gewoon altijd die extra boost aan.

het zal vast de levensduur van de turbo's korter maken, maar ja het gaat om de fun. dan maar eerder een turbo revisie.

my 2 cents.

01 nov 2006 20:38

De meeste hands-on reviews spreken van een turbogat/-gaatje (wel minder dan alle eerdere edities).
Ik quote Autovisie (AV22):
Maar in het voorgaande zit tevens een minpunt van de snelste 911 aller tijden besloten: jazeker, hij heeft een turbogat, ondanks de toepassing van twee drukvullers met variabele geometrie. Hoewel de platte zescilinder al bij 1950 toeren zijn maximale koppel zou moeten leveren, drukt de 911 Turbo je in de praktijk pas rond de 3.000 toeren met vol geweld in de stoel. En ook boven dat toerental verstrijkt er na het vloeren van het gaspedaal onmiskenbaar wat tijd voordat de Porsche goed los gaat.
Laatst bijgewerkt door Jort op 01 nov 2006 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.

01 nov 2006 21:27

dan kunnen deze mannen vast niet het uitertste uit de 997 turbo halen :!:

op 3000 toeren heeft mijn Ruf volledige turbodruk, en drukt je dan zeer zeker zeer ver in je kuipstoel. ok de klap komt harder aan met een 930. maar daarom merk je het niet bij een 997 in de lagere toeren, omdat het veel subtieler word in gebracht, desondanks accelereert het bere snel. Zonder die trap in je rug.

stel de vraag aan turbo rijders die een 930/965 hebben gehad en daarna naar een 993 TT zijn gegaan, welk gevoel geeft je meer het snelheids gevoel, een 930 of een 993TT. En dat heeft alleen maar te maken met de gigantische klap die je krijgt bij een 930(getuned of ongetunded) vanaf de 993 TT(standaard) is het subtieler gebracht, maar daarom gaan ze nog steeds heel hard vooruit.

En dat is hetgene wat de mannen van autovisie missen/ of verkeerd inschatten.(in mijn mening)

Je gaat mij zeer zeker niet wijs kunnen maken dat de 911 turbo geen evolutie heeft mee gemaakt, en de 997 turbo is een grote stap vooruit in de turbo techniek voor benzine motoren.

je weet pas hoe het voelt als je echt in de verschillende 911 turbo's hebt kunnen rijden.

ehhm volgens mij is dat wat ik wou zeggen....................

en ja ik heb porsche aandelen :)

01 nov 2006 21:37

RufBTR schreef:dan kunnen deze mannen vast niet het uitertste uit de 997 turbo halen :!:



De vraag was niet of de 997 Turbo een grote stap voorwaarts is of niet, in vergelijking met voorgaande modellen. Dat is zeker zo. Maar hier werd de Turbo vergeleken met atmosferische motoren zoals de V8 van de Corvette. Bij de Autovisie test met een V12 van Lamborghini. In die context zullen ze echt wel weten waarover ze praten. Getuige ook de meetcijfers. :wink:

01 nov 2006 22:02

RufBTR schreef:stel de vraag aan turbo rijders die een 930/965 hebben gehad en daarna naar een 993 TT zijn gegaan, welk gevoel geeft je meer het snelheids gevoel, een 930 of een 993TT. En dat heeft alleen maar te maken met de gigantische klap die je krijgt bij een 930(getuned of ongetunded) vanaf de 993 TT(standaard) is het subtieler gebracht, maar daarom gaan ze nog steeds heel hard vooruit.


Ik ben er dus zo eentje, die van een wat snellere 930 naar een wat snellere 993TT gegaan ben , en kan je zeggen dat de beleving van de versnelling bij de 930 door de enkele turbo idd hoger is. Voor het gevoel lijkt'ie zelfs wat sneller te accellereren.
Ondanks de twee turbo's voel je bij de TT , waarbij het wat subtieler toegaat, toch óók bij de 3-3,5 duizend toeren een duidelijke versnelling, wat niets anders is als een turbo-gat, alleen minder heftig...
Plaats een reactie