Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

14 jun 2006 1:24

Devils son schreef:
Jort schreef:Tot nu toe kregen de sceptici voor wat betreft het succes van de Cayman S ongelijk.


Is dat echt zo? Ik zie ze nauwelijks...


Heb je de andere topics over de Cayman S verkopen gemist?

Even gezocht en dit is de eerste die ik zo even kon opduikelen.

Scroll even naar beneden, mijn onderste 2 posts van die pagina.

14 jun 2006 1:57

Jort schreef:
Heb je de andere topics over de Cayman S verkopen gemist?


De vraag is dan wel: zijn dat echte verkopen of gewoon voorraden die genomen zijn omdat het een nieuw model is.

Ik denk dat je pas echt iets hierover kan zeggen als de auto een jaar op de markt is.

Ik ben niet echt positief. Maar als ik een Opel Astra zie denk ik ook: die raken ze aan de straatstenen niet kwijt en op dat punt word ik ook gelogenstraft.

14 jun 2006 2:10

Devils son schreef:
De vraag is dan wel: zijn dat echte verkopen of gewoon voorraden die genomen zijn omdat het een nieuw model is.



Neuh, Porsche maakt in haar cijfers altijd duidelijk onderscheid tussen productiecijfers en verkoopcijfers. Feit is dat er in de eerste helft van het boekjaar al een paar duizend zijn verkocht, dus dit jaar zit het wel snor, zeker als je die cijfers naast een willekeurig jaar van de Boxster S legt.

De toekomst is altijd een onzekere factor. Voor elk model. Zelfs de 911 heeft zware tijden gekend.

Ik sluit me echter aan bij wat Mhoeneveld in hetzelfde topic schreef. Voor het gemak quote ik het hier even:
Toen de Boxster in 95 op de markt kwam riep men ook direct dat het een flop zou worden. Een jaar later moest men toch voorzichtig de mening gaan bijstellen. Zo ook met de KJN. Zeker toen bleek dat die in de VS als warme broodjes over de toonbank gingen. De west europeaan en met name de Nederlander is altijd sceptisch maar ik denk als we een a twee jaar verder zijn dat de Cayman zijn plaatsje wel veroverd zal hebben want ook nu weer scoort de VS met de verkoop van dit nieuwe model.

14 jun 2006 8:39

En over ze "in het wild" tegenkomen, ik kom ze hier in de buurt (Venlo) regelmatig tegen hoor... 2 zilveren en 1 blauwe al gezien.... Wel alledrie op Duits kenteken :cheesy: (en 1 van die 2 zilveren al meerdere keren, dus die zal hier iets in de buurt te doen hebben ;) )

14 jun 2006 9:09

Jort schreef:
Neuh, Porsche maakt in haar cijfers altijd duidelijk onderscheid tussen productiecijfers en verkoopcijfers.


Ik had het over voorraadneming door importeurs/dealers.

Nogmaals, de tijd zal het leren.

14 jun 2006 11:25

Zou kunnen als elke dealer in bijvoorbeeld de VS er 16 heeft gekocht en op voorraad heeft staan...

14 jun 2006 11:30

Tijdens het fabrieksbezoek heb ik geleerd dat Porsche niet of nauwelijks voor voorraad bouwt, alles wat op de lijn staat is op klantenorder en verkocht. Voor de 911 in ieder geval.

14 jun 2006 11:40

Harley schreef:Tijdens het fabrieksbezoek heb ik geleerd dat Porsche niet of nauwelijks voor voorraad bouwt, alles wat op de lijn staat is op klantenorder en verkocht. Voor de 911 in ieder geval.


Er zijn nochtans genoeg dealers in België die een 997, Cayman, Boxster en Cayenne hebben staan die gelijk geleverd kunnen worden.

14 jun 2006 11:46

Fabrieksvoorraad vs. dealervoorraad? Een dealer die denkt op korte termijn 6 Caymans te kunnen verkopen, zal deze inderdaad op voorraad bestellen. Toch?

14 jun 2006 11:48

Wellicht door de dealers op voorraad gekocht (en betaald)?

Bestaat er misschien een soort rekening-courantverhouding tussen dealers en Porsche AG?

Dat zou inhouden dat die auto's in principe -dus- ook al 'betaald' zijn, al komen de echte flappen pas als iemand de auto ook daadwerkelijk koopt.

Over het algemeen zijn dat volgens mij 'veilige' auto's (gangbare kleur in- en exterieur, veel gevraagde opties, etcetera) die daardoor snel afnemers zullen vinden...

14 jun 2006 11:57

Maar een dealer bestelt er niet elke maand 3 bij als hij de vorige 3 niet verkocht heeft :wink:

Voor wat betreft voorrade, veel dealers en importeurs zijn ook 100% dochter van het moederconcern. Oftewel, die dealervoorraden tellen gewoon mee op de grote hoop.
Laatst bijgewerkt door Jort op 14 jun 2006 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.

14 jun 2006 11:58

SPEEDY944 schreef:Wellicht door de dealers op voorraad gekocht (en betaald)?

Bestaat er misschien een soort rekening-courantverhouding tussen dealers en Porsche AG?

Dat zou inhouden dat die auto's in principe -dus- ook al 'betaald' zijn, al komen de echte flappen pas als iemand de auto ook daadwerkelijk koopt.

Over het algemeen zijn dat volgens mij 'veilige' auto's (gangbare kleur in- en exterieur, veel gevraagde opties, etcetera) die daardoor snel afnemers zullen vinden...


Ik heb me altijd laten vertellen, dat een Porsche betaald is voor dat hij bij de dealer afgelverd word. Porsche schijnt niet te werken met wagens in consignatie.

Als de dealers geen voorraad zouden hebben, zouden de showrooms er maar triestig bijstaan.

En zoals Speedy reeds aangeeft, het zijn inderdaad altijd van die veilige (doodsaaie :twisted: ) wagens die ze in de showroom hebben staan.

14 jun 2006 12:01

Jort schreef:Maar een dealer bestelt er niet elke maand 3 bij als hij de vorige 3 niet verkocht heeft :wink:


De dealers hebben een lijst van wagens die ze ter beschikking hebben, als ze die niet tijdig kunnen verkopen, moeten ze zelf de configuratie doorgeven aan de fabriek, en word deze gewoon verzonden naar de betreffende daeler.

14 jun 2006 12:08

Dus.. hoeveel van die 16+ Caymannen per dealer (in de VS) zijn er daadwerkelijk verkocht aan externe klanten? Wat denken jullie?

14 jun 2006 12:15

Jort schreef:Dus.. hoeveel van die 16+ Caymannen per dealer (in de VS) zijn er daadwerkelijk verkocht aan externe klanten? Wat denken jullie?


Bij deze 13 stuks

Maar als je even kijkt is 5 toch een zeer veel voorkomend aantal :wink:

14 jun 2006 12:24

Hier 40 stuks :roll:

14 jun 2006 12:26

Oké..uitgaande van gemiddeld 5 op voorraad (er voor het gemak vanuit gaande dat intercompany sales wel worden meegerekend.. :roll:) zijn er in de VS ruim 2.200 aan externe klanten verkocht. Net zoveel als de volledige verkopen van Boxster en Boxster S samen, voorraden bij dealers meegeteld.

bron

14 jun 2006 12:33

ppp 356 schreef:Hier 40 stuks :roll:


Ja, en 50x 911. Wat zegt dat ons?

We hebben het hier over Porsche.. niet over Rover :roll: :wink:

14 jun 2006 12:41

Jort schreef:Dus.. hoeveel van die 16+ Caymannen per dealer (in de VS) zijn er daadwerkelijk verkocht aan externe klanten? Wat denken jullie?


Jij vraagt ik antwoord :wink:

14 jun 2006 22:53

Denis heeft wat extra info

08 dec 2006 22:30

Heb tot nu toe nog geen enkele Cayman op de weg zien rijden...

08 dec 2006 23:37

Ik heb er nu al een paar gezien en ik moet zeggen dat ik de belijning van de Cayman spannender, vloeiender en evenwichtiger vind dan van z'n grote broer; de 911...

M.a.w. Ik vind de Cayman eigenlijk mooier dan de 911 :oops:

09 dec 2006 2:32

Nou nog een keer voor het vergelijk dan:

Afbeelding Afbeelding

En nog wat meer over die eerste versies:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Da's pas strak


En oja, over dat lijnen spel en smaak, ach ik dacht eerst dat de nieuwe TT niks was, foto's gezien, en neu, niet echt bijzonder. Maar zag m van de week staan, liep er s omheen, en kreeg toch een beetje dit gevoel:

Afbeelding

En da's toch een lekker gevoel 8) Dus doemijdiemaar, zo'n R8

09 dec 2006 17:11

SPEEDY944 schreef:Ik heb er nu al een paar gezien en ik moet zeggen dat ik de belijning van de Cayman spannender, vloeiender en evenwichtiger vind dan van z'n grote broer; de 911...

M.a.w. Ik vind de Cayman eigenlijk mooier dan de 911 :oops:


Mee eens.
Gisteren met een paar samen een rit gehad. En de Cayman mag er echt wel zijn hoor...

11 dec 2006 17:58

In Amerika populair hoor. Onderweg van vliegveld naar hotel op de snelweg 2 Cayman's gespot, een "S" en een "gewone". Later op de dag nog meer.

Ook de nieuwe Cayenne gezien trouwens. Vind 'm met die nieuwe koplampen er niet mooier op geworden, hij is nu zijn 'Porsche' gezicht kwijt IMHO.
Plaats een reactie