11 jan 2004 21:30
11 jan 2004 22:34
Jeroen914 schreef:welluke?
gr.
Jeroen
11 jan 2004 22:48
12 jan 2004 7:41
horn schreef:Ja hehehe, dat bedoel ik natuurlijk ook. Ik lees uit je verhaal ook dat het nu geen zin om nu 100 watters erin te proppen. Dus totdat je commercieel gaat blijf ik mezelf 's nachts wel bijlichten met een Maglite...
14 jan 2004 17:49
24 jan 2004 15:03
dirkie schreef:dit weekend gaat de handel erin ... ben benieuwd![]()
![]()
dirkie
24 jan 2004 15:07
04 aug 2004 4:31
04 aug 2004 16:42
04 aug 2004 17:25
16 aug 2004 9:37
16 aug 2004 10:25
16 aug 2004 10:28
Hans 3.2 schreef:Dirk en andere minder technisch begaafden,
Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?
Moet ik toch die koplampjes er maar eens uithalen.... never ending story... dat sleutelen, gelukkig!
Dirk succes
Alles andere: copy past is ook heel goed toch? haha hans 3.2
16 aug 2004 10:32
paSCal schreef:Wat mij opviel toen mijn accu aan de mindere kant was, was de felheid waarmee het lampje in de kofferruimte voorin brandt. Als de accu VOL is (lees: 14 Volt ofzo), dan is ie echt fel en bijna wit... Toen de accu minder was (lees: rond de 12 Volt), dan is ie echt bijna tegen het gele aan, zeker minder fel...
Nu, als dat al opgaat bij zo'n klein lampje, kan ik me voorstellen dat het bij de koplampen helemaal opgaat en dat daar dus spanningsverlies wel boeiend kan zijn! Toch es naar kijken, die relaisschakeling
16 aug 2004 10:47
16 aug 2004 10:49
Hans 3.2 schreef:Dirk,
Als je eerst op een auto wil oefenen voor dat verlichtingsproject... ik woon in rotterdam
Geintje
Weer een projectje op mijn verlanglijstje... na:
- zoemertje in contactslot maken (als dat er zit) bij ee n3.2
- autogordel verklikker maken (is niet aangesloten en brandt dus altijd)
- handrem / remvloeistof lampje maken (brandt altijd... irritant)
- brakesensors maken... (heb ze gekocht bij Renntech, nu nog bedrading aanleggen)
- passagiersstoel electrische systeem laten functioneren....
- centrale vergrendeling ook met sleutel laten werken, niet alleen met alarmsleutel
- en nnog veel meer.........................................
Hans 3.2
17 aug 2004 0:54
Hans 3.2 schreef:Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?
17 aug 2004 7:46
Jeroen914 schreef:Hans 3.2 schreef:Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?
Bedenk dan even dat de stroom die naar je koplampen loopt gewoon door dat jippie schakelaartje aan je stuurkolom gaat
Zet er 100 watters in en de kans is groot dat de boel daar uit fikt![]()
gr.
Jeroen
een andere minder technisch begaafde
26 aug 2004 1:36
26 aug 2004 6:09
lindemans schreef:Lichtopbrengst van een lamp loopt kwadratisch op/af met de spanning (voltage).
Als je 10% spanning verliest in je oude bedrading (bv 1.2 V van de 12V) hou je kwa spanning dus 90% over (10.8 V), echter de lichtopbrengst van je lampen wordt dan 90% x 90% = ca. 80%.
Bij 10% spanningsverlies ben je dus ca 20% licht kwijt.
Valt me eigenlijk tegen dat het elektrisch zo zit bij Prof.Dr.Ir. Porsche...